Eșecul nu e o opțiune – 8 trăsături ale oamenilor de succes
Un profesionist de succes vede lumea cu alți ochi față de ceilalți. Caută în mod constant oportunități, mediază dinamica consumatorilor cu resursele disponibile pentru a cultiva rezultate benefice pentru ambele părți și caută să negocieze aranjamente echilibrate cu oportunități de câștig pentru toți.
Pentru a deveni un profesionist de succes trebuie să vrei să desfășori toată munca necesară pentru a atinge nivelul dorit. Dacă vreți să fiți unul dintre cei mai căutați profesioniști din industrie, iată câteva trăsături pe care le au toți cei care vă pot servi drept modele:
- Dedicat – Rămâne fidel valorilor și modelelor de afaceri chiar și atunci când ceilalți participanți strigă „lupul”, plângându-se de piață sau dând vina pe lume pentru prăbușirea carierelor proprii. Uneori poți pierde un client potențial, pentru că percepția lui despre afaceri se contrazice cu morala sau practicile tale. Profesioniștii de succes învață cum să reziste chiar și în vremuri foarte grele. Ei învață din greșelile trecutului și din erorile făcute de alții din industrie. Un profesionist folosește în mod adecvat informația pentru a crea planuri de acțiune prin care să-și îmbunătățească operațiunile.
- Abordabil și doritor să învețe – Trebuie să fie abordabili și de asemenea dornici să învețați pentru a avansa într-o industrie care evoluează. Întotdeauna un asemenea om își lasă egoul acasă și este deschis discuțiilor respectoase. Știe când trebuie să îmbunătățească ceva și este deschis sfaturilor celorlalți pentru a crește din punct de vedere profesional, dar și a afacerii. Amintiți-vă că orice piață este plină cu informații vitale. Asimilați-le până vă umpleți, apoi întoarceți-vă pentru mai multe.
- Gândirea creativă – Un profesionist trebuie să aibă capacitatea de a gândi altfel, „out of the box”. Este o calitate crucială. Gândirea creativă ajută la identificarea oportunităților pe care ceilalți le vor omite. Convertiți percepțiile negative ale pieții în soluții productive. A ști care informație e valoroasă și care nu este o trăsătură a unui adevărat profesionist.
- Comunicarea – Poate că uneori nu sunt perfect șlefuiți pentru a vorbi în public, dar trebuie să fie totuși excelenți ascultători, vorbitori și contributori. Abilitățile de comunicare sunt imperative pentru a facilita discuțiile pline de sens, pentru a negocia oportunitățile importante și a dezvolta o rețea productivă cu persoane cu interese comune.
- Învață cum să citești oamenii – Ca profesionist trebuie să fii capabil să-ți dai seama când cineva vrea să te trimită după ciori. Construind capacitatea de a observa veți elimina o mulțime de timp irosit alergând după posibile ciori de pe gard și vă veți menține atenția profesională concentrată pe oportunitățile pentru clienți și pe avansarea modelului de afaceri.
- Foarte bun în relaționare – Găsirea clienților calificați, adjudecarea oportunităților semnificative și avansarea spre dorințele clientului devine mult mai simplă atunci când cunoști persoanele potrivite dintr-o industrie. Este important ca profesioniști să vă întâlniți cu alți oameni din sector. Petrecerea timpului cu persoanele din aceeași industrie vă aduce un avantaj substanțial. Cele mai multe oportunități nu ajung în presă sau pe internet. Dezvoltarea unor relații de calitate este mai importantă decât numărul lor. O foarte bună modalitate de a începe relaționarea este prin intermediul unui grup profesional, prin participarea la evenimente importante, dar și colaborând cu alți profesioniști pe subiecte de interes comun.
- Capacitatea de asumare a riscurilor – Întotdeauna când încerci să faci ceva nou există un risc la adresa reputației profesionale, a brandului și a capacității viitoare de câștig. Pentru un profesionist este important să-și cunoască toleranța la risc. Profesioniștii de succes învață să recunoască riscul și îl gestionează prin crearea unui plan de operații cu o strategie de ieșire puternică, care ajută la îndepărtarea majorității riscurilor.
- O nișă pentru strategie – Un profesionist trebuie să rezolve problemele și să fie un strateg al pieței. A fi capabil să evidențiezi oportunitățile într-o perioadă de confuzie, să forjezi soluții din reclamații și să sculptezi succesul din eșecuri este o trăsătură critică pentru succesul pe termen lung.
Chiar dacă acestea nu sunt singurele trăsături importante pentru un profesionist, ele rămân cruciale pentru succes. Dacă vreți să le stăpâniți, atunci sunteți deja pe drumul care vă va duce acolo unde trebuie…
Alte articole care poate v-au scăpat:
8 idei preconcepute despre proiectul de digitalizare
33 de cauze ale eșecului în căutarea unui loc de muncă de eliminat urgent