Blog

Blog
Metodele de recrutare ale lui Shackleton

Comments (0) - Dezvoltare Personală

Metodele de recrutare ale lui Shackleton

Sir Ernest Shackleton a fost numit „cel mai mare lider care a existat vreodată pe Pământ”. Între 1914 și 1916, Shackleton și echipa lui au supraviețuit naufragiului corăbiei lor strivite de gheața Antarticii, izolați la aproape 20.000 km de civilizație, fără mijloace de comunicare și fără niciun gram de speranță că ar putea fi salvați. Numai abilitatea lui Shackleton de a alege oamenii potriviți și competențele sale de leadership au făcut ca toți membrii echipei sale să ajungă din nou acasă în siguranță.

Abordările sale în recrutare și în leadership în general erau mult înaintea timpurilor pe care le trăia și au fost analizate și disecate îndeaproape de nenumărate ori. Cartea scrisă de Margot Morrell și Stephanie Capparell, „ShackletonWay: Leadership Lessons From the Great Antarctic Explorer”, ne oferă o analiză completă și merită citită.

Am făcut mai jos un sumar al metodelor sale de recrutare:

  • Începeți cu un nucleu solid de oameni pe care îi cunoașteți de la fostele locuri de muncă sau au fost recomandați de colegi de încredere;
  • Adjunctul vostru este cel mai important om pe care-l recrutați. Alegeți-vă unul care vă completează stilul de management, este loial fără a fi un yes-man și are talentul de a munci alături și împreună cu ceilalți;
  • Angajații pe aceia care vă împărtășesc vixiunea. Cineva care se izbește de personalitatea voastră sau de cultura organizațională vă va încetini munca;
  • Concediați rapid atunci când e clar că ați luat o decizie de recrutare greșită, chiar cu riscul unei acțiuni legale;
  • Eliminați rapid chiulangii sau oamenii care nu sunt pregătiți să facă muncile murdare sau care nu le plac;
  • Fiți un intervievator creativ, neconvențional dacă vreți oameni creativi și neconvenționali. Treceți dincolo de experiența specifică și generală. Puneți întrebări care dezvăluie personalitatea, valorile și perspectiva asupra vieții și a muncii a candidaților;
  • Nu rămâneți blocați într-o listă de întrebări pregătită dinainte. Bazați-vă și pe intuiție;
  • Înconjurați-vă de oameni veseli, optimiști. Ei vă vor răsplăti cu loialitatea și camaraderia vitale pentru succes. De asemenea, ei vor rămâne lângă voi și în vremuri dificile;
  • Candidații care sunt înfometați după job sunt și cei care vor munci cel mai mult pentru a și-l păstra;
  • Angajați-i pe cei a căror talente și expertiză vă lipsesc. Nu vă simțiți amenințați de ei. Ei vă vor ajuta să rămâneți în vârf și vor aduce distincție organizației;
  • Explicați-le foarte clar noilor angajați sarcinile și cerințele jobului și modul cum vor fi recompensați. De multe ori eșecul relațiilor de muncă începe cu o lipsă de comunicare.
  • Pentru a permite angajaților să dea totul la locul de muncă, asigurați-le cel mai bun echipament posibil. Munca cu instrumente și echipamente uzate, pe care nu te poți baza crează o povară suplimentare care nu este necesară.

Vouă cum vi se par aceste principii? Le aplicați? Mai aveți și altele de adăugat?

Alte articole pentru dumneavoastră:

Impactul umbrei organizaționale

Decizii care vă vor schimba în bine viața

Ce este holacrația? (în engleză holacracy)

Crearea unei relații de lungă durată cu clienții

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *