Strategii care funcționează în cazul conversațiilor dificile la locul de muncă
Dacă lucrați într-o echipă ori sunteți responsabili pentru conducerea sau managementul unor oameni, există o probabilitate ridicată ca într-o zi să trebuiască să aveți o conversație dificilă. Poate fi despre igiena, punctualitatea, practicile la locul de muncă, competențele interpersonale sau limbajul nepotrivit al cuiva. Există o gamă largă de probleme și subiecte, care s-ar putea să fie aduse în discuție pentru a da oamenilor un feedback profesional.
Ca și mulți alții, este probabil conversația de care vă temeți cel mai mult. Vă veți gândi probabil mult cum să abordați subiectul, cum va reacționa cealaltă persoană și cum să evitați să vă înfuriați sau să fiți tulburați. Aceste temeri s-ar putea să vă împiedice să fiți pozitivi și să coordonați în mod pozitiv relațiile la locul dumneavoastră de muncă, așa că este extrem de important să învățați cum să purtați conversațiile dificile. Atunci când sunt folosite corespunzător, acestea pot reduce stresul și conflictele în cadrul echipei și vă puteți crește nivelul de autoîncredere și competențele de leadrship.
Iată mai jos câteva strategii funcționale, indiferent de rolul dumneavoastră în cadrul organizației.
Abordați chestiunea cât mai repede posibil
Nu există nicio șansă ca ignorând problema, aceasta să dispară. De fapt, e foarte probabil ca, dacă nu acționați, situația să se înrăutățească și emoțiile sau conflictul să escaladeze. Deci, planificați-vă abordarea și alegeți momentul și locul potrivit pentru a vorbi de îndată ce este posibil.
Folosiți empatia
Empatia include înțelegerea și identificarea cu valorile, situația, sentimentele și perspectiva celeilalte persoane. Dacă începeți o conversație dificilă arătând empatie și încercând cu adevărat să le înțelegeți punctul de vedere, colegii voștri vor fi mult mai înclinați să vă asculte atunci când vorbiți. Utilizați cuvinte, tonuri ale vocii și un limbaj corporal pozitive și empatice, în locul unei abordări critice și condescendente.
Vorbiți clar
Principalul motiv pentru care conversațiile devin dificile sau degenerează în conflicte este dat de înțelegerea eronată, distorsionarea sau pur și simplu neauzirea mesajelor. Dacă vreți să creșteți probabilitatea de interpretare corectă a mesajului vostru, atunci trebuie să vorbiți clar. Pentru a crește claritatea nu presupuneți niciodată că persoana din fața dumneavoastră poate vedea lucrurile din același unghi.
Creați-vă o imagine clară a ceea ce vreți să fie înțeles de către ceilalți. Expuneți-vă ideile în termenii cei mai simpli posibil, folosiți repetiția și apoi întrebați-i pe ceilalți dacă mai au nevoie de explicații pentru ceea ce ați spus. Claritatea este un factor deosebit de important. Eric Maisel a spus: „Claritatea este o responsabilitate. Dacă nu sunteți clari, vă evitați o îndatorire.”
Stăpâniți-vă emoțiile
Chiar dacă aceste conversații dificile ne pot face furioși sau defensivi, Bob Wall ne reamintește că, „Nimic nu deraiază o conversație mai repede decât o emoție nestăpînită.” Așa că exersați-vă stăpânirea emoțiilor cu fiecare ocazie, până când învățați să fiți conștienți de ele și să le controlați atunci când purtați o conversație dificilă.
Alte articole care poate v-au scăpat:
Vechile modele de business se transformă în era digitală
Găsirea unui job după 40 de ani