Managementul unei echipe sau arta de a avea încredere
„Îmi cunosc și clasicii: de la Adam care și-a cedat o coastă și până la Napoleon care-l aștepta pe Grouchy, toate afacerile care au luat-o razna erau bazate pe încredere.”
Acesta este un alt citat dintr-un flim franțuzesc cu scenariul scris de Michel Audiard…
Puteți avea încredere?
Iată unul dintre sentimentele cele mai complicat de gestionat într-o situație de criză: putem avea încredere? În cine? Și până unde? Un exces de încredere în proprii colaboratori poate să dea impresia unui „laț în jurul gâtului” și poate să încurajeze forțele centrifuge. Invers, o lipsă de încredere va ajunge in mod implacabil să descurajeze orice inițiativă pentru că bănuiala se va instala peste tot!
O bună cunoaștere a personalului-resursă
Tratați problema încrederii cu grijă, cu un simț al măsurii. În mod normal, dacă v-ați făcut bine treaba pregătitoare, cunoașteți persoanele-resurse pe care vă puteți sprijini. Sigur, impunând reguli clare de raportare. Alți colaboratori poate că nu merită un asemenea grad de încredere, dar totul este o afacere de dozaj. O persoană trebuie să aibă un înalt grad de etică și autodisciplină pentru a-și fixa propriile reguli. Pentru toate cele care nu posedă această aptitudine, managerul este cel care trebuie să măsoare gradul de libertate pe care li-l poate lăsa în gestionarea sarcinilor pe care le au de îndeplinit. Cu o singură precizare: ceea ce a fost dat o dată, nu se ia înapoi fără durere și fără consecințe…
Alte articole pe care poate ați dori să le citiți:
5 idei pentru accelerarea afacerii
8 chei pentru a face un colaborator performant