Cele mai întâlnite greșeli ale liderilor și managerilor
Învățând din următoarele greșeli comune, managerii reușesc să-și conducă mai bine oamenii spre obiective și să atingă succesul global. Făceți-o și voi. Îndeplinirea unei anumite sarcini la limită sau lăsată neterminată de un angajat nu este cel mai bun lucru de făcut. În loc de asta ar trebui mai bine să-l ghidați să facă această treabă bine și să-l lăsați să o preia.
Acest principiu este similar cu citatul clasic: „Dă-i unui om un pește și l-ai hrănit într-o zi. Învață-l să pescuiască și i-ai dar hrană pentru toată viața.” Liderii nu trebuie să îndeplinească sarcini simple. Ei trebuie să le delege celorlalți, astfel încât să se simtă implicați și să învețe.
Lipsa unei comunicări clare
Transparența în comunicare este un semn al afacerilor bune în ziua de azi. Este important ca fiecare membru al echipei să știe ce se petrece. Cel mai bine este să aveți un canal eficient de dialog și o metodă participativă.
Lipsa unei viziuni
Dacă echipa nu are o anumită direcție, atunci ei sunt comparabili cu o barcă în care fiecare vâslește într-o direcție diferită, cu o intensitate diferită, rezultând o irosire a energiei. Viziunea este importantă, dacă nu indispensabilă.
Lipsa spiritului și al emoției
Oamenii vor să facă parte din ceva care merită, ceva mai mare decât ei. De aceea, ajutându-i să se simtă bine în echipă îi veți ajuta să fie motivați și angajați. Fiți entuziaști în partajarea cu ei a realizărilor și succeselor echipei.
Lipsa feedbackului
Angajații, chiar și cei mai talentați și performanți, tot au anumite obiceiuri proaste, de care poate nu-și dau seama. Până când nu li se atrage atenția asupra problemei, ei vor continua să facă același lucru. Furnizarea unui feedback promt și clar este esențială pentru creșterea performanței.
A nu vă face timp pentru echipă
Un manager sau un lider se lasă ușor prins în propriul program supraîncărcat și devine, inevitabil, indisponibil pentru propria echipă. Este adevărat că sunt multe lucruri de făcut, proiecte de dus la bun sfârșit, dar membrii echipei trebuie să fie pe primul loc. Mai ales că ei vor fi aceia care vă vor ajuta să vă faceți treaba și să obțineți succesul pentru organizație. Este foarte important să fiți acolo când au nevoie de dumneavoastră, să-i instruiți și să-i ghidați atunci când sunt încurcați. Programați o parte din timp în care să aveți ușa deschisă pentru ei.
A fi prea prietenos
Majoritatea managerilor vor să fie văzuți și/sau considerați ca fiind abordabili, primitori și prietenoși cu întreaga echipă. În definitiv oamenii sunt mai fericiți când lucrează pentru un manager pe care tocmai l-am descris. Dar, unii ar putea să profite de prietenia voastră, mai ales dacă depășește o anumită limită. Așa că este important să luați anumite decizii dure uneori, referitor la relațiile cu membrii echipei voastre. Acest lucru nu înseamnă că nu puteți socializa cu ei. Dar amintiți-vă să păstrați un echilibru între a fi prieten și a fi șef.
Stagnarea
Învățarea este un proces continuu. Nu se oprește chiar dacă sunteți deja pe vârf. Nimeni nu va reuși să învețe tot, așa că dacă vă opriți din învățat și echipa voastră o va face și pot rămâne în urmă față de dezvoltările explozive care au loc în organizațiile din ziua de azi. Citiți cărți și faceți cercetări. Luați în considerare cursurile și seminariile de leadership și dezvoltare personală.
Alte articole pe care poate nu le-ați citit:
8 moduri prin care oamenii inteligenți folosesc eșecul în avantajul lor
5 chei pentru a deveni un negociator redutabil
„Oile negre” ale managementului
10 calități ale oamenilor dotați cu un grad înalt de inteligență emoțională