Blog

Blog
Opt pași în procesul de coaching comportamental

Comments (0) - Uncategorized

Opt pași în procesul de coaching comportamental

Liderii inteligenți din punct de vedere emoțional vor să fie mai eficienți și să obțină rezultate mai bune. Cercetările susțin coachingul unu la unu ca fiind metoda cu cel mai mare succes pentru dezvoltarea liderilor de top.

Clienții coachingului pentru manageri de vârf își aleg scopuri comportamentale bine definite care-i vor ajuta să crească din punct de vedere profesional și să-și ajute compania să-și atingă obiectivele strategice.

Marshall Goldsmith a fost numit cel mai important executive coach de mai multe publicații de prestigiu (Fast Company, Forbes, Wall Street Journal, HBR). Modelul său de coaching comportamental evidențiază o procesură sigură pentru a-i ajuta pe lideri să reușească schimbări pozitive și măsurabile la ei înșiși, echipa și angajații lor. Modelul include opt etape de bază. Iar cercetările arată că dacă liderii nu reușesc să completeze aceste etape de bază, probabil că nu se vor ameliora. Viceversa, dacă reușesc să ducă la bun sfârșit aceste etape, creșterea este asigurată.

Permiteți liderilor să fie implicați în determinarea comportamentelor dorite

Nu vă puteți aștepta ca un lider să se schimbe dacă îi lipsește înțelegerea clară a obiectivelor companiei.

Lăsați-i pe lideri să participe la stabilirea persoanelor cheie afectate

Există două motive majore pentru care liderii neagă validitatea unui feedback: obiective greșite și evaluatori nepotriviți. Atunci când liderii și managerii lor sunt dinainte de acord referitor la comportamentele dorite și persoanele cheie implicate, ei sunt total implicați în procesul de coaching.

Colectarea feedbackului

Coachul poate realiza acest lucru prin interviuri cu persoanele cheie implicate, folosind sistemul de evaluare la 360°.

Determinarea comportamentelor cheie care trebuie schimbate

Selectați doar unul sau două comportamente cheie care vor avea cel mai mare impact asupra leadershipului.

Liderul trebuie să răspundă persoanelor cheie implicate

Liderul care se află în procesul de coaching trebuie să vorbească cu fiecare persoană cheie implicată pentru a colecta sugestii în avans referitoare la modul de îmbunătățire a zonelor dorite. El trebuie să mențină conversația pozitivă, simplă și direcționată. Dacă în trecut s-au făcut greșeli, este o idee bună în general să-și ceară scuze și solicite ajutor pentru a se schimba. Liderii sunt sfătuiți să asculte sugestiile interlocutorilor fără să le judece.

Revedeți ce s-a învățat și ajutați liderii să-și dezvolte planul de acțiune

După ce au auzit sugestiile, liderii trebuie să vină cu un plan care să descrie ceea ce vor să realizeze. Coachul vine cu încurajări în acest moment, care îi ajută pe lideri să se ridice la înălțimea fiecărui angajament.

Dezvoltați un proces continuu de urmărire

Followupul trebuie să fie foarte eficient și concentrat pe viitor, incluzând întrebări ca: „Pe baza comportamentului meu din ultima lună, ce idei aveți pentru mine pentru luna viitoare?” În șase luni, trebuie să aibă două până la șase mini-sondaje cu persoanele implicate, întrebând dacă liderul a devenit mai mult sau mai puțin eficient în zona dorită pentru ameliorare.

Revizuiți rezultatele și luați-o de la capăt

Dacă liderul a luat procedura în serios, persoanele implicate vor raporta invariabil progrese. Bazați-vă pe acest succes pentru a repeta procesul pentru următoarele 12 până la 18 luni. Acest tip de followup va asigura un progres continuu față de obiectivul inițial și va acoperi și zone suplimentare de ameliorare.

Acest model de coaching are o istorie pozitivă cu lideri din cadrul unora dintre cele mai importante companii ale lumii. Atunci când liderii urmăresc aceste linii directoare și lucrează cu un coach competent, se concentrează asupra comportamentelor care au cea mai mare importanță pentru ei, echipa lor și companie.

Alte articole care s-ar putea să vă placă:

5 chei pentru a deveni un negociator redutabil

„Oile negre” ale managementului

Perverși narcisiști – cum îi recunoașteți și-i neutralizați

Egoul – prieten și dușman

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *