Blog

Blog
Secrete de leadership pentru a-i convinge pe alții – mai întâi emoția și mai târziu logica

Comments (0) - Uncategorized

Secrete de leadership pentru a-i convinge pe alții – mai întâi emoția și mai târziu logica

Lucrați într-o organizație care apreciază liderii buni în a-i convinge pe alții? Se concentrează liderii din organizația voastră mai mult pe logică și rațiune decât pe emoții atunci când încearcă să-i influențeze pe alții?

Una dintre cele mai puternice întrebări pe care ne-o putem pune este dacă ne bazăm pe date și argumente mai mult decât pe emoții atunci când îi convingem pe alții. Liderii inspiraționali îi influențează pe ceilalți apelând la emoții.

Sunteți buni în a convinge oamenii la locul de muncă? Vă concentrați pe emoțiile oamenilor? Sunteți concentrați pe convingerea oamenilor să atingă ținte care-i motivează din punct de vedere emoțional?

Mai întâi sentimentele și apoi logica

Majoritatea dintre noi încercăm să convingem folosind cele mai bune argumente, cele mai bune date, fluxuri logice și raționale pentru a genera gândirea, deciziile și acțiunile pe care le căutăm. Liderii de business cred încă că toți se bazează mai ales pe logică și rațiune pentru a lua decizii. În mod tradițional am crezut că emoțiile provoacă ravagii, mai ales în afaceri.

Pe măsură ce știința evoluează, începem să ne dăm seama că emoțiile au întâietate. Nu numai că ne ghidează deciziile și acțiunile, dar suntem incapabili să luăm decizii fără ele.

Folosim partea emoțională a creierului nostru pentru a lua decizii raționale. Contextul emoțional ne ajută să facem cele mai bune alegeri, adesea într-o fracțiune de secundă, cu mult înainte ca centrii raționali ai creierului să fie măcar activați.

Se estimează că managerii petrec 80% din timpul lor comunicând cu ceilalți, încercând să-i convingă să facă ceea ce trebuie făcut. Dar cât de bine au înțeles liderii și managerii modul în care oamenii procesează informațiile și iau decizii?

Poate că ar trebui să ne întoarcem atenția spre ceea ce noile descoperiri despre creier ne spun referitor la convingere.

Etos, Logos și Patos

Aristotel a identificat cele trei elemente de bază ale oricărui argument convingător:

  • Etosul: credibilitatea, cunoașterea, expertiza, statura și autoritatea persoanei care încearcă să convingă;
  • Logosul: apelul la logică, rațiune, gândire cognitivă, date și fapte;
  • Patosul: apelul la emoții, motivațiile necognitive, dincolo de gândire, care afectează deciziile și acțiunile.

Aceste elemente sunt pietrele de încercare ale fiecărui argument sau prezentare, care încearcă să ne convingă. Ele nu sunt egale, totuși, și aici zace secretul ascuns al dezlănțuirii puterilor voastre de convingere.

Alte articole:

Competențele recrutorului perfect

Cât de ușor obțineți rezultate prin dezvoltarea propriului leadership

Trei greșeli de evitat în evaluare

Cum să controlăm schimbarea

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *