Blog

Blog
Nu dați vina pe managerul de recrutare!

Comments (0) - Dezvoltare Personală

Nu dați vina pe managerul de recrutare!

Este dureros să vezi cum îți pleacă un talent din echipă, dar este și mai dureros să-l vezi plecând după nici trei luni sau chiar înainte de a reuși să-l angajezi.

Cu toții am auzit că „oamenii părăsesc manageri nu companii”, dar uităm adesea că managerii sunt și ei oameni…

Și fiecare zi din viața unui manager este diferită, pentru că provocările, obstacolele cărora le fac față sunt diferite. Tipurile de persoane interesate (membrii ai echipei, clienți, manageri, acționari) cu care trebuie să comunice sunt și ele diferite. Pe scurt, cele mai multe zile ale unui manager sunt impredictibile, complexe, ambigui.

Managerii își încep ziua cu o mulțime de mailuri care-i așteaptă. Apoi au ședințe, discuții cu clienții, verificarea unor termene, prânzuri, rapoarte, sortarea priorităților sau problemelor zilnice, pauze, discuții cu echipa pentru a se asigura că livrabilele sau țintele sunt atinse, interviuri, întâlniri cu oamenii, etc., etc., etc.

De asemenea, managerii sunt împinși să fie diplomați. Pentru că scopul lor primar este să construiască relații și să comunice cu claritate procesul unei afaceri sau proiect, cu clienții sau cu echipa. Încă și mai bine, ei trebuie să lase atât clienților cât și echipei sentimentul că vor primi ceea ce se așteaptă și să-și păstreze motivația de a oferi mai multe afaceri (clienților) sau de a contribui mai mult (echipei).

Și peste toate astea, dacă ceva merge rău în legătură cu echipa, proiectul sau afacerea, toată lumea îl va arăta pe el cu degetul. Dar hai să stăm un pic strâmb și să judecăm drept, este cu adevărat o treabă grea să conduci oameni pentru a face niște afaceri!

Așa cum am spus mai sus, și managerii sunt oameni, plini de defectele și vulnerabilitățile oricărei ființe umane. Își pun fundul la treabă pentru a dirija echipa, afacerea sau proiectul și în timp ce fac asta mai iau și vreo 15-20 de decizii într-o zi care le afectează echipa, afacerea sau proiectul. (Și poate chiar asta reprezintă o problemă! Uneori ar trebui să folosească și capul…) În anumite momente își pierd cumpătul datorită slujbei foarte solicitante și încearcă din greu să se întoarcă spre sănătatea mentală. Și în tot acest film, mai mult de jumătate din timp ei sunt personajele negative ale poveștii…

Nu, nu neg că sunt și manageri cu adevărat tâmpiți, dar nimeni nu e perfect. Fiecare are o poveste dincolo de capabilități și personalitate și fiecare poveste conține experiențe frumoase și dificile, care le definesc valorile și capacitățile manageriale și de leadership.

Și cred cu tărie că resursele umane sau oricum le-am numi pot să aibă un impact major pentru a-și ajuta managerii să creeze o experiență plăcută la locul de muncă pentru echipele lor și să devină cei mai buni lideri.

O întâlnire standard într-o sală de ședințe pentru a planifica cele mai bune practici în privința dinamicii lucrurlui cu oamenii nu va face diferența. Dar coborând de pe piedestal pentru a înțelege capabilitățile managerului de recrutare și apoi ajutându-l să devină mai bun s-ar putea să meargă. Dezvoltarea leadershipului se referă tocmai la oportunitățile pe care le asigurăm oamenilor și nu la insistența de a urmări o cale standardizată.

Toți liderii ar trebui să știe că păstrarea celor mai buni oameni din echipă nu se referă doar la salarii și alte beneficii, ci la fel de mult la ceea ce pun pe masă ca lideri, dacă nu chiar mai mult atunci când este vorba de fericirea generală, productivitate și angajamentul membrilor echipei.

Nimeni nu poate garanta fericirea oamenilor, iar alegerile pe care le fac sunt ale lor. Procesul dezvoltării umane trebuie însă să creeze cel puțin un mediu în care oamenii să se dezvolte în mod individual sau colectiv, să-și dezvolte întregul potențial și să aibă o șansă reală de a duce vieți productive și creative la înălțimea valorilor proprii.

Problemele oamenilor pot fi rezolvate doar de oameni. Punct! Dar tehnologia poate juca un rol critic pentru a asista atât resursele umane cât și recrutorii să creeze experiențe reale, plăcute la locul de muncă pentru oamenii lor.

Și nu luați vorbele mele ca literă de lege, după ani de evaluări și analize intense, Google a descoperit (prin proiectul lor Aristotle – pe limba noastră s-ar spune Aristotel) cuvintele cheie pentru o muncă de calitate în echipă, iar acela este să te porți frumos.

Alte articole care poate v-au scăpat:

Decideți repede și bine cu ajutorul inteligenței economice

Cum să căutați un job fără a vă face… remarcat

Ședințe eficiente cu ajutorul metodei IPPDA

Lacătul numeric – o soluție eficientă contra spionajului industrial

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *