Lucruri pe care trebuie să evitați să le postați pe LinkedIn
Ați făcut vreodată o pauză chiar înainte de a da share unei postări pe LinkedIn?
V-ați întrebat vreodată dacă ceea ce sunteți pe cale să postați vă va dăuna sau vă va îmbunătăți brandul personal și autoritatea pe LinkedIn?
Poate fi dificil de știut care este cel mai bun conținut de postat și ce ar trebui să evitați, mai ales când subiectul este curent, relevant și, poate, chiar controversat. Și chiar dacă postările controversate aduc adesea un angajament superior și mai multe comentarii, sunteți siguri că vreți ca oamenii să vă asocieze cu acel subiect?
Ați putea crede că dacă postați ceva, dar nu oferiți o opinie sau un comentariu propriu, că oamenii nu vor crede că sunteți de o parte sau de alta. Dar adesea chiar prin postare conexiunile voastre vor face presupuneri și își vor forma o opinie, care ar putea sau nu să vă fie favorabilă.
Vă voi da mai jos câteva exemple de postări și distribuiri cu care nu vă doriți să fiți asociați pe LinkedIn. Amintiți-vă că LinkedIn este diferit de alte rețele prin faptul că este o rețea profesională, plină de prospecți potențiali care s-ar putea să nu vă împărtășească punctul de vedere. Și postând ceva care intră în conflict cu vederile lor, s-ar putea să vă diminuați abilitatea de a vă conecta și de a construi o relație cu ei.
Atunci când sunteți în dubiu, cel mai bun lucru este să vă mențineți la un nivel profesional și să evitați orice tip de negativitate.
Iată mai jos câteva tipuri de postări pe care ar trebui să le evitați.
Postări controversate
Pentru că LinkedIn este o rețea profesională, plină cu clienți, clienți potențiali, oameni din industrie și alte persoane în relații profesionale cu voi, este o idee bună să evitați subiectele care au tendința să polarizeze oamenii, mai ales pe cele controversate cu o conotație negativă.
Și asta nu pentru că aceste subiecte nu sunt importante sau relevante, ci pur și simplu pentru că aceasta nu este platforma potrivită pentru asemenea discuții.
Pentru că aceste subiecte au tendința de a polariza oamenii, se poate ajunge la vechea vorbă: „ești cu noi sau împotriva noastră”. În aceste scenarii, dacă picați de cealaltă parte a baricadei față de clienții voștri ori alte relații profesionale, s-ar putea ca afacerea și brandul vostru personal să aibă de suferit.
Este mai bine să evitați postarea și chiar comentariile referitoare la aceste subiecte în general.
Iată cîteva exemple de asemenea subiecte controversate ori cu conotație negativă:
Postări cu conținut politic ori religios
Aceste două subiecte pot determina pasiuni extreme. Ele pot face oamenii să-și aleagă o tabără sau alta, iar conexiunile voastre se pot simți ofensate dacă convingerile voastre nu corespund cu ale lor.
Din nou vă recomand să eviotați să postați sau să comentați pe aceste subiecte.
Pitch-uri de vânzări
Chiar dacă LinkedIn este cea mai bună platformă de B2B, ea rămâne mult mai eficientă atunci când o folosiți ca pe o platformă de relaționare, în loc de un loc de unde să vă lansați materialele de vânzări.
Chiar dacă anumite afaceri pot realiza vânzări directe pe platformă, majoritatea vor avea nevoie să-și construiască relațiile cu clienții pentru a reuși să le mute în zona în care pot purta o discuție despre vânzări, de obicei offline.
Orice reclame sau pitch-uri de vânzări vor fi adesea ignorate de conexiunile voastre și pot, în anumite cazuri, să vă afecteze imaginea brandului personal.
Concentrați-vă pe valoarea și resursele oferite clienților voștri ideali, astfel încât, atunci când ei au nevoie de cineva care face ceea ce faceți voi, să fiți prima persoană care le vine în minte.
Postări cu prea multe informații personale
O să o spun din nou: LinkedIn este o platformă socială profesională. Nu e nici Facebook, nici Twitter, Instagram, Pinterest, Snapchat sau Tiktok.
Chiar dacă trebuie să fiți sociali, puteți fi și sociali și profesionali în același timp. Asta înseamnă că nu puteți posta poze cu animalul de companie, nici postări când sunteți la masă (doar dacă nu sunt relevante pentru profesia dumneavoastră), nici postări de la petreceri sau băute și în orice caz niciun pic de negativitate.
În loc de concluzii
Sper că veți găsi utile aceste exemple despre ceea ce nu trebuie să postați pe LinkedIn.
O modalitate foarte bună pentru a verifica dacă merită sau nu să postați ceva, este să vă puneți întâi vouă această întrebare: „este ceva cu care aș vrea să fiu asociat în fața unui public larg?” Iar dacă încă vă doriți să postați ceva controversat, mai puneți-vă întrebarea dacă vă doriți să pierdeți clienții sau clienții potențiali care s-ar putea simți lezeți de punctul vostru de vedere.
Chiar dacă opiniile și experiențele sunt variate, aceste sfaturi ar trebui să vă asjute să vă păstrați direcția și să vă maximizați prezența pe LinkedIn.
Mai am o singură întrebare pentru voi: Ați postat vreodată ceva pe LinkedIn la care să primiți un feedback negativ? Vă rog să-mi spuneți, comentând mai jos.
Alte articole care poate v-au scăpat:
Lecții de leadership de la Mandela
Cum să anticipați și să dejucați întrebările unui recrutor
Impactul tehnologiilor digitale asupra managementului
Contractul pe durată nedeterminată este desuet pentru manageri