Blog

Blog
5 mituri despre curajul la locul de muncă

Comments (0) - Uncategorized

5 mituri despre curajul la locul de muncă

Hai să distrugem câteva mituri despre curajul la locul de muncă.

Cei mai mulți oameni dau dovadă de curaj la locul de muncă

Demonstrarea curajului la locul de muncă este ca implementarea standardelor etice – majoritatea are tendința să se ia după asta. În ultimii ani au apărut tone de povești despre angajați cărora li s-a spus să facă ceva lipsit de etică și au făcut-o în ciuda problemelor evidente.

Atunci când apare oportunitatea de a sta drepți pe baza puterii curajului, vă lăsați sabia în jos ori o încrucișați? Un caz real: o femeie care lucra într-un spital a observat o colegă care nu realiza chiar toate procedurile necesare dezinfectării instrumentelor chirurgicale. Dacă ați fi în locul acelei femei, ați reclama acest lucru?

Oamenii își demonstrază curajul prin uimitoare fapte de eroism

Multă lume crede că pompierii și polițiștii sunt curajoși. Au fost numiți eroi când au intervenit în situații limită, în cadrul unor dezastre, acte teroriste, etc. Și totuși, dacă întrebați un profesionist adevărat din acest domeniu dacă se crede un erou vă va răspunde: „Nu, sunt antrenat să-mi fac treaba. Dacă sunați la 112 este o zi de infern pentru voi, nu pentru mine.” Majoritatea oamenilor nu sunt „eroi”, dar se pare că asociem eroismul numai cu a avea curaj. (Sigur, aici vorbim despre profesioniști, despre cei care își iau munca în serios, nu despre cei pentru care „timpul trece, leafa merge, noi cu drag muncim”…)

Vedem la știri acte de eroism, oameni care-și riscă viețile. Totuși, curajul de fiecare zi nu rezidă în uimitoarele acte de eroism, chiar dacă acestea ne impresionează mai mult decât ceea ce facem în fiecare zi. Curajul de fiecare zi ne îndeamnă, de exemplu, să cerem o mărire pe care ar fi trebuit să o primim de mult sau să ne luăm bagajele și să plecăm atunci când nu ni se arată respectul cuvenit la locul de muncă.

Leadershipul curajului în afaceri este simplu

Dacă scopul este de a implementa o cultură a curajului, directorii ar trebui să conducă prin exemplu. Este același lucru cu controlul calității, managementul riscului și diversitatea. Leadershipul curajului în afaceri înseamnă managementul curajos al paradoxurilor apărute. De exemplu:

  • Dacă-i spui șefului că ai subestimat datoriile companiei cu câteva milioane, îți pierzi slujba. Dacă nu-i spui șefului s-ar putea să-ți pierzi libertatea.
  • Ți se dau sarcini fără sens? Și tu ce faci? (Acest exemplu tinde să devină din ce în ce mai important cu cât sunteți mai sus în ierarhie.)
  • Dacă oamenii au curaj, atunci cum îi opresc sau îi controlez?

Generațiilor trecute le era mai ușor să aibă curaj pentru că mediul de lucru era mai puțin complicat

Florence Nightingale, Golda Meir și Victoria Woodhull ar putea avea contraargumente. Florence Nightingale a muncit 20 de ore pe zi într-un spital militar turcesc murdar pentru a reforma sistemul britanic de îngrijire a sănătății.

Golda Meir a depășit sărăcia, violența rasistă și sexismul pentru a deveni un lider respectat peste tot în lume. Victoria Woodhul a scăpat de eticheta de „gunoi alb” și a luptat împotriva „valorilor abuzive” ale epocii victoriene pentru a se bate pentru drepturile femeilor și a candida la președenția Statelor Unite. Femeile fiecărei generații întâmpină obstacole serioase și nu numai ele, de aceea comportamentul curajos la locul de muncă trebuie promovat.

Comportamentul curajos la locul de muncă include recunoașterea greșelilor cu prima ocazie, a vorbi sincer și politicos în situații dificile, a încerca să schimbi starea de fapt și a crea o cultură care încurajează în loc să blameze.

Nu trebuie să nimeriți drept la țintă prea des pentru a fi curajoși

Trezirea propriului curaj începe cu a învăța să vă opriți și să vă gândiți, în așa fel încât să trăiți chiar ceea ce vă doriți cu adevărat. Dar ce înseamnă de fapt acest lucru? De exemplu, o doamnă din Denver, care avea un doctorat în chimie și agronomie, a înțeles că drumul corporatist cu Nestle sau Kraft nu o va ajuta să-și împlinească ideile sale unice.

Și cu un adevărat spirit vizionar și curajos, și-a deschis propria cafenea cu patiserie și a dezvoltat rețete cu un timp de coacere mai scurt, pentru ca clienții săi să-i poată cumpăra produsele fierbinți, abia scoase din cuptor, cât e ziua de lungă. Ca rezultat, ea culege răsplata eforturilor sale și este pe cale să obțină rezultatele care o conduc spre o împlinire pe termen lung.

Alte articole pe care poate nu le-ați citit:

Câteva reguli pentru a reuşi, învăţate de la Steve Jobs

9 acțiuni pentru reușita ședințelor

Trei teorii divergente despre fericirea la locul de muncă

8 forme de interviu de recrutare

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *