
Costul inabilității de a delega
Dacă sunteți manageri, probabil că încercați să țineți sub control o serie întreagă de sarcini și proiecte în același timp. Și probabil că știți că ați putea realiza mai mult dacă ați delega mai mult. Din experiența mea, managerii găsesc întotdeauna o mulțime de pretexte pentru a nu delega. Mă întreb dacă vă recunoașteți în unele dintre cele expuse mai jos:
- Nu am timp să deleg.
- Dacă vrei ca o treabă să fie bine făcută, fă-o singur.
- Ia prea mult timp să delegi și o pot face mai repede singur.
- Am încercat să deleg o dată și am fost lăsat baltă de persoana respectivă.
Șansele sunt mari să fi auzit aceste lucruri de mai multe ori. Prin refuzul de a delega, probabil că ajungeți la anumite costuri și consecințe. Unele dintre acestea ar putea fi:
- Rămâneți în permanență târziu la birou. Poate că sunteți persoana care ajunge prima și pleacă ultima. Dacă așa stau lucrurile, ați putea avea niște avantaje delegând mai mult.
- Ratați termene importante. Dacă livrați mereu pe ultima sută sau chiar ratați anumite termene, poate că ar fi momentul să faceți un inventar a ceea ce trebuie să păstrați pentru voi și ce ar trebui pasat altora.
- Vă simțiți stresați și sub o presiune constantă. Atunci când începem să ne simțim stresați sau pur și simplu sub o presiune constantă, acest lucru are impact asupra capacității noastre de a lua decizii, de a rezolva probleme sau de a ne concentra pe imaginea de ansamblu.
- Aveți o rată scăzută a performanței. Dacă sunteți pe o poziție de management, o mare parte a modului în care vă va fi evaluată performanța se va referi la modul vostru de management. Dacă vă concentrați tot timpul pe a face în loc conduceți, aveți toate șansele să fiți prost evaluați. Asta poate să însemne că nu primiți o mărire sau că însăși postul vă este în pericol.
Ținând cont de aceste costuri, de loc insignifiante, ce ați putea face pentru a delega mai mult? Iată câteva sugestii:
- Clarificați-vă prioritățile. În primul și-n primul rând trebuie să aveți priorități clare și în mod specific pe acelea în funcție de care vi se va măsura performanța.
- Revizuiți absolut tot ce faceți în mod curent. Faceți o listă cu toate activitățile voastre și puneți-vă, referitor la este, următoarele întrebări:
- Este aceasta una dintre prioritățile mele cheie?
- Sunt oare cea mai bună persoană care poate face asta?
- Poate altcineva să facă acest lucru într-un mod mai eficient?
Există șanse să descoperiți că multe lucruri pot fi făcute mai bine de către alții, rămânându-vă în acest fel mai mult timp pentru a vă concentra asupra priorităților.
- Priviți acest lucru ca pe o investiție. Da, s-ar putea să ia ceva timp pentru a pregăti pe cineva să facă un anumit lucru, dar când ați făcut-o, timpul acela vă rămâne liber.
Dacă vreți să prosperați ca manageri trebuie să deveniți super competenți în a delega. Deci care este următorul vostru pas?
Alte articole pe care poate ați dori să le citiți:
20 de sfaturi pentru a mări implicarea angajaților
Generația următoare – Ce vine după generația Z?