Blog

Blog
7 greșeli majore în carieră

Comments (0) - Uncategorized

7 greșeli majore în carieră

Multe dintre greșelile pe care oamenii le fac de-a lungul carierei lor pot fi evitate. Vă identificați în una dintre posturile de mai jos? Și atunci ce puteți face? Ce vreți să faceți? Aruncați-vă o privire și decideți…

Urmărirea unor performeri mediocri

La locul de muncă imitați niște performeri de vârf sau petreceți mai mult timp privindu-vă prietenii și cunoștințele care s-ar putea să nu aibă performanțe la cel mai înalt nivel? Dacă sunteți interesați să vă îmbunătățiți jocul sau să obțineți o promovare mult visată, trebuie să acordați atenție vedetelor. Observați ce fac și cum fac aceștia. Cereți-le sfatul. Urmați-i. Poate că îl puteți chiar alege pe unul dintre ei ca mentor, dacă acea persoană este dispusă la asta. Dar nu mai investiți în colegii care sunt departe de cei mai buni. Dacă nu faceți asta, vă riscați viitorul profesional.

Ignorarea feedbackului

A crede că sunteți deasupra nevoii de a învăța, a vă dezvolta și a crește înseamnă să căutați problemele cu lumânarea. Puteți fi siguri de un lucru: toți cei care excelează în munca lor pun critica constructivă la inimă în mod regulat. Asta înseamnă că o aud, o digeră, o integrează și o folosesc pentru a-și îmbunătăți performanța. Dacă șeful vă spune ceva în calitate de coordonator de proiect trebuie să vă concentrați asupra detaliilor și să faceți ceea ce vă spune pentru a primi și altă dată același nivel de responsabilitate. Ignorarea acestui feedback îi spune șefului că fie nu vă pasă de observațiile lui sau că simțiți că nu trebuie să le implementați pentru a obține rezultatele așteptate. În oricare dintre cazuri comunicați un element negativ.

Eșecul în rezolvarea problemelor

Cei care rezolvă probleme au tendința de a-și păstra joburile chiar și în vremurile cele mai grele. Și tendința este ca aceștia să fie promovați. Ei demonstrează o valoare enormă în fața supervizorilor pentru că problemele abundă la locurile de muncă. Angajatul mediu crează sau neagă mai multe probleme decât rezolvă. Deveniți cunoscuți ca persoane care văd în mod realist problemele și găsesc modalități variate de a le rezolva. Faceți acest lucru frecvent și în mod vizibil. Nu vă fie teamă să mergeți la șef și să-i spuneți: „M-am gândit la situația X și am o idee cum am putea s-o tratăm pentru a menține credibilitatea departamentului nostru. Vreți să-mi auziți părerea?”

Ascunderea sau diminuarea propriei valori

Evaluați-vă modul în care aduceți valoare la locul de muncă acum. Ce competențe specifice oferiți? Ce caracteristici personale aveți care aduc beneficii reale organizației și persoanelor care o compun? Ce idei creative aveți care nu au fost încă partajate? Ce sugestii ați putea face pentru a ameliora mediul de lucru sau cultura? Puneți-vă întrebarea: ce nu spuneți și de ce faceți asta. Vă e teamă că ceilalți s-ar putea să nu vă placă? Că ei ar putea să vă invidieze? Că ar putea părea că încercați să-i umbriți? Dacă continuați să mergeți cu un sac în cap la locul de muncă, nu vă așteptați ca oportunitățile să dea buzna.

Lucrul în vid                                       

Pentru a continua să dați tot ce aveți mai bun în timp ce vă mișcați în sus pe drumul carierei voastre depindeți în parte de dezvoltarea și cultivarea relațiilor cu alții. Este cu adevărat dificil să excelați sau să urcați scara profesională în fiecare zi dacă îi îndepărtați pe oameni, vă petreceți majoritatea zilelor în izolare și vă comportați de parcă ați urâ rasa umană. Astăzi, mai mult decât oricând, succesul în muncă necesită parteneriate și colaborare. Acestea pot fi interne sau externe față de locul vostru de muncă. Dar trebuie să știți că obțineți cele mai bune rezultate atunci când funcționați ca un membru viabil al echipei, ca un colaborator alert, ca un partener adevărat.

Evitarea riscului

Deja să te dai jos din pat este un risc. Să conduci mașina e un risc. Să mânânci ceva e un risc. Puteți să cădeți și să vă rupeți ceva. Mesajul pe care vreau să-l transmit este de a nu vă asuma riscuri nebune, exagerate, care vă pun viața, jobul sau relațiile în primejdie. Se referă la a ști când să vă asumați riscurile potrivite din considerente reale și cântărite pentru a obține mai mult din ceea ce vă doriți: rezultate extraordinare într-un proiect, mai mult respect din partea șefului și a colegilor, responsabilități suplimentare, un salariu mai mare. Evitarea riscului e într-un fel evitarea vieții. Pentru a trăi cu adevărat și a vă împlini în ceea ce faceți trebuie să fiți deschiși către asumarea riscurilor. Uneori nu există garanții. Dar a nu vă oferi niciodată voluntari pentru o sarcină unică, a nu spune niciodată ceea ce gândiți, a nu solicita niciodată o promovare înseamnă de fapt a vă condamna singuri la o existență ternă fără niciun fel de recompense.

A rămâne într-un post pe care-l disprețuiți

Aceasta e greșeala carierei pe care o fac mulți. Rămân pe o poziție într-o companie care le distruge creativitatea, le scade valoarea și le ucide sufletul. Ei îndură această angoasă în numele siguranței jobului și tot ceea ce presupune acest lucru. Dar este o uriașă iluzie. Nu există siguranța locului de muncă. Și încă mult mai puțin decât acum zece ani. Trebuie să știți că nu impresionați pe nimeni, nici măcar pe șef, rămânând pe un post care vă drenează energia și vă răpește abilitatea de a da tot ce aveți mai bun. Cu cât jobul vă fură mai multe, cu atât mai puține lucruri aveți de dat altora. Așa că nimeni nu este cu adevărat câștigat. Voi doar credeți că sunteți. Angajați-vă să explorați posibilitățile din interiorul și exteriorul carierei actuale. Și făceți-o acum, când încă mai aveți ceva de lucru.

Alte articole care s-ar putea să vă placă:

A duce treaba până la capăt

În ce fel munca de la distanță poate întări cultura companiei

A lucra de oriunde nu e nou, dar nu era chiar pentru toată lumea…

Decizii pentru 2021 după aproape un an de lucru de acasă

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *