Blog

Blog
Frica de conversațiile dificile

Comments (0) - Uncategorized

Frica de conversațiile dificile

Se întâmplă din ce în ce mai des. Mulți se plâng de comportamentul nepotrivit al managerilor lor, de lipsa abilităților de management și de inabilitatea de a-și asuma responsabilități mai mari. Și totuși, când îi întreb ce au făcut pentru a discuta aceste probleme cu managerii lor, mi se spune: „Oricum n-ar avea niciun rezultat. Am discutat cu ei cu ani în urmă și nu s-a schimbat nimic.”

De ce atât de multă lume se teme de conversațiile dificile cu membrii echipei lor? De ce alegem să nu atragem atenția asupra unei performanțe slabe sau nepotrivite? Ne temem de un potențial conflict? Ne temem să rănim sentimentele cuiva? Ne temem că cineva ar putea plânge?

Oricare ar fi motivul pentru care nu atragem atenția asupra slabei performanțe, trebuie să ne amintim în ce constă munca noastră, ca manageri. Ca manageri, responsibilitatea noastră constă în a fi siguri că treaba este făcută. Și că este făcută corect.

Nu-mi place să par rece, dar dacă un echipament ar începe să funcționeze prost și ar produce piese proaste, am sta pur și simplu și ne-am uita și am lăsa să iasă pe bandă în continuare cu piese defecte? Nu. Am opri instalația, am determina cauza funcționării necorespunzătoare și apoi am repara totul. Și probabil am fi lângă mașină când se repornește producția, pentru a ne asigura că se produc piese bune din nou. Am putea chiar să interacționăm și să reglăm mașina până când aceasta va funcționa așa cum știm că trebuie. Și atunci de ce nu facem același lucru cu oamenii?

Teama noastră de un potențial conflict, de a răni sentimente, de lacrimi sau alte reacții potențiale ne ține pe loc. Nepurtând conversațiile dificile permitem performanței scăzute să continue, să iasă pe piață produse și servicii care nu ar trebui acceptate, dar și scăderea moralului la nivel global în firmă. Și acest lucru, pur și simplu nu e bine.

Deci cum purtați conversațiile dificile? Fiți clari în privința a ceea ce le reproșați angajaților. Le reproșați un fapt: performanța scăzută. Nu vă lăsați consumați de eventualele reacții cu care puteți sau nu să fiți confruntați. Nu puteți ști niciodată, s-ar putea ca angajatul să nici nu fie conștient de această problemă a performanței. Ei ar putea să aprecieze în mod onest și într-o manieră calmă îngrijorările voastre pe care le împărtășiți cu ei. Angajații voștri s-ar putea să aprecieze faptul că le cereți să lucrați împreună pentru dezvoltarea unui plan de acțiune pentru corectarea problemei.

Nu se știe niciodată și există potențialul pentru a funcționa. Pe de altă parte, s-ar putea să aveți de-a face cu mânia, sentimente rănite sau lacrimi, dar acestea nu au fost provocare cu intenție de către voi. Intenția voastră era să discutați despre performanță și asta trebuie să le reamintiți angajaților voștri. Nu ați dorit să le răniți sentimentele, ați vrut doar să aveți o conversație despre performanță. Această clarificare cu un angajat nemulțumit este adesea suficientă pentru a reorienta conversația spre adevăratul subiect. Încercați. S-ar putea chiar să meargă. Potențial are!

Articole complementare:

Seniori – cum să vă regăsiţi o activitate

5 escrocherii de care trebuie să vă feriți în domeniul francizelor

Decizii bune de luat atunci când vă căutați un loc de muncă

Cum stimulează rivalitatea geniul creativ

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *