Blog

Blog
Cel mai bun branding de angajator îl fac angajații

Comments (0) - Uncategorized

Cel mai bun branding de angajator îl fac angajații

Conceptul de „branding de angajator”devine din ce în ce mai popular, mai ales printre companiile disperate să recruteze specialiști deficitari pe piață. Totuși, multe departamente de resurse umane uită încă să exploreze întregul potențial al celui mai valoros activ pe care-l posedă: proprii angajați.

În principiu, brandingul de angajator înseamnă că, în loc să vă promovați compania ca fabricant al unei game de produse sau frunizor al unor servicii, o prezentați ca pe un loc în care-ți face plăcere să lucrezi. Angajații voștri vă pot ajuta să faceți asta așa cum nicio campanie publicitară nu poate. Iată în ce fel.

Fiți niște angajatori buni

Poate părea un lucru evident, dar este esențial pentru tot ceea ce urmează: numai dacă angajaților voștri chiar le place să lucreze pentru voi veți fi capabili să atrageți și să rețineți talentele de top. Trăim în vremurile social media și asta înseamnă că este imposibil să vă cumpărați o reputație de loc în care este extraordinar să muncești dacă sunteți niște angajatori execrabili. Bugetul vostru ar trebui cheltuit pe lucruri care să îmbunătățească mediul de lucru.

Deci cum știți dacă angajații cred că faceți o treabă bună în calitate de angajator? Un instrument de evaluare foarte bun privește gradul de implicare pe care îl arată angajații voștri: cât de dornici sunt să-și dedice energia și entuziasmul pentru cauza companiei? Factori importanți care influențează nivelurile de angajament și implicare ale angajaților sunt calitățile de leadership ale managerilor, existența unei viziuni convingătoare, motivante și unificatoare (sau lipsa acesteia) și, ultimul dar nu cel mai puțin important, posibilitatea angajaților de a-și îmbunătăți competențele și de a-și ajusta aria de resposabilitate pentru a se potrivi cu punctele lor forte și de interes.

Vorbiți-le oamenilor despre acest lucru

Sunteți deja un angajator bun? Atunci mergeți înainte și evidențiați-vă avantajele. Prezentați-le pe siteul firmei și pe diferitele canale de social media pe care le folosiți. Spuneți potențialilor candidați la ce se pot aștepta dacă se hotărăsc să se alăture echipei voastre (de exemplu modele de timp de muncă flexibil, programe de îngrijire a copiilor, scheme de pensionare, etc.). De asemenea, spuneți-le de ce este compania dumneavoastră un loc atât de plăcut în care să lucrezi.

Cereți-le angajaților să devină ambasadorii brandului

Cea mai bună reclamă pe care o puteți obține pentru brandul vostru de angajator sunt recomandările de la proprii angajați: este singura formă de reclamă care este autentică și de aceea cu adevărat credibilă. Așa că adresați-vă propriilor angajați și rugați-i să devină ambasadorii voștri. Iată câteva modalități prin care-i puteți implica:

  • Stabiliți un program de recomandări ale angajaților pentru posturile libere. Ați putea chiar să acordați beneficii pentru fiecare recomandare de succes.
  • Solicitați-le angajaților să partajeze veștile interesante referitoare la companie cu contactele lor de pe mediile sociale (Facebook, LinkedIn, etc.).
  • Invitați-vă angajații, dar și internii și aplicanții la joburi să vă dea un feedback autentic pe o platformă dedicată aprecierilor angajatorilor. Asigurați-vă că răspundeți public și corespunzător remarcilor critice. Este o oportunitate să le arătați celorlalți că luați criticile în serios și vreți să le folosiți pentru a deveni un angajator și mai bun.

Aceste măsuri vă vor întări puternic brandul de angajator și vă vor susține în activitățile de recrutare.

Vă implicați deja angajații în calitate de ambasadori ai brandului de angajator? Care sunt lucrurile care, conform experienței voastre, funcționează excepțional de bine? Și există și aspecte care nu au mers chiar așa de bine cum ați sperat? Aș fi încântat să citesc comentariile dumneavoastră.

Alte articole pe care poate le-ați ratat:

Lideri și manageri învățați să îmbrățișați

Secrete pentru a avea mai multă influență asupra celorlalți și a-i conduce mai bine

După Y debarcă în întreprinderi generația Z – portretul unei generații ambițioaseCum știți că-l interesați pe interlocutorul dumneavoastră?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *