Blog

Blog
Marele salt spre transformarea digitală

Comments (0) - Uncategorized

Marele salt spre transformarea digitală

Ce trebuie să facă întreprinderile pentru a reuși transformarea digitală în ciuda fricii de schimbare?

Sunt patronii un pic tocilari?

Nu toate întreprinderile au făcut până acum marele salt către transformarea digitală. Putem chiar constata o întârziere în acest domeniu față de Europa. Și trebuie făcută distincția între saltul numeric și un site web de tip vitrină. Transformarea digitală constă în utilizarea tuturor resurselor digitale posibile pentru creșterea afacerii, deci utilizarea acestui canal nou în mod integral pentru completarea instrumentelor precedente și nu doar pur și simplu conceperea unuit site web cu un simplu formular de contact, oricât de frumos și de bine făcut ar fi acesta. Dar de ce atâtea reticențe pentru a se angaja pe această cale? Este vorba de o diferență de cultură intergenerații? Există temeri referitoare la problemele de securitate și confidențialitate a datelor? Sau poate pur și simplu pentru că patronii sunt încăpățânați și refuză să se adapteze la noile tehnologii?

Reticența este otrava acestei evoluții. Ne putem pune întrebări asupra motivelor întreprinderilor de a acționa în acest mod și al modului în care acestea pot atinge acest obiectiv, totuși indispensabil.

Întreprinderile se opun

Patronii reticenți sunt în general opuși acestei schimbări, nu din cauza specificităților tehnice pe care le presupune, ci înainte de orice din cauza șocului cultural pe care l-ar genera cu tânăra generație. Astăzi există o adevărată prăpastie între ei și aceasta din urmă, cea „nativă digital”.

O viziune greșită a digitalizării? Imaginea acestei generații „nativă din punct de vedere digital” poate crea teamă, generația Y fiind adesea asociată cu utilizarea masivă a rețelelor sociale. Este aceasta consecința unei scurtături aleasă prost, care poate lăsa patronul întreprinderii să creadă că digitalizarea înseamnă să stai pe Facebook toată ziua? Cu siguranță România este mult întârziată față de mulți dintre partenerii europeni în utilizarea rețelelor sociale. Dar să amintim că transformarea digitală este mai largă decât un site web, o pagină de Facebook sau un cont de Twitter.

Digitalul, o necesitate de luat în seamă

Întreprinderea trebuie să se adapteze în mod imperativ acestor bulversări tehnologice, sociale și economice, să-și pună modelul de afaceri sub semnul întrebării, se revizuiască circuitele de distribuție, organizarea logistică, funcționarea relației cu clienții, etc. O întreprindere trebuie să devină conștientă de un lucru: dacă nu-și transformă modul în care face afaceri va muri. Obiectivul principal al acestei transformări digitale este de a crește businessul, de a căuta noi clienți, care nu sunt atinși de canalele existente. Este deci imperativ să fie pusă în practică o bună strategie.

Se pun numeroase întrebări în marketingul digital:

  • Care este mixul digital potrivit?
  • Cum să te adresezi clienților?
  • Ce canal, ce rețea socială să alegi?
  • Ce media să privilegiezi?

Toate aceste întrebări își vor găsi răspunsurile prin intermediul unei strategii numerice globale.

Managementul schimbării se impune

O asemenea bulversare trebuie lansată chiar de către conducători. Toate componentele afacerii sunt afectate, de la operațional și până la infrastructura întreprinderii. Un asemenea proiect trebuie să fie acceptat la toate nivelurile întreprinderii pentru a-i crește șansele de reușită. O lansare sus în jos nu este singurul mijloc de a reuși cu siguranță. Schimbarea generează frică. În consecință, unul dintre mijloacele cele mai eficace de a reuși transformarea este de a face să participe ansamblul angajaților la acest proiect, oricare ar fi dimensiunea întreprinderii, printr-un demers de jos în sus. Întreprinderea nu-și abandonează angajații, furnizorii sau clienții istorici. Din contră, ea implică toate părțile în acest proces pentru a contribui la reușita sa, ținând cont de nevoile fiecăruia și de un feedback operațional.

Transformarea digitală se înscrie într-un management colectiv și participativ al schimbării, cu avantajele și inconvenientele care decurg. Va fi mai ușor de obținut o mai bună adaptare a deciziilor cu acest tip de management al schimbării, care ia mai mult timp, iar timpul înseamnă bani.

Alte articole:

Promovarea personalului în organizații

Rămâneți calmi și relaxați

Un secret al managementului: satisfacerea setei de recunoaștere

Sunteți sigur că nu aveți un șef toxic?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *