Blog

Blog
Competențele de relaționare interpersonale îi fac pe lideri mai eficienți

Comments (0) - Uncategorized

Competențele de relaționare interpersonale îi fac pe lideri mai eficienți

Managementul și leadershipul în organizațiile din ziua de azi devine din ce în ce mai dificil. Tot mai multe produse intră pe piață mai repede, parteneriatele între companii din diferite industrii sunt în creștere, expansiunea globală a creat companii multinaționale uriașe, iar tendințele spre managementul matricial și echipele multifuncționale se accelerează.

Toate acestea fac comunicarea mai importantă, iar relațiile interpersonale ale oamenilor voștri – în special ale liderilor – sunt vitale pentru succesul organizației. Sistemele de comunicare bazate pe tehnologie ne duc doar până într-un punct; dar până la urmă se ajunge la dezvoltarea unor relații de încredere între colegi.

Relaționarea susține succesul

Cercetările indică faptul că managerii de succes petrec cu 70% mai mult timp relaționând decât cei care au mai puțin succes și că persoanele cu rețele de socializare importante sunt mai bine informați, mai creativi, mai eficienți și rezolvă mai ușor problemele decât cei cu rețele de socializare reduse. Dar de ce liderii care relaționează mai mult au mai mult succes? Cei care relaționează mai mult pot avea acces la oameni, informații și resurse care le sunt necesare pentru identificarea problemelor și soluțiilor potențiale și a face lucrurile să meargă. Având o serie de sfătuitori și mentori de încredere, cei care relaționează eficient iau decizii bune mai repede și este mai probabil să-și obțină susținerea pentru idei și planuri.

Competențele liderilor în crearea relațiilor interpersonale efective vor avea un impact semnificativ asupra succesului organizațiilor. Și totuși studiile arată că majoritatea managerilor nu se simt confortabil în dezvoltarea rețelelor de relații. De fapt, cercetări de la Stanford Shyness Institute sugerează că aproape 60% din tinerii adulți au dificultăți în poziționarea socială. Ținând cont că relaționarea în afaceri este asociată în mod pozitiv cu creșterea salarială, numărul promovărilor, percepția succesului în carieră și satisfacția la locul de muncă, această descoperire este tulburătoare. Anne Barber și Lynne Waymon, experte în competențe relaționare, au concentrat concluziile cercetării până la opt abilități critice pentru relaționarea pe rețelele sociale:

  • Înțelegerea și utilizarea stilului personal – Networkingul nu e doar pentru extrovertiți. Introvertiții pot fi cel puțin la fel de eficienți în dezvoltarea relațiilor interpersonale; doar că o fac altfel.
  • Targetarea strategică a activităților – Nu toate evenimentele de networking și toate organizațiile sunt egale; trebuie să determinați care evenimente vă vor asigura o rentabilitate mai bună a investiției.
  • Planificarea sistematică a relaționării – Conexiunile care au sens nu vin la întâmplare – planificarea activităților, evaluarea experiențelor și anticiparea următoarelor mișcări duc la conexiuni importante.
  • Dezvoltați relațiile în timp – Nu aveți nevoie de cineva azi pentru a deveni mâine omul de încredere. Trebuie să învățați cum să construiți relațiile și cu cine.
  • Implicați-i efectiv pe ceilalți – Sigur, râsul și socializarea cu ceilalți e amuzantă, dar nu în acest fel se crează relații eficiente de afaceri. Trebuie să învățați cum să dați sens, să vă amintiți numele oamenilor și să vă asigurați că și ei și-l amintesc pe al vostru.
  • Expuneți-vă expertiza – Puteți învăța să vorbiți despre realizările și competențele voastre fără a părea aroganți și este esențial să o faceți dacă vreți să aveți niște relații adevărate.
  • Evaluați oportunitățile – Ușor de intrat, dificil de ieșit – este esențial să vă evaluați experiențele de networking referitoare la obiectivele proprii care se schimbă și să decideți câd să vă implicați mai mult și când să vă retrageți cu grație.
  • Aduceți valoare – În fond, relaționarea este un schimb de valori – fie că este vorba de timp, informație sau de talent. Trebuie să fiți capabili să recunoașteți ce trebuie să oferiți, dar și ce vreți să obțineți.

Aceste opt abilități reflectă un grup de cunoștințe combinate care dau liderilor competențele de care au nevoie pentru a începe imediat să contruiască succesul organizațional și personal. Pentru liderii individuali, relaționarea efectivă poate să ducă la o creștere mai mare a veniturilor, mai multe promovări și un mai mare succes în carieră.

Organizațiile pot atinge performanțe mai bune, pot avea angajați mai eficienți și pot scoate mai repede produsele pe piață dacă își dedică timp și efortur pentru construirea unor abilități de relaționare efective.

Alte articole:

Semne care vă pot arăta că puteţi fi un antreprenor

10 diferențe cruciale între câștigători și perdanți

5 indicatori vizuali ai unei culturi organizaționale neoptimizate

Citate din Albert Einstein

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *