Blog

Blog
10 reguli de aur pentru cei care nu au job, dar și pentru cei care au unul

Comments (0) - Uncategorized

10 reguli de aur pentru cei care nu au job, dar și pentru cei care au unul

Este mai bine să previi decât să vindeci. Aveți un job, este o șansă! Îl puteți pierde într-o zi. Aceste recomandări se adresează acelora care vor să reducă riscul unei perioade de șomaj deprimante sau excesiv de lungă.

Observați schimbările și schimbați-vă și voi

Mediul economic se schimbă, tehnica evoluează, provoacă mutații, chiar rupturi, în întreprinderi și în meserii. Durata șomajului crește o dată cu numărul șomerilor care caută de lucru, iar întreprinderile stau în expectativă atunci când consideră perspectivele incerte. Este mai bine să supravegheați aceste evoluții și să verificați că întreprinderea voastră nu e amenințată, iar meseria nu este în regresie. Schimbați-vă și voi. Propriile voastre condiții de angajare pot evolua ca urmare a unui accident din viață sau a unor schimbări simple a situației de familie, a locuinței, a resurselor, a sănătății și a vârstei. Avem o tendință naturală de a împinge pe mai târziu această examinare prea puțin agreabilă, dar totuși deosebit de utilă dacă este făcută periodic.

Anticipați fără stres și acționați rapid

Trebuie să aveți un proiect profesional pe care trebuie să-l revizuiți în mod regulat. Acesta este inseparabil de proiectul vostru personal care primează asupra celui profesional și evoluează de asemenea. Fiți atenți la anumite lumini intermitente care denotă anumite intenții ale întreprinderii unde lucrați de a se debarasa de voi, reperați indicii care ar anunța o asemenea situație: sunteți trași „pe linie moartă”, nu mai primiți informații, nu mai sunteți invitați la ședințe, nu vi se mai dă de lucru, cursurile de formare profesională vă sunt refuzate sistematic, iar șeful vostru nu mai este disponibil pentru voi. Pericol! Nu veți mai rămâne mult timp pe post. În caz de hărțuire, reacționați, în tete-a-tete, nu în public.

Dezvoltați-vă angajabilitatea

Este vorba de a ține la zi toate cunoștințele utile în meseria voastră. Este un efort permanent, dar și o măsură de siguranță pentru a vă menține în întreprindere sau a vă găsi un loc de muncă în altă parte. Dacă proiectul vostru se schimbă, trebuie să vă puneți la punct corespunzător propriului proiect. Dacă meseria voastră dispare sau nu o mai puteți exercita, trebuie să deveniți angajabili în alte meserii, declinându-vă competențele și realizările într-o manieră diferită. Participați în asociații profesionale în cadrul meseriei voastre, publicați articole, predați cursuri, implicați-vă în schimburi de idei, relaționați… Toate aceste acțiuni sunt pozitive pentru fasonarea angajabilității voastre.

Identificați-vă punctele slabe

Toată lumea are puncte forte și puncte de progres, cum ar fi defectele de caracter, stângăciile comportamentale, un eventual handicap psihologic… Este vorba de a deveni conștienți  și a descoperi ce le diminuează consecințele. Nu folosește la nimic să vă găsiți scuze sau să vă descurajați, pentru că aveți și puncte forte și soluții posibile de studiat dacă este necesar, cerând sfatul mentorilor, celor mai în vârstă sau unor puncte de referință în meseria voastră.

Întreținerea rețelei

Rețeaua vă va ajuta în căutarea unui loc de muncă, prietenii, persoanele cu care v-ați înțeles în timpul studiilor, al vieții profesionale sau întâlnite ocazional ori chiar contacte de pe rețelele sociale. Rețeaua voastră este întotdeauna mai largă decât cea la care vă gândiți în primul moment. Este o activitate cronofagă pe termen scurt, dar cu beneficii pe termen mediu.

Gestionați-vă timpul

Timpul este substanța vieții. Atunci când munciți, sunteți în general foarte ocupați și totuși trebuie să vă rezervați timp pentru familie și pentru voi (activități recreative, destindere, reflecție). Pregătirea necesară a viitorului vostru profesional implică o bună organizare a timpului vostru și o disciplină de care trebuie să vă țineți. Și uneori poate că trebuie să vă gândiți la un coach.

Rămânerea în întreprindere în condiții bune

Faptul de a rămâne în întreprindere trebuie să fie rezultatul unei decizii, nu a unei indecizii. Nu este ușor să schimbi meseria sau întreprinderea. Dacă vreți să vă schimbați meseria și întreprinderea vă acordă această ocazie, este un motiv bun pentru a rămâne. Întrevederile de evaluare trebuie pregătite corespunzător pentru a vă pune în valoare. Notați ceea ce ați reușit. Dacă încadrați o echipă, trebuie să știți că aceasta vă face să reușiți… sau să eșuați. Protejați-o de stresul pe care-l primiți. Trebuie să fiți un șef exigent. Colaboratorii voștri așteaptă de la voi ca munca lor să fie interesantă și vor să știe la ce folosește. Atunci când sunteți satisfăcuți, spuneți-le. Puteți lansa și candidaturi spre exterior pentru a vă măsura cu piața. Oricare ar fi decizia voastră, rămâneți motivați pentru a reuși. Comportanți-vă ca și cum ar trebui să rămâneți mereu în post, chiar dacă aveți de gând să-l părăsiți.

Schimbarea întreprinderii prin oportunitate

Schimbarea trebuie să vă aducă o ameliorare a situației cu prețul unui efort de adaptare și a unui risc limitat, dacă v-ați menținut angajabilitatea și v-ați crescut competențele. Puteți fi solicitați de o relație sau un cabinet de recrutare. Rămâneți vigilenți făcându-vă cunoscute intențiile, ceea ce vă mărește șansele, dar nu trebuie să vă compromită în întreprinderea unde lucrați. Și obțineți un maxim de informații despre întreprinderea care vă propune un post.

Schimbarea întreprinderii din necesitate

Schimbați-vă întreprinderea dacă a voastră este în declin, poate chiar amenințată, postul vostru e pe cale de a fi suprimat, dacă sunteți dat la o parte, dacă viitorul vă este blocat, dacă nu vă puteți realiza propriul proiect sau nu suportați ambianța. Evitați să vă puneți într-o situație care poate fi folosită contra voastră: manifestări de demotivare, întârzieri, absenteism, etc. În caz de concediere economică, apropiați-vă de reprezentanții personalului care negociază condițiile generale de plecare, iar în caz de ruptură convențională găsiți-vă un jurist sau un avocat care să vă sfătuiască referitor la negocierea condițiilor. Într-o manieră generală, preferați un acord amiabil în locul tribunalului.

Alte articole pentru dumneavoastră:

A fi oportunist fără a fi inoportun

Tehnici de îmbunătățire a comunicării prin e-mail

Mici erori de evitat pentru obținerea unei creșteri salariale

Interviul de recrutare în faţa unui recrutor atipic

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *