Blog

Blog
Reușită – 5 secrete mici ale unor mari patroni

Comments (0) - Uncategorized

Reușită – 5 secrete mici ale unor mari patroni

De la Walt Disney la Howard Schultz (Starbucks), trecând pe la Arianna Huffington (Huffington Post) sau Mark Zuckerberg (Facebook), nimic nu se compară cu sfaturile celor mari pentru a lua avânt și a se inspira din exemplul lor. Creatori de întreprinderi sau directori în plină dezvoltare, aveți grijă de clienți, munciți inteligent și organizați-vă începând cu sarcinile cele mai simple, pentru a trece apoi la cele mai complicate (zice Mark Zuckerberg!). Și dacă el e cel care o spune…

„O persoană ar trebui să-și stabilească obiectivele cât mai repede posibil și să-și consacre toată energia și tot talentul pentru a le atinge.” – Walt Disney

Nu am repeta-o niciodată destul, reușita unei întreprinderi trece prin viziunea conducătorului său. Ea dictează deciziile cotidiene, parteneriatele pe care le înnodăm și turnura pe care o dăm în fiecare etapă de dezvoltare a firmei. Care este obiectivul vostru? Doriți să creați un startup care să revoluționeze codurile sectorului său? Să schimbați lumea? Să dezvoltați un IMM familial prosper pe care să-l lăsați apoi copiilor? Să fiți liberi să lucrați unde și când aveți chef? Din această viziune se va naște o organizație care vă va fi specifică, dar și o ambiție, o forță a reușitei, un motor al activității zilnice.

„Curajul înseamnă intervenție, dar și să te așezi să asculți.” – Richard Branson (Virgin)

Dacă a întreprinde trece prin capacitatea de a intra în acțiune fără să tergiversați, este vorba și de a ști să vă opriți pentru a lua înălțime și a asculta! De a vă asculta pe voi, în primul rând. „Deciziile mele zilnice sunt în acord cu propriile mele valori?” „Care este viziunea mea despre viitor? Ce direcție vreau să dau firmei mele?” Strategia întreprinderii trece prin momente personale de reflecție, cuplate cu sfaturi profesionale. Dați-vă mândria la o parte și ascultați-i pe cei mai competenți, mai buni la strategie, chiar mai șmecheri decât voi! Mentor, coach sau consilier în dezvoltarea întreprinderii, aceștia au obișnuința de a vă ajuta să vă dezvoltați. Nu le neglijați sfaturile prețioase.

„Toată lumea se înșală crezând că ajunge la succes fiind tot timpul la muncă, în loc să muncească bine.” – Arianna Huffington (Huffington Post)

Atunci când creați o întreprindere este necesar să fiți în mai multe locuri, să gestionați bugetul, să accelerați prospectarea comercială, să întrețineți relația cu clienții, să inspirați și să faceți strategia să trăiască… Ore lungi de muncă și de reflecție vă așteaptă, dar nu au nicio valoare dacă produsele sau serviciile voastre nu sunt de calitate. Arianna Huffington o subliniază, nu orele de muncă sunt cele care contează, ci timpul petrecut pentru a vă satisface clienții, pentru a vinde ceva de care sunteți mândri.

Richard Branson afirmă de altfel că și-a clădit toate companiile sale pe baza unui serviciu clienți ireproșabil, formându-și echipele în relaționarea umană. El însuși spune: „Un serviciu clienți bun spune mereu da, chiar înainte de a ști cum să facă și va găsi soluția imediat după aceea.”

„În afaceri, progresăm mai bine făcând mai întâi lucrurile simple.” – Mark Zuckerberg (Facebook)

Și nu se înșală, pentru că antreprenoriatul este o aventură dificilă, care vă forțează să ieșiți din zona voastră de confort, să vă asumați riscuri financiare și umane. Pentru a rezista, dar și pentru a rămâne pe piață, trebuie să înaintați! Și pentru a face asta, nimic nu se compară cu realizarea în primul rând a sarcinilor pe care le stăpâniți cel mai bine, pentru a vă înhăma apoi la aspectele cele mai delicate. Veți câștiga de altfel timp pentru a găsi soluții sau persoane competente cărora să le delegați, totul în timp ce avansați în paralel cu proiectul vostru.

„Asumați-vă mai multe riscuri și visați mai mult decât vă dictează rațiunea.” – Howard Schultz (Starbucks)

Antreprenori, visători? Un gram de nebunie? Bineînțeles că da!

Alte articole pe care poate le-ați ratat:

Nu mai încercați să fiți plăcuți de toată lumea

Bariere în calea succesului ca lider

De ce gândurile negative sunt cel mai mare dușman al succesului

Gestionarea stresului înaintea unui interviu de recrutare

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *