Blog

Blog
Antreprenori – ce strategie trebuie să adoptați pe rețelele sociale?

Comments (0) - Uncategorized

Antreprenori – ce strategie trebuie să adoptați pe rețelele sociale?

De neocolit pentru orice antreprenor care se respectă, rețelele sociale sunt suporturi cheie pentru a comunica: a vă face cunoscută întreprinderea, a fideliza, a vă pune imaginea în valoare, a vinde? Atenție! Nu se face orice, oricum pe o rețea socială. O alegem, o animăm, definim o linie editorială și îi evaluăm notorietatea cu instrumente adaptate. Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram sau bloguri specializate… Deci, ce strategie trebuie adoptată pe rețelele sociale?

Îmi aleg rețelele sociale adaptate profilului țintei alese

Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram, You Tube… Este inutil să comunicați peste tot cu riscul de a pierde mult timp. Pentru o strategie eficientă ar fi mai bine să vă identificați suportul cel mai adecvat obiceiurilor de lectură și navigare web a publicului dumneavoastră țintă. Facebook și LinkedIn sunt în acest moment inconturnabile, dar de ce nu, de exemplu, să nu comunicați și pe Instagram sau chiar pe TikTok dacă vizați o clientelă foarte tânără. Dar atenție, comunicarea trebuie să fie specifică fiecărei rețele sociale!

Nu-mi folosesc rețelele sociale pentru a vinde

Rețelele nu trebuie să servească pentru a vinde. Internauții nu vor să vă citească argumentația comercială sau să descopere avantajele comerciale ale produselor voastre. Pentru a le suscita interesul și a aduna o comunitate de fani, trebuie să vă axați comunicarea în jurul valorilor voastre, a imaginii de marcă sau în jurul actualităților din sectorul vostru de activitate. Pentru a suscita interesul, aruncați-vă privirea dincolo de limitele propriei întreprinderi!

Definesc o linie editorială pentru rețelele mele sociale

Rețelele voastre sociale ar trebui să dispună de propria linie editorială; această poate fi o tematică de aprofundat (inovații în sectorul vostru de activitate, de exemplu), un aspect al imaginii voastre de marcă, a valorilor care vă sunt proprii… La fel, tonul folosit, stilul imaginilor trebuie să rămână omogene, cu riscul de a vă decepționa comunitatea care se angajase inițial pentru a urmări un anumit tip de informație sau un ton în care se recunoștea.

Îmi planific conținutul în funcție de ținta pe care doresc s-o ating

Pe rețelele sociale, o comunicare reușită este o comunicare publicată în anumite zile și plaje orare în care publicul vostru țintă este conectat. Totul depinde și de meseria în care activați! Un profesionist din B2B ar avea tot interesul de a comunica în timpul săptămânii. Dacă vindeți material de bricolaj, o comunicare în weekend ar putea să fie mai eficientă. Dimineața devreme, în jurul prânzului sau seara târziu… nu ezitați să testați și să evaluați rezultatele conținutului lansat pe rețelele sociale pentru a vă defini planul de publicare.

Anticiparea unui buget

Crearea unor conturi pe rețelele sociale poate fi gratuită, dar va trebui să investiți un buget minim pentru a vă lărgi comunitatea, mai ales atunci când demarați strategia. Rețelele sociale au avantajul de a propune o interfață simplă pentru profesioniști în care puteți ținti profilul persoanelor care vor vedea conținutul pe care distribuiți pe fluxul lor de actualități; o manieră de a câștiga rapid primii fani!

Folosesc Google Trends pentru a-mi urmări influența

Google Trends este un instrument pus la dispoziție online de către google. El permite vizualizarea numărului de căutări legate de cuvintele cheie pe care le-ați ales într-un anumit sector geografic. Obțineți atunci un număr de persoane potențial interesate de aceste cuvinte cheie (și relativ la tematica abordată pe rețelele sociale). Acest total reprezintă ceea ce se numește „audiența potențială maximă” pe care o puteți compara apoi cu propria voastră audienței. Profesioniștii din marketing estimează că în medie întreprinderea devine influentă atunci când generează o audiență potențială maximă de circa 20%.

Blogul, este oare indispensabil?

Numeroase întreprinderi se lansează în redactarea unui blog în paralel cu siteul lor vitrină sau de comerț electronic. Demersul are avantajul de a optimiza referențierea naturală a întreprinderii voastre în căutările Google și vă conferă statutul de specialist sau referent al sectorului dumneavoastră. Condiția este de a juca jocul bloggingului în propoție de 100%! Voi trebuie să vă alegeți linia editorială a blogului, dar și acolo obiectivul nu este de a vinde. Blogul servește le crearea unei comunități de cititori, care sunt interesați de subiectul dumneavoastră. Fie că vă hotărâți să spuneți o poveste, cea a întreprinderii voastre sau a brandului vostru, fie că vă lansați în urmărirea actualităților și/sau redactarea unor articole „cu sfaturi” referitoare la sectorul vostru de activitate. În primul caz veți atrage o comunitate de fani care aderă la valorile voastre și se recunoaște în imaginea voastră de marcă. În al doilea caz, creați imaginea unei întreprinderi specialistă a sectorului și vă veți crește profesionalismul. Blogul are grijă de notorietatea voastră.

Atenție însă, trebuie să fiți conștienți că ținerea unui blog este extrem de cronofagă și necesită publicarea de conținut în mod regulat pentru a fi credibili (incluzând căutarea de imagini, integrarea conținutului în blogul vostru). Folosirea rețelellor sociale este de asemenea o oportunitate pentru a aprofunda cunoașterea țintelor voastre, a urmări evoluțiile obiceiurilor de consum și a interacționa cu ele. Nu vă neglijați strategia!

Articole complementare:                             

Reguli de bază de aplicat urgent pentru reuşita în management

În managementul de proiect, inspirați-vă din programul Apollo

Mici erori de evitat pentru obținerea unei creșteri salariale

Interviul de recrutare în faţa unui recrutor atipic

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *