Blog

Blog
O competență esențială în leadership

Comments (0) - Uncategorized

O competență esențială în leadership

În lumea afacerilor din ce în ce mai solicitantă, liderii au nevoie de o paletă din ce în ce mai largă de competențe, cunoștințe și experiențe. În timp ce toate acestea formează un fundament vital, este clar că succesul nu se mai referă doar la competență și expertiză. Competențele interpersonale și emoționale sunt considerate a fi cel mai important factor în determinarea excelenței în leadership.

Cercetările realizate de Daniel Goleman, lider de idei în domeniul inteligenței emoționale, au identificat că abilitățile generale sunt de două ori mai importante decât intelectul și expertiza în atingerea excelenței în leadership.

Cadrul competențelor de inteligență emoțională după Goleman este împărțit în două zone mari:

  • Competențele personale – cum ne conducem pe noi înșine;
  • Competențele sociale – cum îi coordonăm pe ceilalți.

Competențele personale

Competențele noastre personale se referă la cât de eficient ne conducem pe noi înșine. Ele includ câtă conștiință de sine posedăm, abilitatea proprie de a ne adapta comportamentul și motivația personală.

În realitate, o mulțime de oameni nici măcar nu s-au obosit să piardă timp construindu-și o conștiință de sine și pentru a observa ce-i face să se clatine. Imaginați-vă perspectiva pe care o puteți câștiga dedicând doar puțin timp acestei zone.

Competențele sociale

Competențele sociale iau în considerare capacitatea noastră de relaționare. În aceste zile este greu să vă imaginați multe roluri care nu depind în mare măsură de relaționare. Succesul oricărei organizații este dependent de construirea relațiilor de securizare a afacerii, de a ține provocările sub control, de a depăși obstacolele, pentru a menționa doar câteva.

Compentețele sociale se referă și la a fi conștienți de sentimentele și preocupările celorlalți. Imaginați-vă cum ar arăta un program de schimbare dacă i-ar lipsi acest element.

Din nefericire, mulți oameni se zbat atunci când trec pe poziții de management și de leadership, nu pentru că le-ar lipsi competențele sau cunoștințele, ci pentru că le lipsesc acele competențe generale, esențiale pentru succes. Și atunci care este pasul următor pentru a vă dezvolta competența emoțională?

Alte articole care v-ar putea interesa:

Inteligență emoțională – 5 atuuri de exploatat pentru un bun director

Întrebări pentru care trebuie să fiți pregătiți în cazul unei recrutări

5 chei pentru a deveni lideri

Management în stil chinezesc, conform celor 5 cicluri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *