Sfaturi de bază pentru brandingul startupurilor
Numărul din ce în ce mai mare de companii emergente sau finanțate prin crowdfunding determină o nouă nevoie de management. Auzim tot felul de povești despre companii de succes care au eșuat până la urmă datorită lipsei unui management adecvat și a unor strategii proaste de dezvoltare în privința brandului propriu. Lucrul pozitiv este că puteți învăța din greșeli. Iată câteva sfaturi esențiale pentru brandingul startupurilor, care vor ajuta la creșterea lor.
Fiți consistenți
Atunci când dezvoltați un brand și vă creșteți imaginea prin primele operații ale afacerii, este important să rămâneți aliniați cu misiunea și obiectivele viziunii. Un plan consistent de creștere și branding este una dintre cheile pentru diferențierea propriului startup de competitori. În afară de asta, vă dă vouă și angajaților voștri un sentiment al unității, vă asigură o temă coerentă de urmat pentru afacere și prezintă o imagine identificabilă de către clienții actuali și potențiali.
Hiper-personalizarea
S-au dus vremurile în care brandurile vorbeau audienței de pe poziția de „nume important”. Clienții preferă acum brandurile care le vorbesc și se conectează cu ei la nivel personal, unde responsivitatea lor este luată în considerare atunci când se analizează cum se prezintă pe piață și cum cresc. Startupurile nu trebuie niciodată să uite de importanța unui număr mare de fani. Aceștia vă alimentează cu o mulțime de informații pe care le puteți folosi pentru dezvoltarea afacerii.
Fiți activi pe mediile sociale
Nu mai este niciun secret că toată lumea e acum pe rețelele sociale, iar pentru startupuri acestea sunt cel mai rapid și mai ieftin mod de a atinge audiențe noi. Mai ales dacă brandul vostru se adresează tinerilor, rețelele sociale pot fi modul cel mai convenabil pentru a lua pulsul audienței. Din ce în ce mai multe branduri lansează campanii de promovare a afacerii folosindu-se de mediile sociale ca de un instrument de măsură, cu date ușor de obținut și sintetizat.
Nu trebuie să vă fie frică să colaborați
Puterea stă în numere, chiar dacă acele numere înseamnă același lucru. Sunt o mulțime de startupuri formate cu idea că se pot completa cu altele. Înainte de a vă formula brandul, verificați dacă există deja un alt startup care poate coopera cu voi la această viziune. Colaborând cu alte branduri puteți capta o audiență mai mare și puteți stabili un parteneriat de lucru benefic pe termen lung.
Cereți sfaturi
Atunci când intrați pe un teritoriu necunoscut, profesioniștii cu experiență sunt cei mai buni pe care-i puteți consulta. Există o mulțime de companii de consultanță în management care vă pot oferi sfaturi despre marketing și dezvoltarea brandului și care vor lucra împreună cu voi la atingerea obiectivelor de afaceri.
A ajuta un startup să avanseze nu este niciodată simplu, dar nici nu trebuie să fie deosebit de dificil. Învățați cât de mult puteți de la cei care au făcut asta înaintea voastră, cereți-le sfatul celor care știu mai multe și fiți deschiși către noile tendințe și posibilități. Acestea sunt calitățile necesare unui startup pentru a crește și a se dezvolta.
Alte articole complementare:
Obiceiuri pentru week-end ale angajaților de succes
Interviul de recrutare – cum răspundeți la întrebările capcană ale recrutorului