Blog

Blog
Cum poate umorul să vă mărească profiturile

Comments (0) - Uncategorized

Cum poate umorul să vă mărească profiturile

Știți cât de plictisitor este să munciți în compania unui colaborator lipsit de simțul umorului. Dincolo de ambiața prea puțin agreabilă de suportat, acest climat poate genera pe termen lung situații mai tensionate și toxice, poate chiar conflicte. Asta înseamnă că nu fidelizați și nu atrageți elementele potrivite. A munci fără umor dăunează intereselor întreprinderii, în timp ce un climat vesel și de luare în derâdere face oamenii mai fericiți, mai tonici și mai productivi. Iată cum vă poate crește profiturile umorul.

Umorul scade stresul și ameliorează motivația

Este un excelent antidot la acumularea de stres care conduce la alte excese, cum ar fi burnoutul. Un râs direct și spontan poate destinde o atmosferă încordată și să ofere o rază de soare într-o perioadă dificilă. El este contagios, are spirit de echipă și revigorează un grup resemnat și demotivat. Insuflarea umorului în ambianța întreprinderii dumneavoastră îndeamnă la destinderea atmosferei chiar și atunci când nu râde nimeni. Acest lucru le interzice să se ia în serios și le oferă tuturor o perspectivă realistă, relativizând lucrurile și ridicându-se deasupra dificultăților întâlnite. A deveni mai eficienți trece printr-un mediu luminat de umor, departe de ambianța mohorâtă a unui birou prea serios și steril.

Umorul ranforsează relațiile între colaboratori

În general este mai ușor să abordezi un colaborator cu o trăsătură de umor sau o ocazie de a râde împreună. Acest lucru este de natură să instaureze încrederea reciprocă, să aplaneze temerile și să faciliteze partajarea ideilor. Într-o echipă decontractată, luarea deciziilor devine mai fluidă, iar spiritul de echipă este mai ușor de instaurat pe măsură ce dispar neîncrederea și temerile reciproce. Cultura unei munci formale o face indigestă, în timp ce umorul, prin pasarelele sociale pe care le oferă, facilitează expresia individuală și colectivă.

Umorul vehiculează emoțiile

A mulțumi unui colaborator pentru acțiunea sau rezultatele sale se poate face și altfel decât printr-un simplu mulțumesc. În anumite întreprinderi, acest lucru devine chiar un exercițiu convenit, la limită forțat și trăit până la urmă ca un fals eveniment. Dacă adăugați o tușă de umor, puteți uneori să așteptați persoana și să o onorați cu adevărat, fără a recurge la o formă prea teatrală. Cei care au dificultăți în a-și exprima emoțiile vor găsi adesea în umor un vehicul eficient pentru a exprima cât de mult apreciază pe cineva, o situație sau un rezultat obținut prin munca cuiva.

Umorul ameliorează sănătatea

„Râsul este cel mai bun medicament.” Râsul este bun pentru sănătate. Oamenii de știință au constatat numeroasele beneficii provocare de râs și de umor pe baza diferențelor existente între un grup expus la stimuli ai râsului și un altul fără incitare. Râsul mobilizează practic toți mușchii organismului ca o mișcare de masaj a coastelor și o muncă a diafragmei. El ameliorează respirația într-o manieră apropiată tehnicilor yoga și devine un puternic analgezic gonind ideile negre, reducând tensiunea și provocând ca și sportul endorfine. Este deci un antistres puternic care aduce o formă de dezintoxicare morală și un stimulent psihic, ca un zid de optimism, care eliberează spiritul de preocupările sale. Tot conform observațiilor savanților și medicilor, o doză zilnică de râs ar avea efecte comparabile cu cea a exercițiilor fizice asupra sistemului cardiovascular, stimulând circulația sângelui.

Umorul facilitează și managementul schimbării

Orice întreprindere trebuie să inoveze pentru a se dezvolta sau pur și simplu pentru a supraviețui, a-și schimba practicile, metodele, echipamentele și așa-numitul savoir-faire. Orice schimbare atrage orezistență, datorită fricii de necunoscut, de a pierde un avantaj sau de scădere a calității vieții, a temerilor legate de eșec sau de pierderea statutului, a siguranței locului de muncă. Schimbarea aduce sentimente de incertitudine și disconfort, pe care umorul le poate diminua. El întărește legăturile interpersonale, sentimentul de susținere și de solidaritate, atât de crucial în timpul turbulențelor generate de marile tranziții, menținând o cultură de adaptabilitate și soliditate. El oferă o barieră psihologică în fața agresiunilor sau a trăirilor generate în timpul schimbării, de orice natură ar fi acestea, printr-o manieră optimistă de a vedea situația.

Alte articole:

Ce nu trebuie să-i spuneți niciodată patronului

Erorile pe care antreprenorii le-ar putea evita

Cum îi spuneți la revedere șefului dumneavoastră când v-ați găsit un alt jobLecții greu de învățat

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *