Blog

Blog
Alte competențe esențiale în leadership

Comments (0) - Uncategorized

Alte competențe esențiale în leadership

Rolul liderului în organizații se schimbă. Competiția devine mai intensă cu din ce în ce mai mulți care intră pe această piață. Avansul tehnologic face accesul mai simplu pe piețe inaccesibile din punct de vedere istoric. Există o cerere continuă de eficientizare, creștere a profitului și de a munci într-un mod diferit. Deci care sunt abilitățile esențiale pentru diferențierea liderilor?

Managementul schimbării

Fie că sunteți lideri în sectorul public ori în cel privat, anumite programe de schimbare vor avea loc mai devreme sau mai târziu. Liderii vor avea nevoie să fie agenți ai schimbării competenți care pot crea necesități și pot obține susținerea celorlalți.

Construcția echipei

Liderii nu pot face totul singuri. Nici nu ar mai fi liederi, ci doar lupi singuratici…

Ei au nevoie să-și construiască o echipă cu abilități, cunoștințe, experiență și atribute personale care să ducă la obținerea rezultatelor. Echipa pe care o construiesc trebuie să aibă o productivitate ridicată și în același timp să creeze un mediu pozitiv, astfel încât performanța să nu ducă spre niveluri înalte de burnout.

Inovarea

Nimic nu rămâne pe loc prea mult timp. Liderii organizațiilor trebuie să urmărească în permanență tendințele de mișcare în industrie și în preferințele clienților, căutând noi modalități de a le răspunde. Multe afaceri ajung singure într-un punct în care apar ca fiind deosebit de performante, dar adesea nu pot susține asta pe termen lung.

Construirea relațiilor

Relațiile sunt cheia oricărei afaceri, iar liderii trebuie să-și facă timp să le creeze și să le construiască. Dacxă afacerea operează la nivel național și internațional, crearea relațiilor cu alte persoane de pe poziții importante în industrie poate fi o adevărată provocare. Relațiile cu furnizorii capătă o importanță din ce în ce mai mare. Multe firme se bazează pe proceduri sau servicii clienți asigurate de organizații din alte țări pentru o mare parte a activității lor. De exemplu, multe firme își mută centrele de apeluri în afara Europei pentru a reduce costurile. O tendință similară are loc și în domeniul procesării serviciilor financiare și chiar a serviciilor de secretariat în anumite cazuri. Crearea și gestionarea relațiilor este o parte vitală pentru succesul oricărei inițiative de acest fel.

Imaginea globală

Din ce în ce mai multe afaceri se internaționalizează. Diferite țări au culturi diferite, moduri diferite de a face lucrurile și comportamente diferite. Liderii trebuie să învețe și să cunoască toate aceste diferențe, dacă vor să reușească.

A fi decisivi

Chiar dacă este important pentru lideri să aibă viziune și claritate referitor la direcția afacerii, ei trebuie să fie decisivi atunci când lucrurile nu merg conform planului. În teorie pare simplu, dar în practică poate fi extrem de dificil. Luarea unei decizii poate fi cel mai bun sau cel mai prost lucru făcut de un lider, în funcție de desfășurarea evenimentelor. Este nevoie de mult curaj uneori pentru deciziile dificile…

Leadershipul devine din ce în ce mai dur și necesită o dezvoltare continuă. Care este următorul pas la care v-ați gândit în dezvoltarea propriilor abilități de leadership?

Alte articole pe care poate nu le-ați citit:

Imagine versus rezultate

Cum să rămâneți pozitivi atunci când v-ați pierdut jobul

Cum să recrutați cel mai bun comercial

Cercetarea operațională ca instrument ajutător în luarea deciziilor

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *