Blog

Blog
Cum preluați controlul asupra destinului vostru profesional

Comments (0) - Uncategorized

Cum preluați controlul asupra destinului vostru profesional

Viața voastră activă merge bine dacă luați deciziile potrivite și faceți alegeri judicioase în coerență cu valorile și aspirațiile voastre. Iată 3 practici de adaptat personalității și situației voastre pentru a transforma evenimentele nefericite inițial în oportunități pline de viitor.

Asumarea responsabilității în toate situațiile

Conform lui Jean-Paul Sartre, „Omul nu este suma a ceea ce are, ci totalitatea a ceea ce încă nu are, a ceea ce ar putea să aibă.” În general în viața voastră și cu atât mai mult în viața profesională sunteți principalii responsabili de ceea ce se întâmplă. Nu singurii, dar primii. Atunci când obțineți rezultate bune, când repurtați o victorie asupra concurenților voștri și sunteți singurii care au conceput și condus aceste acțiuni, nu vă vine idea de a atribui aceste merite altuia. Același lucruri se întâmplă și atunci când eșuați ori atunci când trebuie să înfruntați o concediere pe care o considerați nemeritată. Și totuși ați contribuit la asta. De la începutul carierei, dumneavoastră sunteți decidenții, alegeți, părăsiți sau nu un post, schimbați compania… Voi sunteți cei care alegeți în cea mai mare parte a timpului, cu anumite excepții: catastrofe, atentate sau boli. Sigur nu sunteți responsabili de evenimente politice, economice, sociale sau meteorologice, naționale sau internaționale, la fel ca atunci când jucați cărți, nu sunteți stăpânul mâinii care vi se distribuie, dar cu aceleași cărți puteți pierde sau câștiga. Dacă nu sunteți responsabili de conjunctura economică, aveți întreaga responsabilitate a manierei în care reacționați pentru a o exploata cât mai bine. În general, dacă vă pierdeți locul de muncă – dincolo de explicațiile conjuncturale, financiare sau bursiere – se întâmplă de asemenea și mai ales pentru că ați fost lipsiți de precauție, de exemplu nu ați fost suficient de bine informați referitor la sănătatea întreprinderii voastre sau nu ați anticipat corect ori v-a lipsit curajul în anumite momente.

Decideți schimbarea înainte să hotărască ea pentru voi

Este mai bine să schimbați și să plecați înainte de a fi încolțiți, chiar dacă acest lucru se dovedește periculos și delicat. În general în viață și în cea activă în particular, cea mai bună armă este de a face alegeri. Altfel le vor face alții pentru voi și nu aveți niciun motiv să le lăsați lor soarta existenței voastre. Atunci când reușiți într-o întreprindere, atribuiți acest succes curajului și caracterului vostru hotărât. Și aveți dreptate. Nimeni nu v-a făcut niciun cadou. Minimum de onestitate implică aceeași asumare de responsabilitate când ceva nu merge. Un asemenea comportament n-are nimic culpabilizant, ci din contră, vă face responsabili și vă dă un atu major pentru continuarea vieții profesionale. Veți oferi patronilor și recrutorilor pe care-i veți întâlni imaginea unui angajat responsabil și, în principiu, ei vor să recruteze un asemenea om.

Voi nu eșuați niciodată, strategia, tactica ori planurile voastre sunt cele care eșuează

„Pesimismul este o stare de spirit, optimismul este voință”, Alain (filozof francez). Ați remarcat-o deja în numeroase ocazii, „looserii” știu ce nu vor și se apleacă întotdeauna obsedați deasupra. Este ușor să coborâți brațele și să vă plângeți de ceea ce vi se întâmplă, mai ales cu media care deversează vești proaste din toată lumea. Pesimismul este ușor, optimismul necesită curaj și încredere în sine. Este mai bine să vă concentrați pe un obiectiv de cucerit. Motivul este evident: pentru a nu fi lipsiți de un loc de muncă, trebuie mai întâi să vă gândiți că-l aveți. Vă puneți întrebarea „De ce sunt șomer?” sau „Cum fac să nu mai fiu?”, iar acestea în mod evident întăresc în spiritul vostru reprezentările voastre fără slujbă. În schimb, dacă vă întrebați cum să câștigați o nouă activitate, vă concentrați asupra posturilor viitoare. Dacă continuați să faceți ceea ce ați făcut mereu, veți avea pur și simplu mai mult din ceea ce aveți deja. Schimbați de câte ori este necesar și modificați-vă comportamentul care v-a condus la impasul actual. Când era întrebat Edison cum trăia faptul că a eșuat de șapte sute de ori, răspunsul său era uimitor: „Nu am eșuat de șapte sute de ori. Nu am eșuat nici măcar o dată. Am reușit să dovedesc șapte sute de maniere în care nu funcționează. Atunci când am eliminat toate manierele în care nu funcționa, am găsit-o pe aceea care funcționa.” Veți reuși prin forța de a depăși refuzurile, pe care le veți transforma în ucenicie. Până la urmă, voi nu eșuați niciodată, ci strategia, tactica ori planurile voastre. Ascultați-vă bine erorile, sunt cei mai buni profesori.

Alte articole:

Exemple de practici manageriale inovatoare în lume – plăcerea de a lucra și libertatea

Câteva reguli de bază pentru reușita misiunilor de tranziție sau restructurare

Competențe personale care trebuie dezvoltate rapid pentru păstrarea competitivitățiiExemple de practici manageriale inovatoare în lume – încrederea și angajamentul

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *