Cum să-i faceți pe angajați să fie interesați de obiectivele companiei
„Nicio companie, mare sau mică, nu poate reuși pe termen lung fără angajați energici, care cred în viziune și înțeleg cum să o realizeze.”
Aceste cuvinte îi aparțin lui Jack Welch, fost CEO și Președinte al General Electric. Și sunt niște vorbe înțelepte, în care și eu cred.
Angajații sunt vehicolul afacerii voastre. Fie că sunt 5, 50 ori 500, e același lucru – angajații sunt singurul factor de cea mai mare importanță pentru succesul vostru. Cele mai bune afaceri angajează cei mai buni oameni, care sunt pasionați de ceea ce fac și dedicați succesului companiei.
Acest lucru este la fel de adevărat în termeni de afaceri ca veniturile, faima brandului și cota de piață, dar și atunci când vine vorba despre impactul social al companiei și contribuția la binele general. Acele organizații ai căror angajați cred cu tărie în misiunea companiei și o consideră a lor sunt cei își fac simțită prezența.
Acestea fiind zise, este crucial pentru succesul eforturilor voastre în mediul social să aveți angajați care înțeleg ce încercați să faceți și sunt cel puțin la fel de pasionați de obiectivul propus ca și voi.
Dar cum faceți asta? Cum îi interesați și îi implicați total în scopul final al afacerii voastre? Iată câteva idei de luat în considerare:
- Asigurați-vă că înțeleg – Așa cum vă imaginați, cel mai important lucru aici este ca angajații să înțeleagă cu adevărat ce vă luptați să faceți. Nu este suficient să înmânați pliante în care să spuneți „Luna asta am ajutat 120 de copii”. Trebuie să le explicați întregul proces și cum se adună laolaltă eforturile separate pentru a conduce la acest rezultat. Faceți latura socială a afacerii voastre parte integrantă a prezentării companiei. De exemplu, în loc să spuneți „suntem o companie de marketing digital”, spuneți „suntem o companie de marketing digital dedicată educației grupurilor defavorizate” și prezentați-vă compania în acest mod chiar și în timpul interviurilor cu angajații potențiali. Puteți de asemenea să țineți niște întâlniri scurte, de maximum un sfert de oră, în fiecare lună pentru a vă pune la curent colegii în legătură cu progresul și cu ceea ce s-a făcut în termeni de impact social. Este important să-i legați de faptul că efortul fiecăruia a făcut acest lucru posibil.
- Comunicați oportunitățile de implicare – Multă lume vrea să ajute, dar nu știu de unde să înceapă și cum să se implice. Dacă aveți un parteneriat cu o organizație care lucrează în sfera în care vă doriți să aveți un impact, cu siguranță aceștia (ori dacă nu un alt ONG) vă vor oferi programe de voluntariat. Asigurați-vă de colectarea informațiilor referitoare la diferitele inițiative și comunicați-le angajaților care ar putea să se înroleze și să se implice din partea organizației voastre.
- Solicitați-le angajaților voștri idei – Mai sunt și angajați care au idei despre ceea ce ar putea fi făcut și cum. Ei ar putea să-și dorească să lucreze alături de organizația cu care sunteți parteneri aducându-și ideile la viață sau ar putea să le pună în practică singuri. Dați-le oportunitatea să vină cu idei creative, inovative fie în termeni de abordare fie în legătură cu grupurile sociale impactate. Acordați-le libertate totală cu singura cerință ca ideile lor să rămână aliniate cu inițiativele sociale ale companiei. Adică, dacă impactul vostru este în zona educației, păstrați focusul pe asta și cereți-le să vină cu inițiative legate de educație. Atunci când ideile vin de la ei, oamenii au tendința de a lua totul mai personal și de a fi mai angajați în succesul inițiativei. Puteți transforma totul chiar într-un joc de echipă în care oamenii cu idei și preocupări similare se adună, dezvoltă o idee și chiar o realizează mai târziu… De ce nu?
- Dați-le timp, spațiu și libertate – Dacă vreți ca oamenii să fie împlicați, atât fizic cât și emoțional, trebuie să le oferiți spațiul pentru ca ei să contribuie în modul în care se simt mai utili. Să spunem că inițiativa voastră este în domeniul sănătății, iar angajații voștri vor să fie implicați în petrecerea timpului cu copiii în faze terminale ale bolii. De ce nu le-ați da liber vinerea după-amiză pentru a vizita spitalele și a face acest lucru? Ori dacă munca voastră socială este în domeniul educației, iar angajații voștri s-au oferit voluntari pentru a asigura cursuri gratuite pentru copiii defavorizați, de ce nu le-ați oferi un spațiu la birou pentru a face asta o după-amiază pe săptămână? Vedeți, sunt milioane de lucruri care se pot face în orice sferă pe care ați alege-o pentru a face diferența, dar dacă oamenii nu pot simți pe pielea lor impactul este foarte dificil de adus în interior scopul superior al afacerii voastre pentru ca ei să se identifice cu el.
- Recunoașterea eforturilor lor – Asigurați-vă că recunoașteți eforturile fiecărei echipe sau a fiecărei persoane, ca și succesele obținute. Făceți-vă timp o dată pe lună pentru a vorbi despre ceea ce fac angajații voștri și cât de departe au ajuns cu inițiativele lor proprii (sigur, în cadrul efortului social al firmei). I-ați putea chiar invita pe oameni să-și împărătșească experiențele și să le spună și celorlalți ce au învățat în acest proces, ce abilități cred că au câștigat și dacă ceea ce fac îi face să se simtă împliniți. În acest fel, angajații voștri vor simți că eforturile lor sunt recunoscute și în același timp i-ar putea inspira și pe ceilalți să se implice.
În ziua de azi, oamenii au nevoie de mai mult decât să-și câștige existența, ei simt nevoia unui obiectiv superior. Conform unui raport din 2015, circa 79% dintre angajații generației Millenial care au fost voluntari într-o inițiativă a companiei considerau că au făcut diferența prin implicarea lor.
Merită menționat că milenarii sunt un segment în creștere al forței de muncă la nivel mondial. Ținând minte acest lucru, s-ar putea ca, deși acum a le da un scop poate părea un beneficiu suplimentar, pe piața muncii de mâine să devină obligatoriu. Și nu vor fi inițiative de voluntariat întâmplătoare în care le veți oferi oportunitatea să se implice, ci un efort bine integrat, planificat și consistent al companiei pentru ca ei să simtă într-adevăr că au un impact.
Alte articole complementare:
Planificarea crizei: trecerea de la „ce să fac” la „cum să fac”