Cum să aveți o super-încredere în dumneavoastră
Cine nu s-a gândit măcar o dată în cursul vieții profesionale că nu era la înălțimea responsabilităților, că i se atribuia mai multă competență decât în realitate, că nu merita cu adevărat acel post? Acest lucru se numește criză de autoîncredere. Și iată cum să o depășiți.
Găsiți-vă propria strategie de încredere în sine
Psihologia numește acest lucru sindromul impostorului. De fapt, gradul de încredere în sine este important în reușita profesională și adesea contează la fel dacă nu chiar mai mult decât competențele tehnice pe care le puteți desfășura în cadrul funcției. Încrederea în sine vă dă curajul de a acționa, iar prin acțiune câștigați încrederea celorlalți, atât arătându-le deja încrederea pe care v-o acordați cât și faptul că sunteți demn de încrederea lor. Există numeroase strategii pentru a vă simți încrezători.
Schimbarea modului în care vorbiți
Ca mulți dintre noi, vi se întâmplă să vă mustrați, să vă criticați, să vă blestemați, astfel încât să vă minați încrederea și să vă afectați comportamentul mental. Cercetătorii au constatat că poate fi foarte eficient să contrați această tendință „de a vă vorbi de rău” prin simple amintiri pozitive. Nu este vorba să vă priviți în oglindă și să vă spuneți că veți ține un discurs bun, pentru că riscați să ratați obiectivul prin latura sa de clișeu și să vă stresați și mai mult. În schimb, dacă faceți ca și cum ați vorbi unui terț, va fi diferit. Astfel, în loc să vă priviți gândindu-vă, „Nu sunt sigur că pot gestiona această situație,” trebuie să gândiți „O poți face, ai mai făcut-o și vei reuși din nou.” Aparent acest lucru vă dă o distanță emoțională și vă oferă un discurs de încurajare pe care l-ați oferi unei alte persoane.
Schimbarea comportamentului față de dumneavoastră
Dacă gândurile despre dumneavoastră vă pot fasona încrederea, comportamentul, modul în care vă comportați vis-a-vis de propria persoană este la fel de important. Specialista în psihologie socială Amy Cuddy a realizat un studiu fascinant referitor la modul în care propriile semnale nonverbale ne afectează ceea ce credem despre noi înșine. Dacă vă simțiți rău propriul corp îl micșorați și vă simțiți mai puțin încrezători. Din contră, prezentați-vă puternici, vă veți simți așa și veți fi percepuți în acest mod de către ceilalți. Studiile demonstrează impactul limbajului corporal în viața noastră profesională. Modul în care vă simțiți interacționează cu propriul comportament și cu cel al celorlalți. Corpul dumneavoastră vă schimbă spiritul. Pentru a lupta contra sindromului impostorului acordați-vă două minute pentru găsirea forței înaintea unei întâlniri dificile. Acest lucru va influența modul în care vă simțiți, chiar și concentrația hormonală se schimbă, și cel în care sunteți percepuți, pozitivi și puternici.
Descrieți-vă altfel
Nu sunteți perfecți, departe de așa ceva. Dacă deveniți conștienți de această parte a propriei ființe, vă arătați deschiși spre propriile imperfecțiuni și erori, vă veți simți în mod paradoxal mai încrezători. Până la urmă, această modestie, umilință, în fața propriilor eșecuri vă face mai puternici. Aceasta vă permite să vă scuzați și să corectați. Controlați mai bine ceea ce spuneți, iar arătându-vă slăbiciunea arătați că v-o asumați, vă ranforsați imaginea în ochii celorlalți. Vorbindu-vă ca unei terțe persoane, spunându-vă că puteți face un lucru, vă ajută să vă găsiți forța. Afirmarea propriilor greșeli – errare humanum est – vă umanizează și vă face responsabil de ceea ce sunteți, ceea ce este o formă a puterii resimțită de ceilalți, pe care o ghiciți în privirea lor.
Articole complementare recomandate:
Interesul de a vă defini reușita pentru a o atinge mai ușor
Ce-ar fi dacă v-ați transforma slăbiciunile în puncte forte?
Cum să faceți de la început o impresie bună
Simpatia și pozitivitatea vă măresc șansele de reușită