Leadership și creativitate
În orice domeniu, fie el al științei sau tehnologiei ori al artei sau literaturii, omenirea a mers înainte datorită liderilor creativi, care au inundat în mod constant umanitatea cu noi concepte și idei.
Dar în ritmul rapid al vieții din ziua de azi, când totul se măsoară în termeni de profitabilitate, oamenii ezită să experimenteze noi idei datorită fricii de eșec, de ridicol sau de a-și pierde o carieră consolidată.
Liderii au folosit încă din timpuri imemoriale idei creative pentru a-și împinge cauzele înainte; acești lideri au scris istoria umanității și au fost întotdeauna deschiși la idei noi în beneficiul întregii omeniri.
Atunci când Mahatma Gandhi a exprimat conceptul non-violenței, lumea a fost luată prin surprindere. O revoluție fără violență era ceva ce nimeni nici măcar nu visase, dar această idee singulară a dat o nouă dimensiune luptei moderne pentru justiție.
Leadershipul și creativitatea se completează adesea una pe alta. Un lider trebuie să evolueze în mod constant, trebuie să aibă în permanență idei inovative; dacă încearcă să supraviețuiască pe vechea sa imagine stereotipă, atunci nu mai e decât o chestiune de timp până când se pierde în trecut.
Un lider trebuie să încurajeze creativitatea. Orice idee creativă devine acceptabilă dacă este capabilă să aducă o contribuție semnificativă la viața cuiva. Ideile creative pot veni din orice domeniu; pot fi din domeniul științei și tehnologiei, pot fi din domeniul artei și literaturii, pot fi din domeniul muzicii și a teatrului; de fapt creativitatea depinde de profunzimea gândirii persoanei, iar domeniul este absolut imaterial când vine vorba de creativitate. În prezent, liderii multor organizații încearcă să adopte aceleași vechi metode de leadership, temându-se că ideile noi s-ar putea să nu aducă rezultatele dorite; ei cred că ideile noi ar duce la irosirea timpului, a banilor și a unor resurse de valoare.
Asemenea preocupări sunt complet nelalocul lor; pentru că istoria are numeroase exemple în care putem vedea o organizație care a fost lider la un moment dat și care s-a pierdut în uitare datorită lipsei dorinței de a fi creativă. Acele industrii care au fost inovative și au valorizat creativitatea, nu numai că au supraviețuit trecerii timpului, dar astăzi au devenit niște uriași. De aceea marii lideri de business au pus accentul pe creativitate și au încurajat-o în permanență.
A fi capabili să vă asumați riscuri este meritoriu pentru că ajută la supraviețuire. Nu numai în afaceri, ci și în politică; marii lideri au dat la o parte ideile stereotipe și au adus revoluția cu ideile lor noi și puternice.
Noile idei întâmpină multă rezistență pentru că nu sunt verificate. Puriștii se tem de ele și mulți cred că implementarea lor este similară cu săparea propriului mormânt.
Liderii sunt aceia care trebuie să-și motiveze oamenii să accepte ideile noi; liderul este persoana în care oamenii cred și au încredere, cea care, cred ei, are capacitatea de a-i ajuta să-și realizeze visele. Deci un lider trebuie să-și folosească magnetismul personal pentru a împrăștia speranța și entuziasmul în echipa sa.
Alte articole pentru dumneavoastră:
Schimbați-vă obiceiurile pentru a vă îmbogăți
Cele mai întâlnite 30 de întrebări în interviurile de recrutare
Emailuri – 5 erori de evitat pentru a fi citiți
Crearea propriei întreprinderi – cum să importați o idee din SUA