Blog

Blog
10 modalități pentru a crește încrederea în cadrul relațiilor de muncă

Comments (0) - Uncategorized

10 modalități pentru a crește încrederea în cadrul relațiilor de muncă

Sunt convins că ÎNCREDEREA este unul dintre cele mai importante cuvinte din afaceri – și nu vânzările sau banii ori alte comodități, care pot fi înlocuite.

Încrederea poate fi fragilă, mai ales la locul de muncă. O dată ce a fost ruptă, puține companii, manageri sau angajați o recâștigă.

La fiecare nivel, al fiecărei organizații, angajații au nevoie să înțeleagă importanța de a-și ține cuvântul și de a trăi la nivelul valorilor proprii și ale organizației. Clienții și colegii de muncă vor să știe că se pot baza pe management. Încrederea între management și angajați este crucială pentru entuziasmul pe termen lung, pentru loialitate și pentru productivitatea companiei.

Dacă v-ați aflat vreodată la capătul unei promisiuni neonorate sau al unei garanții care nu acoperă ceea ce nu merge, veți înțelege cu adevărat de ce încrederea este centrală într-o relație lucrativă.

„Încrederea este un risc calculat asumat cu ochii deschiși către posibilitatea unui eșec, dar este extinsă cu speranța succesului,” a spus Robert Levering, fost congressman american.

Și deși spun destul de des acest lucru, sunt mereu surprins când oamenii sau organizațiile pur și simplu nu-l înțeleg, crezând că lor nu li se aplică. Și, credeți-mă, greșesc…

Peter Drucker, faimosul autor și consultant în management, a spus despre încredere: „În etica interdependenței sunt numai obligații și toate aceste obligații sunt reciproce. Armonia și încrederea formează interdependența, impun ca fiecare parte să fie obligată să furnizeze ceea ce are nevoie cealaltă parte pentru a-și atinge țintele și a se împlini.”

„Rezerva” voastră de încredere crește în multe feluri. Pentru a dezvolta un echilibru sănătos al încrederii în relațiile voastre de lucru, faceți aceste „depuneri” în fiecare zi:

Spuneți adevărul

Nu presupuneți niciodată că anumiți oameni „nu pot face față adevărului”. Fiți cinstiți cu angajații voștri așa cum vă așteptați să fie și ei cu voi. Dacă sunteți prinși cu o minciună, angajații nu vor mai avea încredere în voi. S-ar putea să mai primiți o șansă, dar nu contați pe asta…

Partajați informația

Demonstrând că vreți să-i țineți pe angajați informați, îi ajutați să ia singuri decizii bune. Și în acest fel își clădesc propria încredere în timp ce își cresc dorința de a participa activ la creșterea organizației.

Vorbiți cu angajații în întâlniri față în față cu fiecare dintre ei

Nu există o modalitate mai bună pentru a construi o relație decât prin contactul personal, față în față.

Rezolvați rapid conflictele

Fie că sunt dispute între doi angajați sau două departamente, rezolvarea promptă a situației va preveni escaladarea acesteia și va minimiza modul în care afectează productivitatea. Chiar mai bine, permiteți părților în conflict să găsească soluția. Făcând acest lucru le arătați că aveți încredere în ei pentru a găsi cea mai bună soluție.

Evitați favoritismele

Pentru a dezvolta încrederea, munca în echipă și respectul trebuie aplicat un tratament egal.

Nu faceți presupuneri atunci când nu știți răspunsul

Atunci când greșiți, admiteți asta pentru a putea merge mai departe și a începe să o reparați. Onestitatea este cea mai bună modalitate pentru a le arăta oamenilor că sunteți de încredere. Fiți direcți. Recunoașteți că nu aveți un răspuns pregătit în loc să vorbiți aiurea sau să aruncați la întâmplare un răspuns lipsit de credibilitate.

Fiți flexibili în luarea deciziilor

Faceți excepții de la reguli atunci când bunul simț o impune. Și luați în considerare alternative atipice pentru problemele care nu pot fi rezolvate prin metode obișnuite.

Puneți interesele celorlalți înaintea propriului interes

Concentrați-vă pe ceea ce e mai bine pentru organizația voastră, nu numai pe ceea ce va fi benefic pentru voi și cariera voastră. Atunci când angajații recunosc bunele intenții, vor depune adesea toate eforturile pentru a-și face treaba.

Țineți-vă promisiunile

Nu vă angajți să promiteți ceva ce nu puteți ține. Gândiți-vă la ce este realist și faceți tot ce puteți pentru a vă ține cuvântul. Angajații vor observa asta.

Comportați-vă etic

Faceți ceea ce trebuie în permanență în relațiile cu ceilalți. Susțineți-vă angajații și, în același timp, refuzați să acceptați altceva decât ce e mai bun de la ei și de la voi.

Un exemplu remarcabil de încredere există în adâncul oceanului, un aranjament între rechin și peștele pilot. Rechinii, așa cum știm vor mânca aproape tot ce se află în apă, cu excepția peștelui pilot. De fapt, ei invită peștii pilot să li se alăture și nu ca un alt fel de mâncare. Peștele mai mic acționează ca o scobitoare și mănâncă ceea ce a rămas între dinții puternici ai rechinilor.

În cadrul acestui parteneriat incredibil, rechinul își curăță dinții, iar peștele pilot se hrănește. Amândoi înoată mai departe satisfăcuți, având încredere că următoarea întâlnire va fi la fel de bună.

„Pentru orice relație de succes, încrederea este o necesitate.”

Alte articole:

Cum să răspundeți unui comportament agresiv la serviciu

Cele mai mari erori ale lui Steve Jobs

Cum să stimulați fericirea echipei dumneavoastră fără a cheltui bani

Cum să vă cultivați carisma pentru a reuși

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *