Este în regulă să vă cereți scuze în timpul unei prezentări de vânzări?
A-ți cere scuze are argumente pro și contra. Vă poate atrage simpatia audienței sau vă poate face să vă pierdeți credibilitatea…
Sigur, pot apărea evenimente neașteptate în timpul unei prezentări, dar a ști când este momentul potrivit pentru a vă cere scuze poate să facă diferența.
De ce să vă cereți scuze?
Nu este un lucru rău să o faceți. De fapt oamenii care-și recunosc greșelile sunt percepuți ca fiind modești și cu picioarele pe pământ.
Atunci când lucurile nu se petrec așa cum le-ați planificat, scuzele pot fi ultima speranță pentru a nu pierde interesul clienților în timpul prezentării.
Și totuși, acest lucru nu se aplică în anumite ocazii. Scuzele pot fi necesare din două motive: vreți să vă expuneți sinceritatea sau vă simțiți umiliți și aveți nevoie să vă cereți scuze. În orice caz trebuie să știți cum vă va afecta acest lucru, pozitiv sau negativ.
Exact ca atunci când pregătiți o prezentare, toate elementele necesare dezvoltării subiectului trec printr-o planificare intensă pentru a trasnsmite mesajul la momentul potrivit.
Când să vă cereți scuze
În primul rând trebuie să cunoașteți așteptările publicului țintă, pentru a preveni o eventuală dezamăgire a acestuia și pentru a evita irosirea timpului de către cei din audiență. A nu le onora așteptările poate deveni o uriașă problemă, punându-vă credibilitatea sub semnul întrebării.
Iar momente cum sunt cele legate de o problemă cu microfonul, o defecțiune a laptopului sau a unor zgomote exterioare deranjante pot apărea atunci când nu te aștepți…
Evitațile mai întâi prin familiarizarea cu locul evenimentului și cu planuri de rezervă, care vă pot ajuta să supraviețuiți.
Scuzele îi pot face pe clienți să se simtă bine și să li se pară că vă pasă de ei.
Aveți totuși grijă…
Înfruntarea consecințelor datorate lipsei de pregătire este cheia învățării din greșeli. Adaptarea la situație vă permite să vă gestionați răspunsurile și să vă concentrați pe obiectivele proprii, încurajând clienții să intre în acțiune.
Atunci când planul inițial nu a funcționat, treceți la planul de rezervă. Și amintiți-vă că audiența nu are nicio idee despre ceea ce vreți să le spuneți. Vă puteți încă salva performanțele schimbându-vă starea de spirit și evitând negativitatea.
Nimănui nu-i place să fie într-o situație ciudată în timpul unei prezentări. Așa că, atunci când se produce inevitabilul, cereți-vă scuze cu grație și continuați.
Concluzie
Numai voi puteți decide dacă trebuie să vă cereți scuze sau nu. tot ce trebuie să faceți este să fiți autentici în fața audienței și încrezători atunci când vă transmiteți mesajul.
Pregătirea este vitală în atingerea așteptărilor clienților și în satisfacerea nevoilor lor. S-ar putea să găsiți prospecți interesați să vă asculte, dar nu este suficient pentru a vinde. Lăsându-i să vadă că sunteți profesioniști și credibili îi va convinge mai ușor să vă cumpere produsele. Aveți mereu în vedere interesele lor și convingeți-i să vă înțeleagă prezentarea. În acest fel, nu numai că-i veți atrage de partea voastră, dar îi veți face să vrea să se întoarcă pentru a vă asculta și altă dată.
Atunci când simțiți nevoia să vă cereți scuze în fața clienților, trebuie pur și simplu să continuați…
Alte articole pentru dumneavoastră:
Gestionați-vă propria imagine cu ajutorul ferestrei lui Johari
Un studiu care ne arată ce știu și ce fac directorii importanți