Blog

Blog
Secretul succesului în misiunile de management de tranziție

Comments (0) - Uncategorized

Secretul succesului în misiunile de management de tranziție

Comunicarea în sânul întreprinderii, înainte de demaraj și în cursul primelor zile ale unei misiuni, este adesea un subiect preocupant pentru clienți. Trebuie sau nu prezentat noul manager ca un manager de tranziție? Cum i se justifică intervenția în fața echipelor? Care vor fi reacțiile colaboratorilor și mai ales a viitoarei sale echipe? Etc., etc.

Iată mai jos câteva răspunsuri la aceste posibile întrebări:

  • Pe cât posibil, trebuie păstrată transparența față de echipe referitor la misiune (motivul existenței sale, obiectivele) și a poziționării managerului în organizație.
  • În majoritatea cazurilor, managerii de tranziție sunt prezentați drept ceea ce sunt și de aici rezultă un anumit număr de avantaje. Ei sunt acolo pentru a ajuta echipele să depășească o situație, uneori dificilă, fără o miză personală pe termen lung.
  • Dar este evident că, atunci când se ia în calcul o reorganizare (uneori fiind doar o temere a echipei), simplul fapt de a anunța că noul manager vine în cadrul unei misiuni poate fi perceput ca unul negativ. În acest caz este mai bine să nu se spună nimic decât să se distribuie informații false, care pot fi apoi dezmințite de fapte. Acest lucru trebuie hotărât înaintea începerii misiunii printr-o discuție între client și managerul de tranziție, care își poate valorifica aici experiența din situațiile deja trăite.
  • Managerul de tranziție va fi adus în primele zile pentru a se prezenta echipei și colegilor săi. El va avea ocazia să-și prezinte firesc parcursul, obiectivele profesionale și să explice foarte simplu de ce este manager de tranziție.
  • Colegii și colaboratorii digeră până la urmă cu ușurință faptul că un manager a ales, de o manieră temporară sau durabilă, să realizeze anumite misiuni. Dacă acest lucru suscită uneori curiozitatea, nu ridică aproape niciodată semne de întrebare și, în orice caz, nu împiedică echipele să funcționeze corespunzător.
  • În munca de zi cu zi, este uimitor cât de repede se estompează întrebările – deși foarte importante inițial pentru echipe – despre poziționarea managerului de tranziție, durata misiunii și despre… „perioada de după”.
  • De notat că managerul de tranziție trebuie să se poziționeze astfel încât să poată, în cazul în care ceva merge prost, să piloteze o comunicare formală într-un cadru legal, mai ales în privința personalului și a reprezentanților săi.

Alte articole pe care poate ați dori să le citiți:

Sfaturi mici pentru lideri mari

Sunteți sătui să răspundeți la anunțuri fără să obțineți vreun interviu?

Redactarea unui mesaj de absență eficient la plecarea în vacanță

Cum ieșiți din situații delicate la locul de muncă

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *