Blog

Blog

Comments (0) - Dezvoltare Personală

Tendințe în practica de leadership

Este poate corect să spunem că maxima „cu cât lucrurile se schimbă mai mult, cu atât rămân la fel” nu se aplică în leadership. Tendințele în practicile de leadership s-au schimbat semnificativ, de la lideri asumându-și decizii solitare bazate pe premisa că muncitorilor din prima linie le lipsesc cunoștințele de business, până la lideri care se bazează pe talentul forței lor de muncă pentru inovare și sfaturi. Ținând cont de numărul teoriilor, de nivelul jargonului și de provocările pieței, această turnură a fost una puternică.

Cu toții știm că este greu să schimbi cauciucul unei mașini în mers. Și totuși în NASCAR s-a demonstrat că există posibilitatea atunci când echipele sincronizate sunt antrenate să lucreze împreună pentru succes. Calibrul acestui angajament iese la suprafață în afaceri în diferite moduri pe măsură ce leadershipul evoluează.

A spune

Afirmația lui Henry Ford „De ce de fiecare dată când cer o pereche de mâini, ele vin cu un cap atașat?” este un ecou al stării de spirit inițiale în leadership, că angajații sunt în mod primordial o resursă manuală. Starea de spirit de a spune îi separă pe cei care fac de cei care gândesc pe baza presupunerii că liderii au înțeles ceea ce este mai bine pentru ca organizația să prospere, iar cei de jos nu pot să vadă imaginea de ansamblu ori să înțeleagă problemele cheie.

A vinde

Pe măsură ce munca a devenit mai complexă, nivelele înalte de motivare și aliniere au devenit esențiale. Astfel, o nouă tehnică de a vinde a ieșit la suprafață folosind obiective și strategii pentru orchestrarea activităților. Afirmațiile vizionare au oferit un viitor luminos ori au atenționat asupra amenințărilor la adresa supraviețuirii organizației. În timpul în care a condus GE, Jack Welch a folosit efectiv „viziunea” pentru a captura părți din piață ori pentru a părăsi o piață pe care firma nu era un jucător major.

A urmări

Concurența globală, tehnologia și o criză financiară au deturnat practicile de leadership de la scopurile aspiraționale la  elemente cheie măsurabile. „Calitatea”, „six sigma”, „supply chain” și „balanced scorecard” au făcut ca angajații din prima linie să monitorizeze, să analizeze și să raporteze progresele personale și ale echipei (TRACKING – urmărire). Contribuția primei linii la îmbunătățirea sistemelor și identificarea oportunităților devine esențială în cadrul reducerii ciclurilor temporale, îmbunătățirea calității și în restructurarea proceselor. Totuși, cu elementele măsurabile calibrate pentru o productivitate maximă, a rămas prea puțin timp pentru inițiativă ori inovație.

Implicarea

Cu ineficiențele direcționate și costurile reduse, abordările de leadership au virat spre inovare și oportunități de creștere. Pentru a stimula inovația, inițiativa, gândirea neconvențională (out-of-the-box), atenția s-a întors spre implicarea bazată pe încredere, talent, mândrie și realizarea obiectivelor.

În timp ce accentul pe aceste tendințe curente în leadership este evident în fiecare sondaj al directorilor generali, succesul a fost fugitiv, în parte datorită falsei presupuneri că liderii pot sili ori cere pasiune și parteneriat din partea personalului. Dacă v-ați uitat vreodată la modul în care lucrează echipele de pit-stop din Formula 1 schimbând trenul de pneuri în câteva secunde, puterea pasiunii, parteneriatul, planificarea și angajamentul sunt evidente. Dar acel nivel de performață nu poate fi pur și simplu mandatat. Acesta necesită încredere, antrenament și recunoaștere.

Organizațiile de astăzi recunosc că succesul nu poate fi atins prin a spune, a vinde ori a urmări. Ca și o echipă de pit-stop bine unsă, acestea necesită un nou nivel de angajament indiferent de funcții și nivel. În locul unei tactici de leadership care pune liderii deasupra celorlalți, liderii sunt aceia care trebuie să lucreze cu ceilalți. Trebuie să ne angajăm ca fiecare să adauge valoare și să contribuie la rezultatele finale atunci când li se oferă oportunitatea.

Alte articole pe care poate nu le-ați citit:

Cum știți că a venit momentul pentru marele salt?

Sfaturi și tehnici utile în leadership

Obiceiuri de schimbat atunci când căutați un post

Despre feedback și curaj în management

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *