Blog

Blog
Trei motive pentru care cultura companiei este mai importantă decât compensațiile

Comments (0) - Uncategorized

Trei motive pentru care cultura companiei este mai importantă decât compensațiile

Cum creați o cultură angajantă la locul de muncă? Această întrebare de milioane (sau poate chiar de miliarde) este pusă în mod constant și reluată de către companii mari și mici de pe întreg mapamondul. Construcția unei culturi angajante este crucială pentru succesul susținut al firmei. Gallup estimează costul cu forța de muncă dezangajată la peste 450 miliarde de dolari pe an în pierderi de productivitate, iar 95% dintre angajați consideră cultura mai importantă decât compensațiile. Cultura nu este doar partea afacerii în care „te simți bine”, printre avantaje și „happy hours”. A crea și a susține o cultură a muncii efective este piatra de temelie a creșterii companiei.

Și mai ales pentru că angajații găsesc cultura mai importantă decât compensațiile, devine determinant ca liderii unei companii să afle de ce este cultura atât de importantă pentru ei.

Cultura este un semnal pentru succes

Construirea unei culturi organizaționale pozitive este mult mai importantă acum decât a fost vreodată. Există siteuri care le oferă angajaților și celor care-și caută un loc de muncă vizibilitate referitor la modul în care o companie funcționează de fapt, comparativ cu cuvintele sforăitoare utilizate pe siteul acesteia. 94% dintre directori și 88% dintre angajați consideră că o cultură distinctă a locului de muncă este importantă pentru succesul în afaceri. Cu alte cuvinte, atât liderii cât și angajații consideră cultura ca un semnal al sănătății companiei, iar succesul companiei este un factor motivațional extrem de puternic. Atât de puternic încât s-a dovedit că depășește beneficiile tradiționale. Cum este posibil acest lucru? Pur și simplu pentru că cercetările au arătat o corelație între angajații care spun că organizația lor are o cultură clar articulată și vie și cei care spun că sunt „fericiți la locul de muncă” și se simt „puși în valoare de compania lor”. Cu alte cuvinte sunt angajați, motivați. Iar angajamentul conduce la o mai mare participare în toate inițiativele companiei, ceea ce înseamnă că…

Cultura este un ciclu care se închide singur

Cu cât este mai eficientă cultura unei companii, cu atât mai implicați sunt lucrătorii, cu atât mai bună este reputația sa, cu atât mai mare este succesul și este mai puternică abilitatea companiei de a atrage talente. Așa cum spune Jena Brown, „Vreți angajați care sunt aliniați cu valorile și cele mai bune practici cu care compania își dorește să se identifice. Existența unei strategii de atragere a candidaților, care vorbește despre cultura companiei, va mări atractivitatea și vor veni talente care vor crește și vor sta mai mult lângă voi.” Cu costurile deosebit de mari ale recrutării, angajării și reținerii angajaților, construirea unei culturi care atrage talentele potrivite duce la investiții cu profit ridicat. David Logan, John King și Halee Fisher-Wright evidențiază importanța găsirii candidaților potriviți, subliniind anumite efecte cheie:

  • Teama și stresul scad pe măsură ce „fricțiunile interpersonale” de a munci împreună se reduc;
  • Oamenii își caută de lucru în companii și rămân acolo, ajutând compania să câștige războiul pentru talente;
  • Perfecționarea organizațională devine o muncă fără efort, cu tribul care-și învață în mod activ membrii ultimele dezvoltări și practici;
  • Statisticile globale referitoare la sănătatea oamenilor se îmbunătățesc. Rata îmbolnăvirilor și zilele de concedii medicale scad;
  • Oamenii mărturisesc că se simt mai vii și se distrează mai bine.

Cultura e în fiecare zi

În fiecare zi comportamentele și interacțiunile angajaților în interiorul unei organizații pot crea, susține sau schimba cultura companiei. Fiecare mail, ședință sau anunț este o oportunitate de a construi cultura unei companii și a direcționa angajamentul printre angajați. Un mod cheie prin care poate fi ajutată construcția unei culturi intenționate este adăugarea unor noi instrumente pentru implicarea angajaților și pentru feedback, pentru a urmări și a măsura interacțiunile zilnice care țes pânza întreprinderii.

Înțelegând importanța culturii ca un semnal și un ciclu cu autocompletare, care poate fi reiterat în fiecare zi, companiile pot lua decizii mai bune în privința organizării și a libertății de decizie a propriei forțe de muncă. Includerea unor instrumente de productivitate care permit angajaților să ofere un feedback constant fiecăruia dintre ei, dar și leadershipului companiei, contribuie la o cultură de angajament și, până la urmă, la succes.

Alte articole care v-ar putea interesa:

12 trăsături ale oamenilor de afaceri autentici

Lecții de management de la Antoine de Saint-Exupery

Întrebare la interviu – Care este cel mai important lucru pe care cineva care vrea să înceapă această carieră ar trebui să-l știe

Managementul geloziei la locul de muncă

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *