Blog

Blog
Redefinirea muncii viitorului

Comments (0) - Dezvoltare Personală

Redefinirea muncii viitorului

Anul 2020 a fost ca un curs intensiv de leadership aplicat pe viu și în timp real! O pandemie globală, o criză economică, neliniște socială, multe lecții de învățat… Am văzut că afacerile sunt reziliente pe măsură ce oameni extraordinari continuă să se ajute unii pe alții, clienți și comunități, cu grijă și empatie. Incertitudinea a devenit o normalitate și trebuie să acționăm asupra activităților și comportamentelor pe care le avem sub control. Când vine vorba despre viitorul muncii, intrăm deja într-o nouă realitate, dar una în care avem o fantastică oportunitate de a o redefini.

Liderii afacerilor care îmbrățișează această nouă realitate din ziua de azi își pot ajuta organizațiile și oamenii să crească și să reușească în anii ce vor veni. Iată mai jos cinci oportunități de a defini viitorul muncii pe măsură ce intrăm în 2021.

Prioritizarea scopului, culturii și valorilor

Pandemia și neliniștea socială au grăbit necesitatea unei schimbări la nivelul societății și au pus mai multă presiune pe factorii de decizie în afaceri. Liderii de business responsabili își reevaluează organizațiile, din punct de vedere al valorilor și al obiectivelor, punând un mare accent pe implicarea angajaților, pe inițiativele sociale, de mediu sau corporatiste, pe cultura organizațională ca pe niște factori cheie ai succesului și ai creșterii. Conform unui sondaj realizat anul trecut de către KPMG în Statele Unite printre directorii generali de companii, 77% dintre aceștia simt nevoia reevaluării obiectivelor ca rezultat al pandemiei, pentru a putea să răspundă mai bine nevoilor factorilor de interes.

Ei bine, mulți lideri care au reflectat la obiectivul lor în această calitate și au ajuns la concluzia că cel mai important rămâne să inspire încredere și să susțină schimbarea. Și sunt convins că nimeni nu poate inspira încredere în acest moment dacă se agață de trecut și nu susține schimbarea.

Veniți în întâmpinarea nevoilor angajaților în timp real

Cu toții vrem să creăm medii în care oamenii de lângă noi pot să crească și să înflorească. A-i asculta pe angajați și a acționa conform acestui feedback devine vital în contextul actual. Mulți șefi au făcut acest efort pentru a fi la curent cu ceea ce-și doresc oamenii lor și a descoperi cu ce îi mai pot ajuta și de ce resurse mai au nevoie.

Unul dintre lucrurile pe care-l auzim cel mai des se referă la lipsa de echilibru între cele două aspecte fundamentale ale vieții, profesional și personal, mai ales pentru părinți care au probleme cu modelele de învățământ virtual sau hibrid. Școlile sunt deocamdată deschise, dar pentru cât timp?

Programul de lucru flexibil trebuie implementat pe scară largă. Oamenii dau tot ce au mai bun și se simt mult mai bine atunci când își permit să fie flexibili. Lucruri simple, de exemplu permisiunea acordată angajaților de a-și face timp în timpul zilei de lucru pentru rezolvarea unor probleme personale, pot fi de ajutor. Și pot fi adăugate și alte opțiuni de program flexibil, cum ar fi programe de lucru reduse, orare flexibile sau sabatice.

Pentru a promova flexibilitatea, liderii și managerii pot intra în discuții cu echipele lor pentru a înțelege provocările individuale ale fiecăruia legate de acest echilibru între viață și muncă, colaborând cu ei pentru găsirea unei soluții. Trebuie îndepărtat orice stigmat asociat anterior cu aranjamentele de muncă flexibilă, în așa fel încât oamenii să vadă în asta o opțiune viabilă pentru a-și continua cariera, mai ales în asemenea vremuri dificile.

Imaginați-vă noi modalități de a munci

Lumea muncii s-a schimbat. Munca de la distanță crește productivitatea în multe cazuri. Iar ca rezultat mulți directori încearcă să-și optimizeze spațiul de birouri reimaginându-și modul lor de utilizare.

Cei mai mulți se gândesc la un mod de funcționare hibrid. Majoritatea oamenilor vor lucra de acasă, iar spațiul de birou va fi folosit pentru colaborare, brainstorming și inovare colectivă, mai ales cu clienții. În aceste condiții, cultura organizațională devine crucială.

Comunicați cât mai des

În toată perioada de pandemie, am învățat că oamenii apreciază comunicarea frecventă, de sus în jos, de la vârful companiei și de la managerii lor. Așteptați-vă ca această tendință să continue. Conform aceluiași sondaj al KPMG din SUA, peste trei sferturi dintre directorii generali au declarat că și-au îmbunătățit comunicarea cu angajații. Angajații vor să știe că afacerea este performantă, dacă și cum funcționează strategia și cum pot contribui și ei.

Susțineți transformarea și ameliorarea continue

În  acestă realitate, liderii se concentrează pe o evaluare continuă și, dacă este necesar, pe o rafinare a strategiei de business. Acțiunile strategice includ transformări pe scară largă a afacerilor, inclusiv modele de funcționare noi, modele digitale pentru operațiuni și fluxurile de venituri, dar și o experiență digitală pentru clienți. Pandemia a accelerat investițiile digitale în numeroase zone. În anumite cazuri progresul putea fi sesizat de la o lună la alta. În alte cazuri, saltul a fost uriaș, devansând proiecțiile cu ani întregi.

Toate aceste transformări sunt imperative pentru viabilitatea și creșterea atât pe termen scurt, cât și pe termen lung. Crearea unui ecosistem digital corespunzător și munca alături de partenerii potriviți sunt critice pentru succes.

Viitorul muncii s-a transformat în prezent. Liderii care reușesc să se redefinească vor asigura dezvoltarea organizațiilor și a oamenilor lor în anii ce urmează.

Voi ce credeți?

Alte articole care s-ar putea să vă placă:

Modestia și arta leadership-ului

Sunt leadershipul și democrația cu adevărat compatibile?

Cum să vă faceți fericiți salariații și să-i fidelizați

Concepții greșite despre business development

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *