Blog

Blog
5 atuuri ale managerilor eficienți

Comments (0) - Dezvoltare Personală

5 atuuri ale managerilor eficienți

Rolul de executiv este foarte solicitant. Atunci când te afli suficient de jos pe scara ierarhică pare că viața unui executiv se rezumă la crearea unei viziuni, la coordonare și prânzuri de afaceri. Și totuși, adevărul este că cei mai buni executivi sunt foarte eficienți.

Dacă sunteți deja un executiv, utilizați aceste 5 atuuri? Iar dacă aspirați să deveniți un manager de top, ce abilități aveți nevoie să începeți să le dezvoltați?

Știu unde zboară timpul

Primul atu al celor mai eficienți executivi este că știu cu precizie pe ce își cheltuiesc timpul.

Prima etapă în a cunoaște pe ce vă cheltuiți timpul este să începeți să vă înregistrați modul în care îl folosiți. O modalitate practică de a face asta este să vă împărțiți ziua în 15 blocuri de 30 de minute și să înregistrați ceea ce faceți timp de două sau trei săptămâni.

Următoarea etapă este să începeți să vă gestionați timpul, direcționându-vă eforturile spre lucrurile care contează.

Etapa finală constă în a privi spre gruparea activităților, cum ar fi emailuri sau apeluri telefonice, astfel încât să puteți utiliza blocurile de timp eficient.

Se concentrează pe rezultate mai mult decât pe activitatea în sine

La începutul carierei tindem să avem multe sarcini de completat și devenim concentrați pe volumul rezultatelor. Pe măsură ce urcăm scara ierarhică, ne mutăm concentrarea de la sarcini spre management și leadership. Când executivii eficienți fac această mișcare, ei recunosc că rezultatul este cel care contează și nu volumul. Sunteți probabil familiari cu principiul că 20% din activitatea voastră produce 80% din rezultate.

Deci care sunt cele 20% care produc cele 80% din rezultate?

Construiesc pe punctele forte

Vi s-a înmânat vreodată un document care evidențiază 8 lucruri pe care le-ați făcut excepțional de bine și două pe care trebuie să le ameliorați? Dacă da, există posibilitatea să vă întoarceți atenția spre cele 20% care au nevoie de îmbunătățiri. Executivii eficienți vor continua să caute moduri în care să-și îmbunătățească aceste 20%, dar majoritatea se vor concentra pe consolidarea celor 80%.

Puneți-vă în permanență întrebarea: cum puteți să fiți mai buni în domeniile în care excelați?

Se concentrează pe câteva zone importante

Fiecăruia dintre noi ne place să ne băgăm degetele în cât mai multe chestii. Asta ne face să ne simțim importanți, contributori, că dăm măsura cunoștințelor și experienței noastre. Dar în realitate, cei mai eficienți se concentrează doar pe câteva zone importante, cele care le dau cele mai mari rezultate pentru eforturile lor, care contribuie cel mai mult la performanța organizațională și la dezvoltarea celorlalți.

Deci care ar fi aceste domenii importante pentru voi?

Iau decizii eficiente

Executivii eficienți știu că trebuie să ia decizii. Ei sunt foarte buni în a ajunge până la sursa problemei, în evaluarea implicațiilor, explorarea opțiunilor, în a rămâne concentrați pe imaginea de ansamblu și pe intrarea în acțiune. Cu alte cuvinte ei sunt maeștri în stabilirea proceselor care duc la decizii eficiente.

A fi conducător este un rol dificil, iar a fi eficient este o necesitate absolută. Deci unde trebuie să vă perfecționați?

Alte articole care s-ar putea să vă placă:

7 motive ale eșecului în interviul de recrutare

Urgență și management – un cuplu tiranic!

Antreprenoriat – 5 lecții de budism pentru a reuși

6 idei preconcepute despre interviul de recrutare

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *