Blog

Blog
Emailul, cauză majoră a stresului

Comments (0) - Dezvoltare Personală

Emailul, cauză majoră a stresului

Rezultatele unui studiu condus de Gloria Mark, cercetătoare la University of California Irvine, pornind de la monitorizarea frecvenței cardiace în rândul unei echipe de salariați civili ai armatei americane, denotă că emailul este o cauză majoră de stres. Iată câteva explicații și soluții.

Sevrajul de emailuri timp de cinci zile

Lipsirea de emailuri timp de cinci zile dezvăluie o diminuare a nivelului de stres măsurat prin monitorizarea frecvenței cardiace. Fără email, salariatul va simți că își controlează mai bine viața profesională. Normele sociale atașate emailurilor, care cer un timp de răspuns rapid, explică în mare parte creșterea stresului. A primi un mesaj de la un coleg și a nu răspunde timp de o săptămână este considerat un sacrilegiu, o lipsă de civilizație și o violare a culturii, care în multe întreprinderi a introdus în obiceiuri reacția imediată. Este o formă de presiune a organizației și a ierarhiei.

Emailurile și proasta dispoziție

Fără emailuri, salariații nu mai simt presiunea asupra vieții lor profesionale. În mod contrar supoziției inițiale, conform căreia faptul de a nu avea acces la poșta electronică ar provoca o creștere a stresului, cel puțin pentru primele zile, nu se produce nimic. Pentru a compensa mailurile, persoanele au angajat conversații față în față cu colegii lor. Această interacțiune socială ar putea explica pur și simplu scăderea stresului. Într-un alt studiu, în care ea a examinat dispoziția de-a lungul întregii zile, aceeași cercetătoare a descoperit o corelare îngtre creșterea utilizării emailului și proasta dispoziție. Ea scoate în evidență caracterul „implacabil” al poștei electronice, care nu se oprește niciodată.

74 de emailuri pe zi echivalează cu o scădere a productivității

Un flux continuu de informații și imagini pe care ne străduim să le canalizăm, să-l suprimăm răspunzând sau clasându-le printre cele nedorite, transferându-le unui coleg… Emailurile voastre vă îneacă în fluxul lor inepuizabil. Vă gândiți să le opriți invazia și un nou val apare, chiar dacă încercați să nu trimiteți și să nu primiți. Instrument destinat inițial să vă facă să câștigați timp, devine un fel de balaur cu mai multe capete, care vă asaltează în permanență și vă înghite timpul atât de prețios. Productivitatea voastră este afectată în mod evident, pe lângă buna dumneavoastră dispoziție. Iluzia de a fi productivi vine din satisfacția pe care o simțiți de a fi respins asaltul emailurilor. În acest fel închiderea outlook-ului permite o mai bună concentrare și o mai mare rapiditate în terminarea unei sarcini. Statisticile stabilite arată că o persoană care lucrează într-un birou primește în medie 74 de mailuri pe zi, adică 9 mailuri pe oră pentru o zi obișnuită de opt ore.

Politici de control electronic

E de la sine înțeles că viața noastră este de neconceput în ziua de azi fără email, iar suprimarea lor ar fi nerealistă. Soluția nu este deci de a le suprima. Totuși, pentru a evita efectele secundare, stresul și proasta dispoziție pe care o atrage, cercetătorii încurajează întreprinderile să pună în operă politici de control electronic. Întreprinderea este aceea care trebuie să învețe și să impună colaboratorilor săi să consulte un număr limitat de emailuri zilnic. Dacă managementul instaurează o regulă de limitare, acest lucru se poate reflecta asupra nivelului de stres și al productivității colaboratorilor. Lectura cu un timp limitat în cursul zilei ar răspunde așteptării sociale de răspuns rapid. Este un postulat decis și afișat în organizație de a stabili că aceia care încalcă regula cotei de mailuri vor fi penalizați. Fără a fi anti-mailuri, întreprinderile trebuie să-și regândească modul în care-și folosesc instrumentele numerice pentru a mări starea de bine a salariaților. Punerea în operă a orelor fără mailuri pentru orice membru al organizației poate fi o soluție, fiecare își primește loturile de mailuri în momente cheie ale zilei și răspunde într-un anumit interval de timp.

Alte articole:

Dezvoltarea unui portofoliu în leadership

Cum să demascați un impostor și să decriptați o candidatură

Când se apelează la un manager de tranziție?

Tehnici simple pentru a vă face treaba în mai puțin timp

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *