Blog

Blog
Faceți greșeli pentru a vă dezvolta propria întreprindere

Comments (0) - Uncategorized

Faceți greșeli pentru a vă dezvolta propria întreprindere

Un elogiu al eșecului… Antreprenorul care nu încearcă nimic, nu se înșeală. Dar lumea afacerilor este făcută din încercări și din ceea ce învățați din ele.

A găsi imediat o idee bună este visul oricărui antreprenor. Dar în cea mai mare parte a cazurilor, antreprenorii trec prin niște eșecuri. Ideea de start se dovedește ineficace sau execuția sa este dificilă. Pe scurt, trebuie să pivotați, să vă schimbați arma, să învățați din propriile erori! Iar dacă drumul spre succes este presărat cu difcultăți, acest lucru este spre binele afacerilor! Obțineți avantaje din greșelile voastre în fiecare etapă a dezvoltării întreprinderii…

La creare stăpâniți „arta pivotării”

Reușita propriei „pivotări”, schimbarea radicală a modelului economic, necesită mult curaj, mai ales atunci când activitatea aduce primele rezultate. Iar în majoritatea cazurilor, doar când ajungem cu spatele la zid resetăm totul. „Atunci când ești în mijlocul oceanului, singur, înveți mai repede să înoți decât dacă ești liniștit la bordul unui pachebot”, ilustrează Gregoire Monconduit, fondatorul atelierului Rosemood.

Serviciu client sau procedură internă, grație digitalizării, astăzi, întreprinderile au capacitatea de a testa fără a pierde prea mulți bani în caz de eșec. O adevărată ruptură în raport cu marile întreprinderi!

La viteza de croazieră, instaurați măsurile preventive

În faza de cucerire, a face erori este inerent în viața companiei: directorul și echipa sa se adaptează în mod constant cererilor clienților și evoluțiilor pieții. Dar acest lucru trebuie să dureze doar o perioadă. „Primii ani sunt duri pentru colaboratori,” notează Ilena Quiete, directoare a cabinetului Indeo Consulting, care ajută întreprinderile să-și optimizeze modul de organizare. „La capătul a 3 până la 5 ani, este necesar pentru o societate să colecteze toate ideile și să tragă învățăminte din greșeli pentru a nu le reproduce.”

Vincent Lamour, președinte al Cementys, societate fondată în 2008, a pus la punct procedee de ameliorare continuă încă din primii ani. „După mine, o societate nu trebuie să aștepte să crească pentru a pune în practică principiile ameliorării continue, filozofia ISO 9001. De fapt toate documentele trebuie recitite, catalogate erorile, identificate soluțiile de corecție. Toate aceste obiceiuri bune trebuie adoptate foarte devreme”, precizează Vincent Lamour.

Ilena Quiete își sfătuiește în general clienții să facă chiar un demers de certificare. „A învăța din greșeli pe termen mediu și lung permite gestionarea conflictelor. Dincolo de toate aceste chestiuni există riscurile psihosociale”, explică ea. A recruta sau a forma un responsabil cu calitatea, a pune la punct un sistem de management specializat, toate aceste lucruri reprezintă un cost. Dar cu cât întreprinderea se dezvoltă, cu atât efectul investițiilor este mai important: cele mai mari societăți sunt cele care limitează erorile și pierderile legate de defecte.

Alte articole:                                                              

Despre curaj – Acționați conform dorințelor în ciuda temerilor?

Întrebare pentru interviu: Ce calificări aveți care vă ajută să aveți succes în acest domeniu?

Cinci lucruri care-i ajută pe lideri să țină în mână un conflict intern

Întrebare la interviu: Care ar fi cele trei lucruri pozitive pe care le-ar spune despre dumneavoastră ultimul șef?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *