Blog

Blog
Creșterea propriei eficiențe ca manager sau lider

Comments (0) - Dezvoltare Personală

Creșterea propriei eficiențe ca manager sau lider

Eficiența dumneavoastră personală este un factor cheie pentru ceea ce realizați ca manageri sau lideri. Este ușor să vă focalizați toată atenția pe ceilalți, dar sunt câștiguri semnificative de obținut dacă deveniți mai eficienți din punct de vedere personal. Și atunci, ce acțiuni trebuie să întreprindeți pentru a vă îmbunătăți această eficiență personală?

Organizați-vă timpul

Ca manageri sau lideri, realizați cu adevărat cum vă cheltuiți timpul? Una dintre plângerile cele mai dese pe care le auzim este că nu avem destul timp. Adevărul este că timpul nici nu se dilată, nici nu se contractă, este în fiecare zi în cantitate egală, iar unii pot chiar argumenta că, cu ajutorul tehnologiei, multe sarcini pot fi automatizate. Pentru a vă organiza timpul trebuie să înțelegeți:

  • Livrabilele cele mai importante. Atunci când discut cu oamenii, sunt surprins cât de des persoane cu roluri de management sau leadership nu-și dau seama care le sunt elementele cheie din domeniul livrabilelor sau ale rezultatelor. Dacă vi se aplică și vouă, atunci concentrați-vă pe descoperirea lor.
  • Unde vă cheltuiți timpul. Când a fost ultima dată când v-ați analizat modul în care vă cheltuiți timpul într-o lună? Am văzut diferite sisteme de programare a utilizării timpului, dar ele sunt importante dacă puteți deveni conștienți cum le puteți conecta și concentra pe cele mai importante elemente livrabile.
  • Managementul propriului manager. Oamenii din poziții superioare ierarhic vă pot întrerupe sau se pot amesteca în ceea ce faceți fără ca măcar să-și dea seama de impactul pe care-l produc. Cunoașteți acest scenariu. Sunteți în mijlocul unei sarcini complexe când șeful vă pune o întrebare la care trebuie să dați rapid un răspuns sau vă cere să faceți altceva. Încercați, pentru că știu că nu este niciodată ușor, să ajungeți la un consens cu șeful referitor la minimizarea acestor întreruperi. S-ar putea să trebuiască să aveți o întâlnire de 15 minute în fiecare dimineață, care să se transforme în mod gradual într-una săptămânală. Găsiți ceva care să meargă pentru amândoi.

Faceți ceea ce numai voi puteți să faceți                                                                                         

Sunt multe lucruri pe care le aveți de făcut, dar puține dintre ele pot fi făcute doar de voi. Și asta pentru că poate sunteți singurul cu o anumită experiență sau calificare. Treceți prin lista de sarcini și identificați-le pe cele care pot fi numai ale voastre.

Începeți să delegați

Majoritatea oamenilor țin la propriile sarcini și vor să le facă singuri. S-ar putea să le fie frică să nu-și piardă slujbele pentru că nu vor mai avea destule de făcut. S-ar putea să le fie teamă că cel căruia îi vor da ceva de făcut nu va fi suficient de bun pentru a duce treaba la bun sfârșit ori că va fi mai bun decât ei. S-ar putea să se convingă singuri că nu au timp să-i învețe pe ceilalți ce să facă.

Dacă vreți să vă ameliorați eficiența personală, începeți prin a vă concentra pe livrabilele importante și începeți să vă bazați și pe ceilalți. În definitiv nu e ăsta motivul pentru care sunteți manageri sau lideri?

Organizați-vă biroul

Există șanse să produceți un munte de hârtii. Puteți ajunge să aveți chiar mormane de hârtii peste tot, dar sunt acestea cu adevărat organizate? Dacă nu puteți pune mâna pe ceva ușor și repede, înseamnă că biroul vostru este în dezordine. Acordați-vă timpul necesar pentru a vă organiza biroul. Iar dacă nu reușiți să o faceți singuri, să știți că există profesioniști chiar și în acest domeniu…

Cererea ca managerii sau liderii să facă mai mult cu mai puține resurse este obișnuită și tinde să devină o normă. Însă făcând câțiva pași simpli, vă puteți îmbunătăți productivitatea și eficiența personală în mod semnificativ.

Alte articole care poate v-au scăpat:

Sfaturi mici pentru lideri mari

Sunteți sătui să răspundeți la anunțuri fără să obțineți vreun interviu?

Cum ieșiți din situații delicate la locul de muncă

Secrete simple ale angajaților care reușesc

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *