Blog

Blog
Secretele unei delegări de succes

Comments (0) - Uncategorized

Secretele unei delegări de succes

Răsplata capacității de a lucra în cooperare cu alte persoane poate fi considerabilă – satisfacție personală, câștiguri financiare, atingerea obiectivelor dincolo de capabilitățile unei singure persoane. Totuși, există un pas foarte important pe care trebuie să-l faceți înainte de a avea succes în a lucra cu alții.

Cheia adevăratului succes în a lucra cu alții, în a obține ceea ce Stephen Covey descrie ca interdependență în „Cele 7 obiceiuri ale oamenilor deosebit de eficienți” (The 7 Habits of Highly Effective People) este de a reuși mai întâi să vă gestionați pe voi. Pentru a cita o altă vorbă a lumii managementului „nu-i puteți conduce pe alții până nu învățați să vă conduceți pe voi”.

Există un număr de motive pentru care aveți nevoie să vă gestionați întâi pe voi înainte de a avea cu adevărat succes în a lucra cu ceilalți.

Nu puteți ieși din problemele în care vă bagă propriul comportament

Dacă nu v-ați stăpânit impulsurile și dorințele și nu le-ați aliniat cu scopurile din viață și obiectivele, veți rămâne o persoană care „una spune și alta face”.

S-ar putea să învățați cum să spuneți lucruri corecte – există o mulțime de cărți, seminarii, videouri, etc., care vă pot ajuta să învățați „comportamentele adecvate” în orice circumstanțe. Totuși, acțiunile sunt controlate de suma tuturor gândurilor voastre – atât de eforturile conștiente de a vă controla comportamentul, dar și de rezultatele subconștiente ale impulsurilor și dorințelor cele mai ascunse.

Oamenii pe care-i întâlniți și cu care cooperați în mod regulat pot fi deosebit de impresionați la început de vorbele voastre, dar se vor lovi destul de repede de contradicțiile dintre vorbele și faptele voastre. Ca o consecință, veți constata că este din ce în ce mai greu să construiți relații bazate încredere și respect.

Trebuie să aveți o părere bună despre voi înșiși înainte de a-i place pe alții

… sau ca alții să vă placă pe voi. Un alt unghi din care puteți privi acest lucru este acela că trebuie să vă apreciați voi înșivă pentru a fi capabili să lucrați cu succes cu alte persoane.

Dacă nu vă apreciați singuri, ați putea crede că nu sunteți în stare să luați decizii de calitate și de aceea veți fi în dificultate să contribuiți atunci când sunt implicați și alții. S-ar putea să mai credeți că nu sunteți demni de fericire sau împlinire, ceea ce vă va conduce spre o acceptare prea ușoară a părții negative a oricărui rezultat în orice situație.

Având o viață plină de nîmpliniri vă va face mai înclinați spre a vă simți înșelați de viață și de ceilalți, iar ei vă vor descifra sentimentele prin vorbele și comportamentele voastre.

Înainte de a putea lucra cu succes cu alții și a deveni un lider, trebuie să vă stăpâniți pe voi. Cu cât vreți mai mult să aveți succes în munca cu alte persoane, cu atât mai mult trebuie să lucrați la propria integritate, stimă de sine și la propriul management.

Alte articole interesante:

Nu angajați un „agent al schimbării” și nu fiți unul dintre ei

Cum să vă dezvoltați empatia

Cum să ne învingem teama de reușită

De ce vânzătorii „vânători” sunt cei mai buni?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *