Refacerea intersecției de la Piața Moghioroș
În sfârșit se pregătește finalizarea investiției uriașe pentru autoritățile noastre, metroul din Drumul Taberei, prin închiderea lucrărilor de suprafață la intersecția dintre Drumul Taberei și strada Brașov, lângă Piața Drumul Taberei, fostă Moghioroș. Sigur mai sunt încă de finalizat gurile de metrou pe partea cu piața și vizavi de parc și de readus tramvaiul 41 pe traseul său normal.
Această investiție, începută teoretic în 2008 și popularizată prin plăcuțe în stil Băsescu, care anunțau locuitorii că în trei ani în anumite locuri vor avea o stație de metrou (plăcuțe care au rămas acolo vreo șase-șapte ani, până când cineva și-a dat seama că sunt ridicole și le-a demontat), poate fi comparată ca întindere în timp cu construcția piramidei lui Keops de către egipteni în antichitate sau cu cea a Marelui Zid Chinezesc! Pus în circulație în 2020, lucrările de suprafață și congestionarea traficului auto au continuat până în prezent în intersecția sus-menționată și în cea de la Răzoare.
Pentru a putea reconfigura intersecția Drumul Taberei cu strada Brașov și a aduce linia de tramvai pe traseul normal, începând de vineri 30 septembrie, a fost oprită circulația tramvaiului 41 pentru 7 zile, până pe 6 octombrie. Primarul Ciucu, de la sectorul 6, a anunțat că s-a implicat personal pentru ca lucrările de remodelare a intersecției în urma finalizării lucrărilor de suprafață de la metrou să se facă rapid înainte de venirea iernii.
Aici aș avea o mică observație de făcut, apropos de această afirmație. Până vine iarna mai sunt vreo două luni și, dacă tot voia ca lucrările să se facă rapid, de ce nu i-a obligat pe constructori să lucreze și în weekend? Ar fi dat drumul circulației cu două zile lucrătoare mai devreme, iar oameni ar fi fost mult mai mulțumiți. Chiar dacă s-au introdus autobuze, care preiau călătorii liniei de tramvai 41, durata călătoriei se lungește datorită dificultăților din traficul auto.
Autoritățile nu au învățat încă și nici nu par să vrea să învețe să reducă timpul de execuție al lucrărilor publice atunci când acestea provoacă congestionări ale traficului sau neplăceri populației. De multe ori se poartă de parcă ar fi dușmanii noștri, ai cetățenilor, și nici nu cred că au destulă minte pentru a fi conștienți de asta.
Ar fi fost chiar atât de complicat să li se ceară constructorilor să lucreze un weekend? Nu cred că s-ar fi supărat nimeni dacă după aceea li s-ar fi dat 4 sau chiar 5 zile libere plătite în locul celor două lucrate. Locuitorii din Dumul Taberei ar fi fost însă mai mulțumiți pentru că linia de tramvai, pe care o folosesc mulți dintre ei pentru a se deplasa la serviciu, și-ar fi reluat circulația mai repede!
Și îi amintesc domnului Ciucu că și de la cetățenii din Drumul Taberei și-a primit voturile când a fost ales, nu de la constructorii care au tras targa pe uscat neobservați câțiva ani buni!