5 greșeli în motivarea celorlalți
Ca manageri depindeți foarte mult de alții să livreze rezultate. Obținerea de rezultate se bazează în continuare pe motivarea celorlalți și pe obținerea a ceea ce au ei mai bun. Dintr-o perspectivă teoretică acest lucru pare simplu, dar practic este mult mai dificil de făcut. Deci ce greșeli ar trebui să evitați când vine vorba de motivarea celorlalți?
Presupunerea că toți sunt ca voi
Dacă sunteți manageri sau aspirați să deveniți, sunteți probabil persoane foarte motivate, care duc lucrurile la bun sfârșit. Este ușor să cădeți în capcana de a crede că toți sunt la fel ca voi. Realitatea este că oamenii diferiți sunt motivați în feluri diferite. Este important să vă cunoașteți personalul și să știți ce îi face să se miște. Petreceți-vă timp interacționând cu oamenii din echipa voastră și fiți atenți când sunt ei mai buni.
A vă baza pe recompensele financiare
Toată lumea trebuie să-și câștige traiul, astfel încât să aibă o locuință și mâncare pe masă. Au nevoie de un venit suficient pentru a obține aceste lucruri. Și totuși, în realitate, banii în sine sunt arareori principalul factor de motivare. Oamenii petrec groaznic de mult timp la locul de muncă, astfel încât ajung să fie interesați să le placă munca pe care o depun, de primirea unui feedback și de oportunitățile de creștere și dezvoltare personală. Asigurați-vă că nu ajungeți să vă bazați numai pe recompensele financiare pentru a motiva.
A promite ceva ce nu puteți livra
Oamenii s-ar putea să nu fie mulțumiți dacă le spuneți că un anumit lucru nu este posibil acum. Ei ar putea fi chiar demotivați dacă creați așteptări că veți livra ceva și apoi nu reușiți să o faceți. Verificați întotdeauna dacă vă puteți îndeplini orice promisiune pe care intenționați să o faceți echipei voastre, înainte de a vă angaja să o faceți.
Lipsa oportunităților de formare profesională și dezvoltare
Va exista o proporție mică a oamenilor dintr-o echipă care sunt fericiți cu ceea ce fac și nu au aspirații de dezvoltare personală. Majoritatea oamenilor însă dorește cel puțin să aibă acces la oportunități de training și dezvoltare. Mulți manageri cad în capcana convingerii că furnizarea oportunităților de formare profesională și dezvoltare se bazează pe existența unui buget important. Realitatea este că există multe oportunități care nu costă nimic. De exemplu cursuri online gratuite, podcasturi, newslettere, evenimente de dezvoltare personală gratuite sau cu un cost modic și chiar oportunități de a lucra la proiecte speciale.
Lipsa feedbackului
Oamenii vor să știe dacă fac bine ce fac, cum sunt percepuți sau văzuți de către manager, dacă acesta este fericit cu munca pe care o depun și ce ar trebui să îmbunătățească, pentru a enumera doar câteva dintre preocupările lor. A oferi oamenilor feedback în mod regulat nu costă nimic, dar poate fi o modalitate incredibilă de a motiva. Imaginați-vă că ați petrecut patru ore redactând un raport, l-ați dat șefului și nu ați mai auzit nimic de el. Cât de motivat ați fi? Un simplu mulțumesc sau confirmarea faptului că ați muncit bine, aprecierea efortului depus, poate conduce la rezultate pe termen lung.
Adesea lucrurile simple fac diferența. Deci ce ați putea face diferit pentru a-i motiva pe ceilalți și a obține rezultate mai bune?
Alte articole care v-ar putea interesa:
7 erori de evitat în cazul fenomenelor de grup
Nu lăsați teama să vă controleze destinul
5 tehnici pentru a vă face remarcați și a deveni antreprenori de succes
Întrebare pentru interviu: Care este cel mai important lucru pe care l-ați învățat în școală?