10 pași în planificarea dezvoltării personale
Creați-vă o viziune
Obțineți o viziune clară a ceea ce vreți. Puneți-vă întrebări la vârful carierei voastre:
- Ce rol îmi doresc?
- Identificați ce sunteți dispuși să faceți pentru a vă realiza viziunea
- Puneți-vă toate alegerile pe o listă. Spunând da carierei, spuneți nu altui domeniu. Puneți pe listă:
- Ce doriți să faceți pentru a vă realiza viziunea;
- Ce nu sunteți dispuși să faceți.
- Identificați valoarea pe care v-o aduce vouă realizarea viziunii
- Cu cine vă va conecta?
- Ce vă va aduce?
- Ce valori veți onora?
- Cum vă veți simți realizând-o?
- Care va fi costul pe care-l veți suporta dacă nu o realizați?
- Identificați ajutorul și suportul de care veți avea nevoie de-a lungul drumului
- Începeți să vă faceți o listă cu toți oamenii și cu toate resursele de-a lungul drumului pentru a vă realiza viziunea.
- Evaluați-vă competențele
- În evaluarea competențelor trebuie să identificați:
- Competențele pe care le aveți acum;
- Cele pe care trebuie să le dezavoltați.
- Evaluați-vă cunoștințele
- La fel ca în cazul competențelor luați în considerare zonele în care aveți cunoștințe specifice, cum ar fi finanțele, marketingul, IT-ul, dar și cele pe care trebuie să le dezvoltați pentru a deveni un lider.
- Evaluați-vă calitățile personale
- Citiți, documentați-vă sau vorbiți cu oricine care a ajuns pe un rol de leadership și vă veți convinge că așa-numitele competențe generale (soft skills) sunt cele mai importante atribute. Evaluați în mod riguros și revedeți această zonă.
- Pregătiți un plan de dezvoltare personală
- Folosiți rezultatele pașilor anteriori pentru a vă stabili planul de dezvoltare personală pentru următorii 5 ani. Fiți specifici referitor la ceea ce vreți să faceți, rezultatul pe care-l căutați, cum o veți face și când o veți face. Luați în considerare responsabilitatea necesară pentru a nu vă abate de la calea propusă.
- Pregătiți-vă planul de carieră
- Dezvoltându-vă planul de carieră luați în considerare experiența pe care trebuie s-o dobândiți, tipurile de roluri pe care va trebui să vă plasați, experiența specifică industriei, timpul penttru fiecare rol, susținerea și ajutorul de care veți avea nevoie.
- Monitorizați, evaluați și adaptați
- Dacă nu veți monitoriza ceea ce faceți, cu siguranță veți pierde direcția. Fixați responsabilitățile și datele de revizuire. Fiți cinstiți referitor la ceea ce merge și ceea ce nu merge. Fiți gata să vă adaptați pentru a atinge destinația finală.
- Amintiți-vă faptul că mulți oameni au potențial și totuși eșuează în atingerea acestuia. Folosiți-vă de acești pași pentru a obține un start lansat!
- Alte articole:
- Pentru a termina cu datul la gioale la serviciu
- Ce faceți atunci când șeful vă cere să faceți ceva lipsit de etică ori ilegal?
- Cum puteți lua plasă de la un angajator
- Patronul victimă a hărțuirii din partea propriului angajat!