Blog

Blog
3 căi pentru a vă reveni după greșeli obișnuite de leadership

Comments (0) - Uncategorized

3 căi pentru a vă reveni după greșeli obișnuite de leadership

Imperfecțiunea este o parte din a fi umani. Cu toții facem greșeli. Judecăm greșit. O dăm în bară. Uneori o facem cu adevărat lată…

Vor fi momente în care inevitabil vi se vor întâmpla aceste lucruri în business. De fapt o lupă s-ar putea să fie chiar mai puternică în business unde nu sunteți responsabili doar pentru voi ci și pentru angajații voștri.

Fie că vă place sau nu, conducerea unei afaceri vă pune într-o poziție de leadership. Asta înseamnă că atunci când faceți o greșeală (pentru că nu există „dacă”), aceasta poate să vă ajute afacerea ori să-i dăuneze. Iată câteva lucruri care să vă ajute să vă ridicați după o greșeală majoră.

Asumați-vă responsabilitatea

Am citit despre fondatorul unei companii americane producătoare de colanți care a spus că anumite femei nu au un corp potrivit pentru produsele companiei lui. Era de fapt răspunsul la o problemă de control al calității care a dus la fabricarea unor produse transparente, deși ar fi trebuit să fie opace.

În loc să-și asume responsabilitatea unui fapt care în mod evident provenea dintr-o greșeală de control al calității, acesta dăduse vina pe altcineva. Și nu numai asta, dar a dat vina pe proprii clienți și a reușit să-și pună-n cap o mare parte a cumpărătorilor.

Și această afirmație a condus la dezastru. Acțiunile companiei s-au prăbușit și directorul general a trebuit să plece. Scăderea vânzărilor a fost atât de accentuată încât unii au prezis că vor dispărea în maxim doi ani.

Nu au dispărut, dar au trebuit să muncească din greu pentru a acoperi greșelile de PR ale fondatorului (pentru că aceasta nu a fost singura). Și au rămas ca un exemplu negativ de companie care nu și-a recunoscut greșelile.

Scuzele

Scuzele pot ajuta atunci când o dați în bară – dacă sunt sincere și sunt prezentate la timp. Dacă faceți ogreșeală imensă, cereți-vă imediat scuze. Nu așteptați câțiva ani pentru asta, pentru că va fi prea târziu.

Oamenii – fie că sunt clienți ori angajați – vă vor respecta mult mai mult dacă vă cereți scuze pentru prostiile făcute. Oamenii înțeleg că se pot face greșeli și este mult mai probabil să rămână lângă voi dacă pur și simplu vă cereți scuze.

Evaluați situația și mergeți mai departe

Îmi amintesc o ședință cu un fost șef în care analizam vânzările din luna anterioară. Lucrurile nu arătau foarte bine pentru noi și știam exact de ce. Anumite persoane se plânseseră de modul în care fuseseră tratate de foști angajați.

În loc să facă un super caz pe chestia asta, omul a spus pur și simplu: „Bun, știm care este problema. Trebuie doar să facem lucrurile așa cum trebuie. Iată cum…” Și exact așa am făcut.

Atunci când cineva din companie face o greșeală și ești chemat să o repari este foarte simplu să adopți o atitudine defensivă și să nu faci nimic. Și asta poate duce la dezastrul din exemplul de mai sus, fiind tentat să dai vina pe alții.

În realitate, asta nu ajută nimănui. De cele mai multe ori înrăutățește lucrurile. Soluția, de fapt, este cea aplicată de fostul meu șef, analizați datele pemtru a îmbunătăți situația.

În loc de concluzii

Cu toții vom face anumite greșeli în viața profesională. Important este să știm ce să facem pentru a ne relansa. Și pentru asta am expus aceste sfaturi. Ne ajutați cu altele?

Alte articole care poate v-au scăpat:

Despre excelență în management și în multe alte lucruri

Reuşita integrării unui angajat

Cum își păstrează puterea directorii disperați după ea

Nu vă soldați competențele de bază

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *