Blog

Blog
Am senzația că cea mai mare parte a discuțiilor despre autenticitate sunt neautentice

Comments (0) - Dezvoltare Personală

Am senzația că cea mai mare parte a discuțiilor despre autenticitate sunt neautentice

Vorbeam de curând cu un lider în devenire și îi descriam trăsăturile necesare printre care și autenticitatea. Iar el mi-a răspuns cu mult entuziasm, dar m-a întrebat apoi cum să facă să fie mai autentic. Și asta a avut efectul loviturii unei cărămizi, pentru că de îndată ce încerci să fii autentic, devii de fapt contrariul. Pe moment aproape că nu știam ce să-i răspund, dar de fapt era simplu. Trebuie să uităm de această preocupare de autenticitate și să fim pur și simplu umani.

A fi oameni este o mare parte din ceea ce înseamnă să fii un lider efectiv. La origine, leadershipul înseamnă să obții ca lucrurile să fie făcute de alții. Pentru că acești alții, dacă nu trăiești în vreo apocalipsă zombi, sunt oameni, este important ca și tu să fii la fel. Ca oameni, cu toții suntem imperfecți. Avem punctele noastre forte și propriile slăbiciuni. Liderii adevărați nu-și ascund, ignoră sau îngroapă imperfecțiunile, le poartă la vedere și muncesc pentru a se perfecționa. Întotdeauna am încercat să fiu real, cu toate petele și ce mai vine după ele. Uneori am reacții exagerate față de ceilalți, dar mai des diminuate. Când mă surprind făcând asta, mi-o asum, cerându-mi scuze și făcând ajustările necesare.

O altă trăsătură comună tuturor oamenilor este dorința de a fi auziți, îngrijiți, de a li se recunoaște valoarea și de a fi respectați. Un lider trebuie să recunoască această dorință comună și să o întâmpine cu empatie, conștientizare și prezență. Este important să știți să faceți diferența între empatie și simpatie. Empatia înseamnă a vedea situația din spatele ochilor celorlalți. Se referă la înțelegerea și adoptarea perspectivei celorlalți. Simpatia, pe de altă parte, are nevoie de o victimă. A simți simpatie pentru cineva îl plasează în rolul de victimă și te ridică în rolul de binefăcător. Această separare acordă prea puțin suport acelei persoane pentru a se simți valorizată și respectată. Empatia este un factor de egalizare, se referă la înțelegerea celuilalt și este un mijloc important de a le arăta că îi apreciați și îi respectați. Iar priceperea se referă la înțelegerea modului în care acțiunile, cuvintele și comportamentele noastre îi impactează pe ceilalți.

Un lider efectiv vede cum poate fie să susțină dorința altora de a fi auziți, îngrijiți, puși în valoare și respectați, fie să o împiedice. Până la urmă, o parte din a fi un lider uman este de a fi prezent. Trăim într-o lume supraîncărcată de informație și multi-tasking. A te întâlni cu o altă persoană în întregime, fără a fi distras, fără a avea concentrarea împărțită, este o modalitate puternică de a-i valida importanța și de a-i arăta respect.

Așa că încetați să încercați să fiți autentici, pentru că sunteți deja. De îndată ce începeți să încercați să fiți, deveniți din ce în ce mai puțin. Fiți mai bine umani, cu colți și cu toate celelalte. Lucrul bun în legătură cu asta este că interacționăm cu fiecare persoană cu care venim în contact. Suntem cu toții oameni, avem cu toții defecte și dorim cu toții același lucru. Începeți cu această înțelegere și cu siguranță veți un lider mai eficient.

Alte articole care poate v-au scăpat:

Acțiuni de pornit imediat pentru a fi promovat mai târziu

Ce trebuie să știți înainte de a contacta un recrutor

Leadershipul și managementul schimbării merg mână-n mână

3 greșeli tipice care nu trebuie comise în primele 100 de zile ca manager

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *