Sosește generația Z – consecințele pentru IMM-uri
Născută între 1994 și 2000, generația Z intră pe piața muncii. În timp ce multe întreprinderi încă încearcă să înțeleagă generația Y, un studiu al societății de cercetare și consultanță Millenaire Branding și al Randstad evidențiază anumite diferențe importante între generațiile Y și Z cu un impact viitor important asupra procesului de recrutare și gestionare a talentelor. Pentru Jim Link, director de resurse umane la Randstad Noth America, acest fapt este deosebit de important pentru întreprinderile mici, care vor trebui să-și adapteze metodele de recrutare și de management pentru a răspunde așteptărilor acestei generații. Să ne concentrăm asupra principalelor caracteristici ale generației Z și a consecințelor acestora pentru întreprinderi.
Generația Z este mai antreprenorială
Dacă credeți că generația Y era antreprenorială, generația Z o depășește. 17% din aceasta din urmă contra a 11% pentru generația Y recunosc că doresc să-și lanseze propria afacere și să recruteze colaboratori. Pentru Dan Schawbel, fondator al Millenaire Branding, este normal ca fiecare generație succesivă să fie mai antreprenorială pentru că ea are acces la o mai mare bogăție de informații decât precedenta, cu toate blogurile, rețelele sociale și fluxul continuu de soluții oferite noilor antreprenori pe internet. Această pasiune antreprenorială poate fi un mare atu pentru întreprinderile care trebuie să rămână inovatoare și competitive pe piață. Provocarea pentru manageri va fi de a furniza oportunitățile care să le satisfacă aspirațiile antreprenoriale în interiorul companiilor lor.
Generația Z este mai puțin motivată de bani
Doar pentru 28% din generația Z banii ar fi un motiv pentru a munci mai susținut și a rămâne în aceeași companie, contra 42% din generația Y. Aceasta înseamnă că angajatorii vor trebui să pună accent pe alți factori, cum ar fi formarea profesională și oportunitățile de dezvoltare pentru a-i atrage și a-i fideliza. 34% din generația Z spun că sunt mai motivați de posibilitățile de promovare, contra 30% din generația Y, în timp ce 23% sunt motivați de o muncă importantă. Patronii de întreprinderi trebuie să ofere posibilități de mentorat care să le permită angajaților să primească o compensație și o gratificație regulată.
Generația Z este mai fidelă
În timp ce membrii generației Y prevedeau că vor lucra în 5 întreprinderi în cursul vieții lor profesionale, cei din generația Z proiectează doar 4 sau mai puțin, însemnând că această generație poate fi mai fidelă. Vești bune, în special pentru întreprinderile mici, care au cunoscut suișuri și coborâșuri în formarea și reconversia generației Y. Acest lucru trebuie să alerteze și întreprinderile care nu corespund acestui tip de cultură și nu oferă posibilități de mentorat antreprenorial pentru că astfel își pot pierde colaboratorii. Aceasta subliniază avantajele fidelității care oferă recompense celor care rămân mult timp, ca și posibilitățile de a contribui la proiectele întreprinderii asumându-și responsabilități care le măresc competențele.
Rămâne de văzut dacă și piața muncii va lăsa generația Z să-și satisfacă această dorință de fidelitate. Există proiecții care spun că membrii generațiilor următoare care vor intra pe piața muncii vor avea cel puțin 18 joburi înainte de a împlini 40 de ani!
O altă provocare pentru această generație va fi și faptul că jumătate dintre ei vor munci în meserii care nu s-au inventat încă…
Lideri despre recrutare și management - Bogdan Buzdugan
5:18 PM, June 2024
[…] Sosește generația Z – consecințele pentru IMM-uri […]