Cele mai mari provocări ale noului antreprenor
Ca antreprenori la început de drum sunteți confruntați cu o multitudine de provocări pe care trebuie să le depășiți pentru a vă transforma cu adevărat activitatea într-o afacere. În această aventură, răspunsurile pe care le aduceți sunt cruciale și chiar vitale. Provocări unice, încă și mai dificil de învins atunci când le înfruntați pentru prima oară. Dacă sunteți la început de drum în antreprenoriat, iată mai jos câteva dintre cele mai importante provocări cărora trebuie să le faceți față.
Abandonarea unei cariere sigure și promițătoare
Dacă vreți să reușiți trebuie să vă consacrați integral propriei întreprinderi și foarte rapid vă va fi imposibil să vă urmați cariera într-o altă companie, ocupându-vă în același timp de afacerea voastră care se naște. Foarte repede, serile și weekendurile nu vor mai fi de ajuns, ceea ce vă va conduce spre părăsirea postului. A lăsa o situație adesea sigură și promițătoare pentru o întreprindere imprevizibilă și riscantă este mereu înspăimântător. Și nu există în acest caz o soluție simplă. Trebuie să vă gândiți bine la decizia voastră, să analizați situația în mod rațional și să nu uitați să vă ascultați instinctele.
A dispune de fonduri suficiente la start
Este întotdeauna dificil de găsit finanțare pentru un antreprenor, chiar experimentat, care vrea să-și lanseze o nouă întreprindere, dar acest lucru devine o provocare teribilă pentru unul nou. În general, nu dispuneți de bani proveniți din vânzarea unei afaceri precedente pentru a vă finanța trezoreria de început și începeți de la zero, ceea ce înseamnă că trebuie să vă constituiți o rețea de contacte utile, relațiile voastre anterioare nefiind întotdeauna cele mai bune în fața mizei unui antreprenor. Numai o forță de convingere și o determinare extraordinară vor convinge un investitor sau un bancher.
Construirea unei echipe competente și coerente
Acest lucru este foarte dificil, mai ales dacă nu l-ați mai făcut. Crearea unei echipe competente și coerente este adesea o activitate delicată și stresantă. Nu este suficient să găsiți colaboratori care ocupă un post sau altul, trebuie să prevedeți și costurile lor, să le ghiciți compatibilitatea personalității lor cu a voastră și cu cultura născândă a întreprinderii, să validați metoda lor de lucru și capacitatea de adaptare și de lucru în echipă. Iar această selecție devine și mai delicată atunci când trebuie făcută sub presiunea timpului.
A anticipa și a găsi soluții pentru orice
Ca fondatori, trebuie să găsiți idei bune pentru o ploaie de subiecte: răspunsul pentru un nou concurent, un plan de lucru pentru echipa voastră care se lovește de un obstacol, la prima vedere, de netrecut… Acest lucru necesită o gândire creativă și o capacitate de mișca lucrurile. Cu cât sunteți mai puțin experimentați în domeniul care vă solicită, cu atât va fi mai dificil și mai urgent să furnizați răspunsuri și planuri satisfăcătoare.
A face față necunoscutului, neclarității și volatilității
Durata de viață a întreprinderii voastre, rentabilitatea sa dintre cele mai ipotetice la început, gradul de satisfacție al clienților, valoarea și regularitatea veniturilor voastre… E dificil dacă nu imposibil să răspundeți la aceste întrebări, chiar dacă credeți că dețineți ideea genială de la care puteți porni. Cunoașteți instabilitatea la nivelul muncii și trebuie să vă acomodați cu o perioadă destul de mare de neclarități și incertitudini. A face față acestei volatilități permanente este cu siguranță una dintre provocările cele mai importante ale unui nou antreprenor.
Modul în care veți suporta singurătatea zilnică a patronului
Noii veniți în afaceri uită adesea să ia acest lucru în considerare. Și totuși sunt de obicei complet nepregătiți pentru această singurătate. Rămâneți singuri… „Un om singur este într-o companie proastă.” Nu puteți conta pe nimeni, cel puțin la început. Munciți mult, simțiți nevoia de a vă consulta, păstrând totuși o anumită distanță față de angajați și vă vedeți prea puțin familia. O perioadă în care aveți nevoie de curaj!
Creați reguli, norme și făceți-le respectate
Puteți considera rolul de patron confortabil până când vine momentul în care trebuie să instaurați niște reguli și constrângeri. Și tot voi trebuie să le faceți respectate, fie că este vorba de o procedură, o normă de calitate, de un timp de lucru sau de durata vacanței unui colaborator. Aceste elemente de organizare sunt necesare oricărei întreprinderi care crește și nu sunt ușor de conceput, de pus în operă și mai ales de respectat.
Luarea deciziilor cu o mare doză de adrenalină
Aceasta este cea mai mare provocare. Sunteți obligați să o faceți de multe ori de-a lungul zilei pentru niște detalii, dar și pentru lucruri care vor avea impact asupra viitorului firmei. Luarea unei decizii este o încercare redutabilă, cu atât mai mult cu cât trebuie să o faceți cu o multe necunoscute, ceea ce generează mult stres și, de multe ori, nopți agitate. Dacă ați mai avut responsabilități în posturile anterioare și trebuia să luați adesea decizii, vă veți asuma mai ușor aceste momente dificile din viața unui patron, dar le veți trăi cu o doză mai mare de adrenalină pentru că de data asta este vorba de propria firmă, deci de voi înșivă și de viața voastră!
Alte articole pe care poate le-ați ratat:
Cine pentru cine lucrează în leadership?
5 reduceri de costuri complet greșite în perioadele dificile