Ce ne învață criza despre inovare
Înțelegerea motivelor care facilitează dezvoltarea ideilor noi și conduc schimbarea în timpul unei urgențe îi poate ajuta pe lideri să inoveze chiar și în absența unei crize.
Necesitatea, cel puțin așa se zice, este mama invențiilor. Pe măsură ce s-a răspândit criza covidului de-a lungul primei părți a anului trecut, organizațiile au inovat într-un ritm mult mai alert decât ar fi făcut-o în mod normal. În unele saloane de urgență din spitale s-a adăugat un al doilea tub pentru a dubla capacitatea ventilatoarelor și a ventila doi pacienți în același timp. Oamenii de știință chinezi au analizat noul virus COVID-19 într-un timp record de trei săptămâni. Mai multe echipe din Oxford, Londra și Boston au dezvoltat un vaccin potențial și au început testările în mai puțin de două luni. Iar serviciul național de sănătate din Marea Britanie a construit un spital cu 4.000 de paturi în doar patru zile, performanță ce părea accesibilă doar chinezilor… DSP-ul nostru a fost depășit în multe situații, dar medicii și-au făcut treaba și au limitat pe cât posibil dezastrul…
Dar de ce inovațiile par mai posibile în timpul unei crize? Și mai important, cum ar putea organizațiile să susțină niveluri similare de inovare o dată ce criza a trecut? Ei bine citind și privind ce se întâmplă în diferite organizații, atât din sectorul public cât și din cel privat, din lume, am găsit și identificat cinci condiții interdependente care caracterizează criza și accelerează inovarea:
- O criză crează un sens subit și real al urgenței.
- Această urgență face organizațiile să abandoneze orice altă prioritate și să se concentreze asupra unei singure provocări, realocând toate resursele necesare.
- Cu această concentrare unidirecțională și resursele realocate, devine treaba tuturor să se adune și să rezolve problema, aducând o nouă diversitate de puncte de vedere și perspective.
- Această urgență și concentrare unidirecțională legitimează ceea ce altfel ar constitui o „risipă”, permițând experimentarea pe scară largă și învățarea.
- Deoarece criza este doar temporară, organizația se poate angaja să depună un efort intens pentru o perioadă scurtă de timp.
Liderii pot replica condițiile apropiate ale unei crize într-un mod care să genereze o eficiență mai mare a inovațiilor în perioadele normale. Totuși, acest lucru necesită o înțelegere completă a celor cinci condiții și mai ales a problemelor care pot apărea atunci când te joci cu ele!
Alte articole care poate v-au scăpat:
Greșeli uzuale pe care noii manageri ar trebui să le evite
Accelerați creșterea afacerii dumneavoastră printr-o cultură creativă