În ce fel munca de la distanță poate întări cultura companiei
Ce s-a întâmplat în timpul pandemiei cu cultura companiei voastre? A generat mai multă sau mai puțină încredere?
Am avut, nu de mult, un meeting cu o echipă de la o companie de media, pe care-i știu de ceva vreme. Am fost aproape șocat de diferența de comportament pe care am sesizat-o la ei. Înainte de pandemie, lucrau în niște birouri superbe, cu prânzuri gratuite, happy hours și multe alte avantaje. Angajații se distrau e adevărat, dar dicolo de suprafață, cultura nu era extraordinară. Managementul impunea un control strict, angajații se plângeau și înjurau, când nu-i auzea nimeni, și în general nu era aproape deloc încurajată responsabilitatea personală.
În timpul acestei conferințe video, dinamica se schimbase. Oamenii erau mai implicați și onești și se tratau unii pe alții cu mai mult respect. Și l-am întrebat pe directorul lor ce se întâmplase.
„În timpul pandemiei mi-am dat seama că sunt un obsedat de control. Îmi plăcea să spun că sunt un lider căruia îi pasă de fiecare, dar de fapt încercam să fac micromanagement din orice,” mi-a spus el. „După câteva luni, am învățat cum să deleg lucrurile.”
Nevoia de control vine dintr-o lipsă de încredere
Definiția cea mai bună a încrederii, pe care am găsit-o, este: „Încrederea este o relație deschisă cu necunoscutul.”
Bazându-te pe control, făcând în mod constant micromanagement și verificând angajații în permanență, lăsați prea puțin spațiu pentru creșterea încrederii. Controlul, în orice relație sau cultură, este un semn al lipsei de încredere!
Fiind separați fizic de oameni, mulți dintre lideri și manageri au fost forțați să învețe cum să lase de la ei, să lase oamenii să facă lucrurile așa cum cred ei că este mai bine. Fără zidurile fizice ale unui birou, care adună oamenii laolaltă, multe companii le-au dat posibilitatea angajaților de a-și face propriul program și de a-și crea noi obiceiuri.
O cultură a încrederii nu este rezultatul unor happy hours și al meselor de ping pong. Vine din toate micile semne și semnale care dau formă sentimentelor oamenilor unii față de ceilalți. Încrederea este în acelați timp fundamentul și rezultatul unei culturi puternice!
Ea dă oamenilor un sentiment al apartenenței și o stare de siguranță, pentru că oamenii sunt mai puțin preocupați să se protejeze pe ei înșiși.
Siguranța și apartenența sunt cheile pentru crearea unei culturi de echipă inclusive, în cadrul căreia există mai multă toleranță pentru punctele de vedere diferite și pentru incertitudine!
Folosiți-vă de adversitatea situației curente pentru a întări încrederea în cadrul culturii companiei voastre. Încrederea nu controlează; ea ajută oamenii să meargă înainte, de la provocările prezentului spre un viitor comun propus!
Alte articole pe care poate le-ați ratat:
Cele 4 obsesii ale managerului
Managementul trebuie să țină pasul cu lumea care accelerează