Leviere pentru a câștiga în rentabilitate în comerțul electronic
Cabinetul de studii de marketing Webloyalty a realizat un sondaj pe lângă 105 responsabili și decidenți ai siteurilor de comerț electronic. Acesta expune levierele de creștere utilizate pentru mărirea rentabilității unui site de vânzări online. Aceste statistici s-ar putea să vă intereseze, chiar dacă nu gestionați un site de vânzări online!
Personalizarea și diversificarea – strategiile câștigătoare
70% dintre respondenți aveau un site de comerț electronic rentabil. Pentru asta, în afară de câștigarea permanentă a unor clienți noi, punerea la punct a unei strategii de fidelizare pare rețeta câștigătoare. 75% dintre respondenți s-au concentrat în mod efectiv pe acest aspect. Cum? Investind în rețelele sociale pentru a atrage în jurul imaginii de marcă (81%), diversificându-și și personalizându-și oferta (74 și respectiv 72%). Diversificarea ofertei este într-adevăr un mijloc interesant de fidelizare – clientul va reveni pentru a cumpăra produse complementare – dar și pentru a crește în mod spontan coșul de cumpărături. În privința personalizării, ea este în mod evident o tendință actuală și devine inconturnabilă pentru siteurile de comerț electronic.
Pentru a câștiga noi clienți – multicanal și internațional
69% dintre respondenți au optat pentru o strategie multicanal. Ei dispun de siteul lor web într-o manieră responsivă (adaptabilă pentru smartphone și tablete) și sunt referențiați pe marile siteuri de comerț electronic (eBay, Amazon, etc.) pentru a-și crește vizibilitatea. M-comerțul – posibilitatea de plată securizată via smartphone sau tabletă – este o strategie inconturnabilă pentru 65% dintre respondenți. Miza strategică a unei strategii multicanal cuplată cu M-comerțul este în mod esențial de marketing, dar și de logistică. Este vorba de a pune la punct un format și un conținut pentru fiecare suport de comunicare utilizat, respectând în același timp imaginea de marcă și mesajul care se dorește a fi transmis și de a dispune de instrumente care permit centralizarea informațiilor provenind de la ansamblul acestora.
Dezvoltarea siteurilor în mai multe limbi pentru a ajunge la o clientelă internațională sau trecerea de la un comerț electronic mono-marcă la o piață (revânzarea mai multor mărci) sunt strategii de reflecție în curs pentru 52 și respectiv 25% dintre respondenți. Această evoluție implică refacerea profundă a siteului pentru a-i reoptimiza arborescența.
53% dintre comercianții electronici își monetizează audiența
Comercianții electronici interogați mizează de asemenea pe diversificarea surselor de venit pentru a mări creșterea activității. Pentru a face asta, o treime dintre respondenți admit că revând fișierul de client (revânzarea cookieurilor și a fișierelor de client unor agenții de publicitate online). Monetizarea trece și prin vânzarea de spații publicitare pentru 58% dintre respondenți.
Cum sunt folosite veniturile suplimentare
În mod global, beneficiile obținute sunt reinvestite în mod prioritar în dezvoltarea unor noi funcționalități ale siteului (25% dintre respondenți), cum ar fi punerea la punct a unei livrări prompte, un sistem de rezervare online sau refacerea siteului. Totul depinde de activitatea și de obiectivul vizat! A doua investiție cheie (20% dintre respondenți) privește marketingul: crearea unor dosare de presă pentru dezvoltarea unei comunicări cu media, investiții în bugetele de publicitate pe rețelele sociale, cumpărarea de cuvinte cheie pe Google Adwords. Și în final, pe locul trei al priorităților, ameliorarea serviciului logistic, care privește 13% dintre respondenți.
Pentru realizarea acestui studiu, din cei 105 decidenți de siteuri de comerț electronic 38% lucrează în domeniul cultural, high-tech sau electrocasnice, 22% în domeniul hainelor, 4% în turism, 13% în echipamente pentru casă și 23% în alte categorii. 36% dintre ei au avut o cifră de afaceri de peste 10 milioane de euro.
Alte articole pe care poate le-ați ratat:
Cum să vă faceți fericiți salariații și să-i fidelizați
Întrebări pertinente pe care candidații le pot pune în cadrul interviurilor de recrutare