Blog

Blog
Uite Schengen-ul, ba nu e…

Comments (0) - Politică

Uite Schengen-ul, ba nu e…

Faimoasa intrare în „Air Schengen”, anunțată cu surle și trâmbițe, în scop electoral, de premierul Ciolacu, este încă o porție de praf în ochii noștri deja iritați de furtunile sahariene cu care ne bombardează politicienii puterii!

Lăsând la o parte condițiile inacceptabile ale Austriei, intrarea în Schengen cu frontierele aeriene și maritime este o frecție la piciorul de lemn din punct de vedere economic și folosește doar turiștilor care pleacă în străinătate cu avionul și care nu vor mai fi nevoiți să stea la cozi pentru verificarea documentelor de identitate. Deși și aici există soluția deplasării cu pașaportul și a utilizării cabinelor de verificare automată a identității, unde nu este coadă.

Ceea ce ne-ar fi interesat pe noi era deschiderea frontierelor terestre unde se pierd bani grei datorită timpului de staționare al camioanelor și care ar reprezenta o gură de oxigen pentru multe firme deja sugrumate de geniala politică economică a guvernului. Și vă dau un singur exemplu, Dacia, care a vândut la export circa 460.000 de mașini în primele 9 luni din 2023. Datorită staționării camioanelor cu mașini timp de una sau două zile în vamă, costul fiecărei mașini este mai mare cu 100 €, deci profitul obținut de compania producătoare se diminuează cu aceeași sumă. Ținând cont că statul român percepe un impozit pe profit de 16%, la fiecare mașsină exportată până vom intra în Schengen, statul va avea veniturile diminuate cu 16 €. Deci numai în primele nouă luni Guvernul României a ratat încasări de aproape 74 milioane de euro de la producătorul auto din Mioveni! Și cazul Dacia este regula, nu excepția!

Dacă Guvernul Români nu ar fi frecat menta în problema Schengen și ar fi muncit serios la integrarea României în spațiul european de liberă circulație poate că n-ar mai fi fost nevoie să ne mărească taxele pentru a stopa deficitul excesiv produs de bugetul creat în urma unui vis erotic al fostului ministru de finanțe Câciu.

Și mai e încă o problemă, cea a mediului. Vrem să reducem emisiile de bioxid de carbon și de alte gaze toxice emise de mașini și camioane, dar cozile interminabile ale autovehiculelor la frontieră poluează mult mai mult decât ar trebui!

Și ce ar fi fost de făcut? Încă din primul moment al refuzuluiAustriei și Țărilor de Jos ar fi trebuit începută o acțiune concertată împreună cu guvernul bulgar, pentru că, vrem nu vrem, suntem în aceeași barcă, prin care să solicităm firmelor austriece și olandeze care fac super afaceri în cele două țări să facă un lobby susținut pe lângă guvernele, parlamentele și opinia publică din țările lor prin care să explice importanța admiterii celor două tari în spațiul de liberă circular european, inclusiv pentru creșterea propriilor lor afaceri! Și apoi verificate aceste acțiuni ale companiilor!

Și acum să revenim la condițiile Austriei pentru Air Schengen… Pentru că de Țările de Jos nu mai are rost să vorbim după ce au anunțat că și-au retras obiecțiile. Ce mi se pare cel mai grav este acea recunoaștere că pe la noi ar fi trecut imigranții clandestini care nu sunt înregistrați nicăieri înainte de intrarea în Austria. Autoritățile noastre au afirmat mereu că Poliția de Frontieră își face treaba. Iar această recunoaștere ar însemna că până acum au mințit. Total inacceptabil! De unde știm noi că migranții nu au intrat prin Croația, cea intrată în Schengen atunci când noi și bulgarii am fost refuzați, ca să nu mai stea austriecii la cozi la frontieră când se duc la plajă, sau prin Ungaria?

Și poate că ar fi trebuit ca și guvernul României și al Bulgariei să ia ostatică Uniunea Europeană, blocând prin veto orice inițiativă atâtă vreme cât nu suntem admiși în spațiul de liberă circulație!

Și apropos de funcționalitatea acestui spațiu de liberă circulatie, Germania a instalat un punct de control pe autostrada care merge spre Passau, unde toate autovehiculele trebuie să încetinească la 10 km/h. Exact acum o săptămână, pe la ora lovală 15, era o coadă de peste 6 kilometri pentru a trece de acest punct de control, situat la 5 kilometri de frontiera cu Austria. Halal funcționalitate a spațiului de liberă circulație! Mai că i-ai da dreptate lui Nehamer dacă interesul nu ne-ar purta fesul în altă parte…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *