Sfaturi pentru a avea mai mult succes ca lideri
Liderii au o direcție clară și au o dorință reală de a atinge succesul personal și al organizațiilor pe care le dirijează. În același timp, succesul nu este garantat. De aceea ofer cinci sfaturi celor care sunt hotărâți să-și maximizeze succesul ca lideri.
Comunicați mai mult cu cei care vă urmează
Întrebați pe oricine dintr-o organizație ce apreciază cel mai mult la un lider și există șanse mari să găsiți la loc de frunte pe listă comunicarea. Cei care conduc își doresc să știe care este direcția în care se deplasează organizația ca întreg, departamentele cu care lucrează și echipele din care fac parte. Cât de efectiv comunicați și ce ați putea ameliora față de ceea ce faceți acum?
Puneți mai multe întrebări
Cunoaștem cu toții puterea întrebărilor când este vorba de generarea ideilor, rezolvarea problemelor, luarea deciziilor, clarificarea și îndepărtarea ambiguităților, pentru a menționa doar câteva. Și totuși liderii pot să cadă în capcana ordinelor date fără a explora toate informațiile și cunoștințele disponibile. Întrebări simple, de genul celor care urmează, vă pot ajuta să folosiți aceste informații în interesul vostru:
- Ce merge?
- Ce nu merge?
- Ce am putea să facem mai bine?
- Cum ne diferențiem?
Ascultați mai mult
Suntem dotați cu două urechi și o singură gură. Am putea crede că ar trebui să ascultăm de două ori mai mult decât vorbim. Dar realitatea este complet diferită. Liderii sunt adesea buni vorbitori, oferindu-și ideile și contribuțiile, dar în același timp neglijează ascultarea.
Încetați să credeți că știți totul
Un om inteligent știe că, așa cum ne-a spus Socrate, nu știe nimic!
Liderii buni sunt cel mai bine descriși de un teu. Acest lucru înseamnă că au o adâncime extraordinară a cunoștințelor și expertizei în domeniul lor, dar și cunoștințe aprofundate în alte zone. De exemplu, dacă sunteți contabili, aveți cunoștințe deosebite în domeniul financiar, dar și în zonele legate de resursele umane, producție, marketing, serviciul clienți, etc. Trebuie să vă recunoașteți propria contribuție unică, dar și pe cea unică a celorlalți.
Nu presupuneți că știți ce vor ceilalți
S-ar putea să aveți anumite idei despre ce-și doresc clienții, angajații, furnizorii și alți factori implicați. Presupunerile voastre pot fi corecte sau nu. Ceea ce contează cu adevărat este că ar trebui să cereți și să oferiți un feedback. Nu numai că veți primi informații valoroase, dar veți proni anumite acțiuni care vă vor mări șansele de succes.
Succesul în leadership pe termen lung nu apare din întâmplare. Deci ce acțiuni vreți să porniți pentru a vă mări șansele de succes ca lideri?
Alte articole:
Exemple de practici manageriale inovatoare în lume – colaborare, creativitate și inovare
Câteva reguli de bază pentru reușita misiunilor de tranziție sau restructurare